valg og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2014

Dot D

Hos os havde vi Sophus med, men han kom ikke med i boksen.

Der stod en mand udenfor og sagde, at han da skulle med far ind. Der satte opsynsfolkene benene i, det måtte han ikke, vi ville nu heller ikke have taget ham med, det var han blevet forklaret hjemmefra.....

Men da vi havde stemt, tog min mand ham med ind i boksen, så han kunne få det "spændende" oplevet....

Jeg synes, at valg er en personlig ting, og hvis jeg vil fortælle, hvor mit x blev sat, så er det mig, der skal fortælle det - og ikke mit barn ved en fejl

De er mere opmærksomme, end vi tror nogle gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Masig

Anonym skriver:

nu var der jo valg i går og det var min mand og jeg "selvfølgelig" henne og stemme til. Vi er så heldige at vi bor tæt på valgstedet, så vi ville lige smutte hen og stemme mens min svigermor var hos børnene.

Inden vi gik, sagde vi det til den store og så ville h*n med os, hvilket h*n fik lov til. Da vi kom derhen stod h*n pænt i køen sammen med mig og da det så blev min tur fik h*n lov til at få stemmesedlerne, sætte krydserne (jeg bestemte selvfølgelig hvor) og aflevere dem bagefter.

Da vi kom ud af stemmeboksen lagde jeg mærke til at en af damerne der passede valgstedet så misbilligende på os, som om det var forkert af mig at lade mit barn komme med mig ind, men h*n er jo så nysgerrig for hvordan alting foregår så jeg syntes h*n skulle have lov, men hvad ville I mene?

Vi havde da også vores dreng på 2 år med.. Han løb bare rundt og legede og hyggede sig, og det var der da ingen der sagde noget til det...

Tænker lidt, hvad med dem der ikke har mulighed for at få passet deres børn, de skal jo også stemme... 

Anmeld

26. maj 2014

Leneur

Anonym skriver:

nu var der jo valg i går og det var min mand og jeg "selvfølgelig" henne og stemme til. Vi er så heldige at vi bor tæt på valgstedet, så vi ville lige smutte hen og stemme mens min svigermor var hos børnene.

Inden vi gik, sagde vi det til den store og så ville h*n med os, hvilket h*n fik lov til. Da vi kom derhen stod h*n pænt i køen sammen med mig og da det så blev min tur fik h*n lov til at få stemmesedlerne, sætte krydserne (jeg bestemte selvfølgelig hvor) og aflevere dem bagefter.

Da vi kom ud af stemmeboksen lagde jeg mærke til at en af damerne der passede valgstedet så misbilligende på os, som om det var forkert af mig at lade mit barn komme med mig ind, men h*n er jo så nysgerrig for hvordan alting foregår så jeg syntes h*n skulle have lov, men hvad ville I mene?

Jeg havde også Silje med i stemmeboksen og vi fik kun smil med på vores vej, så det er da bare noget du skal ignorere. Når de er så nysgerrige vores børn, så er det da med at tage dem med, så vi sørger for de ikke bliver ligeglade og bliver sofavælgere. Det ville da være endnu værre.

Anmeld

26. maj 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg havde også Bella på 3½ med i stemmeboksen i går - hun var også med sin far inde 

Den unge dame havde luret af, at der var bolsjer på valgbordet, så hun ville med os begge ind 

Dog syntes hun det var sjovt at være med inde og stemme. Vi var der tidligt om morgenen, så der var ingen kø. Hurtigt ind og ud igen  Da jeg afleverede mine sedler fik hun også en kommentar "de kan aldrig lære det for tidligt"  Det grinte vi lidt af 

Og ja, vi herhjemme har ikke det største netværk til at få passet dem, så selvfølgelig tager vi dem med  Så kan Bella blive introduceret for det. Jeg har altid været med mine forældre og stemme da jeg var barn 

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Jeg havde også Bella på 3½ med i stemmeboksen i går - hun var også med sin far inde 

Den unge dame havde luret af, at der var bolsjer på valgbordet, så hun ville med os begge ind 

Dog syntes hun det var sjovt at være med inde og stemme. Vi var der tidligt om morgenen, så der var ingen kø. Hurtigt ind og ud igen  Da jeg afleverede mine sedler fik hun også en kommentar "de kan aldrig lære det for tidligt"  Det grinte vi lidt af 

Og ja, vi herhjemme har ikke det største netværk til at få passet dem, så selvfølgelig tager vi dem med  Så kan Bella blive introduceret for det. Jeg har altid været med mine forældre og stemme da jeg var barn 

hende der udleverede valgsedlerne sagde da også "det er da en ung vælger" og lod ham tage en karamel... men jeg lagde mærke til at alle andre enten lod deres børn være på legepladsen eller indenfor, men de tog dem ikke med i stemmeboksen...

Anmeld

26. maj 2014

Frk.S

Vi havde da også Freja (2½ år) med derop. Vi lavede en tur ud af det, og gik derhen i det dejlige vejr. 

Hun var også med min mand inde i stemmeboksen - det var der ikke nogen der sagde noget til. Der blev bare smilet til hende og os. 

Anmeld

26. maj 2014

Swann

Så vidt jeg ved, så må børn op til skolealderen komme med ind i stemmeboksen - derefter skal de vente udenfor, jf. valgreglerne.

Anmeld

26. maj 2014

VIPpigen

Vi havde vore datter med, og der blev absolute ikke kigget skævt...

hun fik lov til at tage 2 bolcher, selvom mor kun sagde en (dem ved andet valgbord havde ingen bolcher, så de mente at når vi nu skulle have 2 sedler, så måtte hun få 2 bolcher) og da vi kom hen til båsen ville hun ikke med os ind, så en af dem som holdte opsyn, tog lige til ekstra opgave at holde opsyn med vores datter også, helt frivilligt... Så absolute intet problem her

Anmeld

26. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Officielt lyder reglerne at børn op til skolealderen må komme med deres forældre ind i stemmeboksen. Derefter skal de vente udenfor. 

Dog skal det siges at det er meget forskelligt hvor meget det bliver håndhævet. Der hvor jeg var tilforordnet igår (sad ved et valgbord og krydsede af) blev det slet ikke håndhævet. Børn der var interesseret kom med deres forældre ind uanset hvor gamle de var. Det var der ingen der sagde noget til eller så ned på 

Anmeld

26. maj 2014

Kay

altså vi havde elna (der bliver 2 til august) med ind... hun var med mig inde og stemme... men jeg satte dog selv krydsene... der hvor vi var syntes de det er hyggeligt at børnene er med, men så hvidt jeg har forstået må barnet (i følge loven) ikke sætte krydset... man må fortælle hvad der sker, og at man sætter et kryds men barnet må ikke gøre det...

for mig at se er det en del af den demokratiske opdragelse at de ser hvad der foregår og at det er noget "man gør" som sin borgerlige pligt ikke at jeg prøvede at forklare vores datter det...  til gengæld fik hun et stykke chokolade af de søde damer ved stemme bordene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.