valg og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.049 visninger
33 svar
27 synes godt om
26. maj 2014

Anonym trådstarter

nu var der jo valg i går og det var min mand og jeg "selvfølgelig" henne og stemme til. Vi er så heldige at vi bor tæt på valgstedet, så vi ville lige smutte hen og stemme mens min svigermor var hos børnene.

Inden vi gik, sagde vi det til den store og så ville h*n med os, hvilket h*n fik lov til. Da vi kom derhen stod h*n pænt i køen sammen med mig og da det så blev min tur fik h*n lov til at få stemmesedlerne, sætte krydserne (jeg bestemte selvfølgelig hvor) og aflevere dem bagefter.

Da vi kom ud af stemmeboksen lagde jeg mærke til at en af damerne der passede valgstedet så misbilligende på os, som om det var forkert af mig at lade mit barn komme med mig ind, men h*n er jo så nysgerrig for hvordan alting foregår så jeg syntes h*n skulle have lov, men hvad ville I mene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

nu var der jo valg i går og det var min mand og jeg "selvfølgelig" henne og stemme til. Vi er så heldige at vi bor tæt på valgstedet, så vi ville lige smutte hen og stemme mens min svigermor var hos børnene.

Inden vi gik, sagde vi det til den store og så ville h*n med os, hvilket h*n fik lov til. Da vi kom derhen stod h*n pænt i køen sammen med mig og da det så blev min tur fik h*n lov til at få stemmesedlerne, sætte krydserne (jeg bestemte selvfølgelig hvor) og aflevere dem bagefter.

Da vi kom ud af stemmeboksen lagde jeg mærke til at en af damerne der passede valgstedet så misbilligende på os, som om det var forkert af mig at lade mit barn komme med mig ind, men h*n er jo så nysgerrig for hvordan alting foregår så jeg syntes h*n skulle have lov, men hvad ville I mene?

Jeg tænker om du har lagt for meget i hendes blik og det kunne lige så vel have været 1000 andre ting hendes blik handlede om 

Vi har da haft vores dreng på 2 med sidst. Syntes ikke der var nogen der sagde noget til det. Synes i det hele taget der var en del børn.

Anmeld

26. maj 2014

Sahara82

Anonym skriver:

Ej jeg synes det er snerpet hvis man misbilliger dit barns tilstedeværelse. Det er da så fedt at dit barn har oplevet et valg og hele processen. Jeg synes det som forælder er ens fornemmeste opgave at indføre sine børn i den danske kultur, som blandt andet indbefatter på bedste demokratisk vis at gå til valg. Fedt i gjorde det, fed oplevelse for jeres barn, så thumps up fra mig

Anmeld

26. maj 2014

(august)

Selvfølgelig skal de med. Vi havde også vores to piger med på knap 4 og 2,5 og de synes det var spændende hvad man skulle gøre og hvorfor. Svært at forklare eu til sådan nogle små størrelser 

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker om du har lagt for meget i hendes blik og det kunne lige så vel have været 1000 andre ting hendes blik handlede om 

Vi har da haft vores dreng på 2 med sidst. Syntes ikke der var nogen der sagde noget til det. Synes i det hele taget der var en del børn.

hun var lærer på den skole jeg gik på og det ansigtsudtryk hun havde var også et hun havde dengang når hun syntes en af os gjorde noget forkert...

Anmeld

26. maj 2014

mit1barn

Synes ikke at du skal tage dig af det:-) Min niece og nevø er altid med deres forældre skal stemme, det kan jeg ikke se noget galt i.

Anmeld

26. maj 2014

JulieE

Vi har altid haft vores børn med til valghandlingen og indraget dem i det. På vores valgsted er der intet problem i det... Faktisk bliver der taget godt imod børnene. Der bliver snakket med dem og de bliver ofte budt på en bolche e.lign.

Jeg serveret faktisk som et led i at opdrage vores børn til demokrati... At de ser vi deltager i valget og det er vigtigt at gøre det 

Anmeld

26. maj 2014

Michael healer

Anonym skriver:

Hvor gammel er barnet der var med ?

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Hvor gammel er barnet der var med ?

6 år.

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

mit1barn skriver:

Synes ikke at du skal tage dig af det:-) Min niece og nevø er altid med deres forældre skal stemme, det kan jeg ikke se noget galt i.

jeg kunne forstå det hvis børnene stod og højt sagde hvor man satte sit kryds, men det eneste h*n sagde var; "må jeg sætte krydset?" og så fik h*n blyanten og satte krydset der hvor jeg pegede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.