Træt af babymaver og -billeder på facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

det er jo så din holdning kan ikke se hvordan man både kan være træt af det og glad på samme tid

Ens empatiske evner ligger jo ikke i hvad man syntes man har lyst til at se på hele tiden....

TS har intet nævnt om at hun slet ikke vil se på det, men at hun har det stramt med det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Mama85

det er jo så din holdning kan ikke se hvordan man både kan være træt af det og glad på samme tid

Så ud fra dét konkluderer du at man ikke kan være glad på andres vegne, når man synes at det er træls at de poster billeder af deres bare maver? Øøøh, okay..så min glæde på mine bekendtes vegne, er åbenbart ikke glæde, alene af den grund at jeg ikke gider at se på deres bare maver?  

Anmeld

21. maj 2014

L&V

Mama85 skriver:

Så ud fra dét konkluderer du at man ikke kan være glad på andres vegne, når man synes at det er træls at de poster billeder af deres bare maver? Øøøh, okay..så min glæde på mine bekendtes vegne, er åbenbart ikke glæde, alene af den grund at jeg ikke gider at se på deres bare maver?  

Det syntes jeg bare der er forskel på. Men når man ligefrem bliver irriteret så tænker jeg da sådan ja

Anmeld

21. maj 2014

Mama85

Det syntes jeg bare der er forskel på. Men når man ligefrem bliver irriteret så tænker jeg da sådan ja

Ok, der kan man bare se..Godt vi er så forskellige, og at der plads til at være uenige 

Anmeld

21. maj 2014

stm2812

*Heidi* skriver:

Måske en lidt underlig tråd, men jeg har virkelig et stramt forhold til alle billeder af babyer, børn og maver på facebook. Ja, jeg er også gravid, men jeg ligger ikke billeder op af min mave eller scanningsbilleder. Jeg bliver SÅ irriteret af at glo på andres maver og børn på facebook. 

Andre der har det på samme måde?

Lægger selv billeder ud af min nu 3 årige datter tit og kommer uden tvivl også til at lægge scanningsbillede ud når det skal offentliggøres på facebook. Mavebilleder havde jeg også på fb i sidste graviditet, dog med tøj på da jeg er noget blufærdig.

Når man har familie og venner der er meget delt op i landet, så er det en god og nem måde at kunne dele det med dem på. 

Anmeld

21. maj 2014

Isabella_mor

*Heidi* skriver:

Måske en lidt underlig tråd, men jeg har virkelig et stramt forhold til alle billeder af babyer, børn og maver på facebook. Ja, jeg er også gravid, men jeg ligger ikke billeder op af min mave eller scanningsbilleder. Jeg bliver SÅ irriteret af at glo på andres maver og børn på facebook. 

Andre der har det på samme måde?

man kan jo bare vælge at lade være med at følge dem der ligger den slags billeder op.

jeg er selv en af dem der ligger billeder op af min mave, af min søn osv... og jeg er virkelig skide hamrende ligeglad med hvad andre synes om det, de kan slette mig, eller fjerne mig fra deres feed.. 

det er ikke så svært.. vi har forskellige behov. 

Anmeld

21. maj 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg var træt af det da jeg havde fået en sa.....

men ellers ikke. Kan ikke se problemet end at man lige scrollede videre eller gør så man ikke ser personen opslag. 

Mange bruger fb forskelligt. Nogle bruger det til at opdatere omgangskredsen og fortælle hvad der sker i livet, hvor nogle bare er mere private. 

Anmeld

22. maj 2014

EAF

Nej det syntes jeg er spændende, kan godt lide at følge med i deres udvikling  Men det jeg har det svært med er voksne mennesker der skændtes over facebook og hænger hinanden ud velvidende at de har store nok børn til at de læser med ( a la dokumentaren på TV2 om børn fanget i skilsmisser!) De får et ord med på vejen. Og alle dem der har den holdning at udlændinge eller andre med anden etnisk herkomst end dansk er skyld i alt hvad der er galt i DK! Og folk der poster indlæg (billeder/videoer) der f.eks hylder en mor for at hænge hendes 12 årige datter ud på fb fordi hun har lavet en falsk profil og som man tydeligt kan se har fået et af sine andre børn til at filme det samt at den 12 årige forsøger at dukse sig og undvige moderen når hn kommer tæt på - eller hylder et citat eller udsagn om at børn bare skal tæskes for at få respekt. (det værste var at det var en kommende mor der delte dette billede og da jeg stillede spøgrsmål til det skrev hun en status møntet på mig men var skrevet generelt om at ikke alle levede et eventyrliv og alt bare havde været fryd og gammen. Det viste sig bare tydeligt for mig hvor lidt hun egentligt kendte mig i virkeligheden. Ja sådan er fb skidt og kanel på nogen områder og fantastisk på andre måder  Hop op og fald ned på det  

Anmeld

22. maj 2014

melila

Mom skriver:

Bliver aldrig træt af folks baby billeder, mavebilleder og scanningsbilleder.... Hvorfor mon du har det sådan?

Tilgengæld holder jeg hurtigt op med at følge folk, der skaber drama.. Eller laver en status som skal få folk til at spørge "hvad sker der", og personen så svarer "det er personligt"..... For hvorfor dælen laver de så statussen??

Hahaha! Du har SÅ RET! Jeg hader selv de statusser!

Anmeld

22. maj 2014

FogL

*Heidi* skriver:

Jeg aner ikke hvorfor at jeg har det sådan? Jeg er nok bare sær. :p

Bare vent - når baby begynder at trille/kravle/gå/spise selv, så vil du også dele det!

Men skal jeg være ærlig så forstår jeg ikke bitcheriet omkring det. Kan du ikke lide at se hvad en person deler, må du jo slette personen. Jorden går ikke ned fordi han/hun mangler en "ven" - eller du gør.
Vil også mene, at hvis jeg synes noget er grænseoverskridende at se på facebook, så er de ikke nære nok, hvis man kan sige det sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.