Betændelse i arret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

Findusinde

Mami skriver:

Årh på den måde  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

tweety2060

Mami skriver:

Det var dig jeg skulle have citeret  

Hvad skulle de have gjort? Midt i panikken, skulle de stoppe gennemgå alle risikoer og hvad så? Skulle hun så sige nej og sætte sit og babys liv i farer? Et akut kejsersnit er jo som navnet indikere akut, ergo det skal gå stærkt fordi baby eller mor er i farer, det er ikke rigtig et valg.

Nu er der grader af 'akut' og jeg mener ikke at man må opr uden at informere pt, alt efter hvor akut det er, så er der muligvis ikke samme rum til information....
Jeg har selv fået akut ks og jeg blev informeret om div. Risici. Derfor mener jeg ikke er forskel på pks og aks jvf information. Og har selv været på opr gangen som personale Og ingen opr. Uden info og samtykket...

Anmeld

21. maj 2014

tweety2060

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig rigtig nok, men synes bare det underligt det kommer så lang tid efter de 2 foregående behandlinger. Jo de har podet det får svar på fredag. Sidst var jeg på pencilin i 10 dage og det er jeg os denne gang.  

Helt enig i det er træls og ikke særlig sjovt når du nu skal nyde den lille ny...
Er det de samme bakterier hver gang? Måske du skulle have antibiotika i længere tid?
Nu ved Jeg ikke hvilke bakterier det er men hibiskrub sæbe kunne nok ikke skade...

Tanker nu godt du kan klage for av gøre opmærksom på Det Men tror ikke du 'får noget ud af det'...
Håber dog det bedste for dig

Anmeld

21. maj 2014

tweety2060

Mami skriver:

Det var dig jeg skulle have citeret  

Hvad skulle de have gjort? Midt i panikken, skulle de stoppe gennemgå alle risikoer og hvad så? Skulle hun så sige nej og sætte sit og babys liv i farer? Et akut kejsersnit er jo som navnet indikere akut, ergo det skal gå stærkt fordi baby eller mor er i farer, det er ikke rigtig et valg.

Ha ha nej selvfølgelig ikke, men nu melder historien jo intet om hvor akut det er.... Aks bliver også fortaget inden baby eller mor er i fare
Det er jo akut fordi det ikke er planlagt

Anmeld

21. maj 2014

Mami

tweety2060 skriver:

Nu er der grader af 'akut' og jeg mener ikke at man må opr uden at informere pt, alt efter hvor akut det er, så er der muligvis ikke samme rum til information....
Jeg har selv fået akut ks og jeg blev informeret om div. Risici. Derfor mener jeg ikke er forskel på pks og aks jvf information. Og har selv været på opr gangen som personale Og ingen opr. Uden info og samtykket...

Når der står akut er det akut, ellers havde der stået semi akut, men hvad skulle de så gøre? Babys liv er i farer, skal de så lige bruge 10 min på at infomere om risici og risikere baby dør? Ingen mor vil sige nej, når hende ellers babys liv er i farer, og det skal slet ikke være et valg. 

Anmeld

21. maj 2014

Mami

tweety2060 skriver:

Ha ha nej selvfølgelig ikke, men nu melder historien jo intet om hvor akut det er.... Aks bliver også fortaget inden baby eller mor er i fare
Det er jo akut fordi det ikke er planlagt

Har jeg aldrig hørt om, så prøver de andre muligheder først eller også er det et semi akut  

Anmeld

21. maj 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hejsa.

jeg fik aks den 15/3, ca 12 dage efter sprang arret op der var en byld med betændelse. Jeg blev åbner igen renst og lukket igen. 5 dage efter er der betændelse igen og jeg kommer på pencelin, nu ca 7 uger efter sker det igen, betændelse og der sprænger hul!! Arret er tudegrimt og kommer aldrig til at blive "flot". 

Andre der har prøvet lignende eller har hørt om nogen? Og kan man klage, kræve erstatning over den behandling? Måske få lavet det om igen? 

Det er jo ikke sikkert af behandlingen har været dårlig, de har sikkert gjort det de kunne, det er en af de risici der er ved at blive "opereret" og de kan jo ikke gøre for at din krop danner betændelse i arret, det sker engang imellem. 

For de fleste der oplever at have betændelse i operationsar, kræver det at de er i antibiotisk behandling i ca en måneds tid. nu ved jeg ikke hvor længe du skal være på penicillin, men ellers så skal du kontakte sygehuset eller din egen læge så du kan komme i den korrekte behandling.

med tiden vil de sikkert kunne åbne dit ar igen og gøre det kosmetisk pænere.

held og lykke..  

Anmeld

21. maj 2014

mor88

Anonym skriver:

Hejsa.

jeg fik aks den 15/3, ca 12 dage efter sprang arret op der var en byld med betændelse. Jeg blev åbner igen renst og lukket igen. 5 dage efter er der betændelse igen og jeg kommer på pencelin, nu ca 7 uger efter sker det igen, betændelse og der sprænger hul!! Arret er tudegrimt og kommer aldrig til at blive "flot". 

Andre der har prøvet lignende eller har hørt om nogen? Og kan man klage, kræve erstatning over den behandling? Måske få lavet det om igen? 

Hvad for en slags penicillin er du på? Og har du fået det samme penicillin hver gang?

Anmeld

21. maj 2014

Isabella_mor

Mami skriver:

Når der står akut er det akut, ellers havde der stået semi akut, men hvad skulle de så gøre? Babys liv er i farer, skal de så lige bruge 10 min på at infomere om risici og risikere baby dør? Ingen mor vil sige nej, når hende ellers babys liv er i farer, og det skal slet ikke være et valg. 

jeg fik altså også akut kejsersnit, akut betyder bare at det ikke er planlagt.. 

dvs at det både kan være akut hvor det bliver besluttet at barnet nok skal tages ved kejsersnit, men det haster ikke mere end det jager. 

og det kan betyde at det er med den røde lampe tændt og at det nærmest foregår her og nu på fødestuen og ikke på et operationsbord.. 

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvad for en slags penicillin er du på? Og har du fået det samme penicillin hver gang?

Det jeg får denne gang hedder decilin og det jeg fik sidst hed flucloxacillin. Ved ikke hvad forskellen er. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.