Faderskabstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

Leneur

99,0 skriver:

Jeg er fuldstændig enig!

Mener også det er ulovligt at bede om en faderskabstest, hvis man reelt ikke er i tvivl.
Han kan da ikke sige: "Nej, jeg er ikke far.. test, tak" og SAMTIDIGT forlange at han vil se SIT barn.
Det lille barn tager sq heller ikke nogen skade af ikke at se sin far mens den sag kører.

Jeg ville blive stiktosset, hvis det var mig.
Faren til mit barn truede også med en faderskabssag, fordi han synes det kunne være "interessant" at få en blodprøve, selvom han slet ikke var i tvivl om det var ham der var far. Jeg blev vildt gal på ham, så derfor har han allerede nu skrevet under. Jeg skal først føde til november.

Har det så ikke været i forbindelse med omsorgs- og ansvarserklæringen???? For i mit tilfælde er der ikke skrevet under på noget, netop fordi jeg ikke vil dele forældremyndigheden med ham. Da vi jo så har boet sammen og jeg ikke gik fra ham 10 mdr. før termin bliver det så automatisk fælles og det er der vi nu er og skal i retten med. Jeg har prøvet alt for at få ham afskrevet men da jeg jo ved hvem faren er må jeg ikke skrive fader ukendt også selvom jeg i samme ville fraskrive mig børnepengene hver måned fra staten men det kunne jeg ikke få lov til og min x holder desværre kun fast for at genere mig. Han har nemlig selv sagt at dem der betyder mest i hans verden er de 2 drenge han allerede har, så endnu en grund til ikke at overlade mit barn til ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

mor til Felix

99,0 skriver:

Jeg er fuldstændig enig!

Mener også det er ulovligt at bede om en faderskabstest, hvis man reelt ikke er i tvivl.
Han kan da ikke sige: "Nej, jeg er ikke far.. test, tak" og SAMTIDIGT forlange at han vil se SIT barn.
Det lille barn tager sq heller ikke nogen skade af ikke at se sin far mens den sag kører.

Jeg ville blive stiktosset, hvis det var mig.
Faren til mit barn truede også med en faderskabssag, fordi han synes det kunne være "interessant" at få en blodprøve, selvom han slet ikke var i tvivl om det var ham der var far. Jeg blev vildt gal på ham, så derfor har han allerede nu skrevet under. Jeg skal først føde til november.

Tak for du er enig i med mig.. jeg er selv så gal på ham.. at jeg er glad for der er nogel der har det på samme måde som mig.

men han vil bare have en fadertest for og have bevis på det er ham han tror skam det er hans men bare for få et bevis synes jeg er skide latterligt..

så derfor vil jeg ikke have han ser ham og han siger osse der kun går 2 uger så har han svarene men sån lægger landet desværre ikke men han tror ikke på mig..

Anmeld

12. august 2009

Smukkert

Leneur skriver:

Har det så ikke været i forbindelse med omsorgs- og ansvarserklæringen???? For i mit tilfælde er der ikke skrevet under på noget, netop fordi jeg ikke vil dele forældremyndigheden med ham. Da vi jo så har boet sammen og jeg ikke gik fra ham 10 mdr. før termin bliver det så automatisk fælles og det er der vi nu er og skal i retten med. Jeg har prøvet alt for at få ham afskrevet men da jeg jo ved hvem faren er må jeg ikke skrive fader ukendt også selvom jeg i samme ville fraskrive mig børnepengene hver måned fra staten men det kunne jeg ikke få lov til og min x holder desværre kun fast for at genere mig. Han har nemlig selv sagt at dem der betyder mest i hans verden er de 2 drenge han allerede har, så endnu en grund til ikke at overlade mit barn til ham.

Jeg boede også sammen med faren, så vi vil også få fælles forældremyndighed, men allerede nu har jeg fået ham til at skrive under på at overdrage den fulde forældremyndighed til mig. Samt at han har skrevet under på at han er faren.

Jeg har dog ikke sendt papirene ind endnu. De kan heller ikke behandle sagerne før jeg har født og har sendt fødselsattesten ind.

Surt at mænd skal være så modbydelige nogle gange! Men du skal ikke finde dig i det!
Nægter man at skrive under, så har man ingen rettigheder. Sådan er det bare.

Anmeld

12. august 2009

Smukkert

mor til Felix skriver:

Tak for du er enig i med mig.. jeg er selv så gal på ham.. at jeg er glad for der er nogel der har det på samme måde som mig.

men han vil bare have en fadertest for og have bevis på det er ham han tror skam det er hans men bare for få et bevis synes jeg er skide latterligt..

så derfor vil jeg ikke have han ser ham og han siger osse der kun går 2 uger så har han svarene men sån lægger landet desværre ikke men han tror ikke på mig..

Det er nemlig komplet latterligt.
- og ULOVLIGT!

Det koster samfundet mange penge at skulle køre en faderskabssag.
Hvis han ikke skriver under, så synes jeg bare heller ikke han har ret til at se sit barn, før sagen er afgjort.
I statens øjne, ville de også kigge lidt, hvis han siger han ikke er far, men samtidigt kræver at se sit barn. Dét vil de nok blive temmelig tosset over, idet han så spilder deres tid hvis han reelt ikke er i tvivl.

Det går jo også ud over dig. Du får ingen penge fra ham af før sagen er overstået. Det trækker det hele i langdrag.

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

DatterMalou skriver:

Jeg kan ærligtalt godt forstå trådstarter, det med at faren ikke må se sin søn mens sagen kører. Hvis han ikke vil skrive under på at det er ham der er far, så må han jo tage og føle på det. Kan sgu da ikke være rigtigt at han ikke vil skrive under på faderskabet & ej heller skal betale børnepenge, MEN stadig se sit barn! Ham må se og blive voksen, meget hurtigt. Han har ikke ret til og se sit barn under sagen, når han starter en faderskabssag, sætter han tvivl på om det er ham. - Defor INGEN ret.
Så kan man snakke om hvem der er den voksne/barn og den gode/onde!

Måske du bare skal tage dem med ro, du har fat i den lange ende! DU skal passe på jeres barn!!

endelig en der er lidt enig med mig

men desværre så respektere han det ikke han er bare stik tosset på mig fordi jeg ikke vil have han ser barnet før sagen er afsluttet..
han mener sagen kun tager 2 uger.. Han gider ikke høre på mig at det tager altså meget lang tid...

han siger jeg skal forstå ham ret at han vil tage den test.. jamen hvad skal jeg forstå at han ikke tror han er faren???

Anmeld

12. august 2009

Leneur

99,0 skriver:

Jeg boede også sammen med faren, så vi vil også få fælles forældremyndighed, men allerede nu har jeg fået ham til at skrive under på at overdrage den fulde forældremyndighed til mig. Samt at han har skrevet under på at han er faren.

Jeg har dog ikke sendt papirene ind endnu. De kan heller ikke behandle sagerne før jeg har født og har sendt fødselsattesten ind.

Surt at mænd skal være så modbydelige nogle gange! Men du skal ikke finde dig i det!
Nægter man at skrive under, så har man ingen rettigheder. Sådan er det bare.

Åh ja bare jeg dog kunne få ham til at gøre det samme, så havde verden set anderledes ud men han tror jo at jeg giver op hvis han bliver ved med at genere mig men selvom det er og bliver hårdt at skulle tage kampen op med ham, må han jo sande at i dette tilfælde er han gået langt over grænsen og ikke kan manipulere mig længere.
synes det er dejligt for dig at der allerede nu er styr på detaljerne, det må da også være en kæmpe lettelse ikke at skulle spekulere på det længere.

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

99,0 skriver:

Det er nemlig komplet latterligt.
- og ULOVLIGT!

Det koster samfundet mange penge at skulle køre en faderskabssag.
Hvis han ikke skriver under, så synes jeg bare heller ikke han har ret til at se sit barn, før sagen er afgjort.
I statens øjne, ville de også kigge lidt, hvis han siger han ikke er far, men samtidigt kræver at se sit barn. Dét vil de nok blive temmelig tosset over, idet han så spilder deres tid hvis han reelt ikke er i tvivl.

Det går jo også ud over dig. Du får ingen penge fra ham af før sagen er overstået. Det trækker det hele i langdrag.

jeg ved ikke om det er ulovligt jeg ved desværre ikke så meget om faderskabstest for det har jeg ikke undersøgt fordi jeg troede han vil skirve under uden problemer...

jeg ved kun det tager månedere før sagen er færdig...

han tror han kan gøre lige hvad han vil og jeg håber da de bliver stik tosset på ham for så kan han se sin fejl...

men problemet er han er så god til lyve så hvis statsforvaltning spørger hvorfor vil du have en test og han så siger jamen jeg er usikker på jeg er faren til barnet så har han løgn for det er ikke det han har sagt til mig..
MEN så har jeg en stor fordel til sige han ikke må se barnet

han får det heller ikke og se før sagen er afklaret.

Anmeld

12. august 2009

Smukkert

Leneur skriver:

Åh ja bare jeg dog kunne få ham til at gøre det samme, så havde verden set anderledes ud men han tror jo at jeg giver op hvis han bliver ved med at genere mig men selvom det er og bliver hårdt at skulle tage kampen op med ham, må han jo sande at i dette tilfælde er han gået langt over grænsen og ikke kan manipulere mig længere.
synes det er dejligt for dig at der allerede nu er styr på detaljerne, det må da også være en kæmpe lettelse ikke at skulle spekulere på det længere.

Ja, i dit tilfælde lyder det godt nok ikke særlig rart, når han kommer med alle de trusler.... Men mit råd, optag det, når han truer dig. Gem telefonsamtaler, sms'er o.lign.
Søg om den fulde forældremyndighed idet i ikke kan samarbejde når HAN truer dig og rent faktisk gør dig bange.
Det er enooormt svært at få den fulde forældremyndighed nu om dage, men at true er også ulovligt.
I mit tilfælde orker jeg ikke at skulle diskutere frem og tilbage med faren om hvor barnet skal gå i skole o.lign, samt hive fat i ham HVER gang der skal skrives noget under vedr. barnet, så derfor sagde jeg, at jeg ville have den fulde, når barnet skulle bo ved mig. Det havde han heller ikke noget imod, for han har jo lige så mange rettigheder til samvær. Det eneste der generer ham er, at jeg kan bestemme hvad barnet skal hedde.

Jeg har også kæmpet med en halv-uvidende fyr her... Man kan lige så godt glemme alt om at forklare om hvordan reglerne er eller hvad deres rettigheder er. Alt hvad man siger stoler de ikke på... MEN så kan man henvise ham til at logge ind på ungfar.dk eller statamtet.dk og så selv læse det sort på hvidt.

Jeg er glad for jeg har fået underskrifterne nu, men føler mig ikke rolig før det hele er behandlet.

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

Leneur skriver:

Okay ja det er så noget andet jeg var kun sammen med ham her i 2 mdr og vi boede slet ikke sammen så jeg får automatisk forældremyndighed vi havde ellers snakket om vi begge skulle have den men det skal vi ihverfald ikke når han ikke vil skriveunder.. og han har da truet mig med gå i retten for han kan få forældremyndighed osse eller fuldforældremyndighed men kommuen vil nok sige jamen du har været igennem en faderskabstest så skal du da ikke forvenete du kan få forældremyndighed.. det håber jeg de siger.

jeg er glad på dine vejene at han vil skrive under og sån.. og jo du kan godt sende faderskabspapirene ind nu det har jeg gjordt.. så har jeg sendt en kopie af min vandre journal og barnes termin d 6 dec fik afvide jeg bare skulle gøre sån.. for så kan de sende papriene til faren også hvis han ikke skriver under jamen så ved statsforvaltining at der skal køre en sag efter fødsel

Anmeld

12. august 2009

Smukkert

mor til Felix skriver:

jeg ved ikke om det er ulovligt jeg ved desværre ikke så meget om faderskabstest for det har jeg ikke undersøgt fordi jeg troede han vil skirve under uden problemer...

jeg ved kun det tager månedere før sagen er færdig...

han tror han kan gøre lige hvad han vil og jeg håber da de bliver stik tosset på ham for så kan han se sin fejl...

men problemet er han er så god til lyve så hvis statsforvaltning spørger hvorfor vil du have en test og han så siger jamen jeg er usikker på jeg er faren til barnet så har han løgn for det er ikke det han har sagt til mig..
MEN så har jeg en stor fordel til sige han ikke må se barnet

han får det heller ikke og se før sagen er afklaret.

Uha, faren til mit barn er også en lille lystløgner... Der er sq nada kærlighed til overs for ham, men jeg vil kæmpe for at få et samarbejde til at fungere, når barnet er født, fordi barnet skal have så godt et forhold til sin far som muligt.

Han må tage konsekvenserne for ikke at skrive under, ligesom du også skal lide under det. Ellers kunne han jo bare lade være med at være en idiot og sætte sin underskrift, så han kunne komme med til fødslen, se barnet 3 gange ugentligt a 2 timer de første måneder.
Jeg har virkelig ikke ondt af ham, når han kun får den test af interesse.

MÆND!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.