Faderskabstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

mor til Felix

Eva skriver:

Men hvem er det du straffer ved at nægte ham at se barnet?? Og hvad vil du have ud af at nægte ham det?
Jeg kan sagtens forstå dine følelser, men bestemt ikke din beslutning...det er dit barn du straffer...både i forhold til tidlig samvær men da også på sigt hvis I får så skidt en start på samarbejdet omkring barnet..det her er bare en af en milliard kameler der skal sluges, når man skal vægte og priotere samværet mellem barn og far...det er ikke nemt, men fokus må jo være på barnet..
Knus..

Jeg har det bestemt osse dårligt med min beslutning Jeg synes bare ikke han har behandlet mig godt.. han har truet mig hele gravidteten og nu er der om faderskabetsagen.. så ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre og beslutte mig for.. for jeg ved en sage kan tage mega lang tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

mor til Felix

Ayasmor skriver:

Det kan tage meget længere end bare 6 mdr. Min datter er nu knap 8 mdr. og sagen er ikke engang tæt på en afslutning.. Så er i ihvertfald forberedt på hvad der kan være i vente (har hørt om sager der har taget op til 2 år)

okay men han vil godt skrive under når testen har vist det er ham der er faren..

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

mor til Felix skriver:

Jeg har det bestemt osse dårligt med min beslutning Jeg synes bare ikke han har behandlet mig godt.. han har truet mig hele gravidteten og nu er der om faderskabetsagen.. så ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre og beslutte mig for.. for jeg ved en sage kan tage mega lang tid..

Jeg kan sagtens forstå du er træt af manden og hans adfærd...men det handler jo ikke om dig, men om barnet, ikke?? og nu er han jo faderen og så må du samrbejde med ham, for dit barns skyld...men lad være med at have anden kontakt omkring barnet og han behøver vel heller ikke være med ved fødslen hvis du har det skidt med det...men synes du ikke dit barn skal se sin far kontinuerligt fra starten, for at skabe den bedste kontakt mellem dem??
Knus..

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

Eva skriver:

Jeg kan sagtens forstå du er træt af manden og hans adfærd...men det handler jo ikke om dig, men om barnet, ikke?? og nu er han jo faderen og så må du samrbejde med ham, for dit barns skyld...men lad være med at have anden kontakt omkring barnet og han behøver vel heller ikke være med ved fødslen hvis du har det skidt med det...men synes du ikke dit barn skal se sin far kontinuerligt fra starten, for at skabe den bedste kontakt mellem dem??
Knus..

jo jeg synes helt klart han skal se ham for jeg ved det er ham der er faren.. men på den anden side synes jeg ikke han skal have lov når han ikke vil skrive under.
Og alt det her skal bestemt ikke gå udover barnet men synes bare lidt han skal tage sig sammen og være voksen.. og snak om tingene i stedfor true eller blive sur.
Jeg kan ikke snakke med ham om noget for så bliver han sure eller truer mig...

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

mor til Felix skriver:

jo jeg synes helt klart han skal se ham for jeg ved det er ham der er faren.. men på den anden side synes jeg ikke han skal have lov når han ikke vil skrive under.
Og alt det her skal bestemt ikke gå udover barnet men synes bare lidt han skal tage sig sammen og være voksen.. og snak om tingene i stedfor true eller blive sur.
Jeg kan ikke snakke med ham om noget for så bliver han sure eller truer mig...

Nu ved jeg godt at jeg ser det udefra..men altså, du er ved at få barn med et barn...havde du forestillet dig noget andet når du får barn med en teenager...jeg synes du skal vise at du er moden og voksen og kan finde ud af at tage de rigtige beslutninger på dit barns vegne.
At din x bliver barnlig og urimelig, i dine øjne, gør det vel ikke automatisk ok at du vælger samme sti....
Det er et skide stykke papir...op i numsen, vær glad for han overhoved gider barnet, det er der en del mænd der ikke gør.
Jeg synes du skal se ud ove egen næse og gøre det rigtige, for dit barn...selvom du er tosset...men altså-smiler-manden er jo knap mand..
knus..

Anmeld

12. august 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg kan ærligtalt godt forstå trådstarter, det med at faren ikke må se sin søn mens sagen kører. Hvis han ikke vil skrive under på at det er ham der er far, så må han jo tage og føle på det. Kan sgu da ikke være rigtigt at han ikke vil skrive under på faderskabet & ej heller skal betale børnepenge, MEN stadig se sit barn! Ham må se og blive voksen, meget hurtigt. Han har ikke ret til og se sit barn under sagen, når han starter en faderskabssag, sætter han tvivl på om det er ham. - Defor INGEN ret.
Så kan man snakke om hvem der er den voksne/barn og den gode/onde!

Måske du bare skal tage dem med ro, du har fat i den lange ende! DU skal passe på jeres barn!!

Anmeld

12. august 2009

Leneur

Nu er jeg faktisk i samme situation som dig og alle siger man skal tænke på barnet's tarv og det fædrende ophav men da jeg kender min x-kæreste og ved hvad han er i stand til, vil jeg kæmpe med næb og kløer for at minimere mit endnu ufødte barn's samvær med ham. Jeg er bange for manden, så hvorfor skulle jeg overlade mit barn til ham???? Endvidere siger han at der skal tages en test, for at få fastslået han er far til barnet ifølge statforvaltningen. Nej det skal man ikke han kan sagtens skrive under uden at der skal testes. Han gør det kun for at såre mig og så han får et lille overtag... i hans øjne. Han VED det er hans barn men han vil gøre alt for at ramme mig også selvom det er et lille barn det går ud over og det har jeg ikke noget til overs for, så vi skal gennem en retssag en gang og jeg har da ikke i sinde at han skal se hende mens sagen kører, så jeg kan altså godt forstå dig i det du går og roder med mht din X. Skriv privat hvis du har lyst, for selvom det er træls tingene er sådan, er det jo et eller andet sted rart nok at vide der er en derude i samme situation....
Knus

Anmeld

12. august 2009

Ayasmor

mor til Felix skriver:

okay men han vil godt skrive under når testen har vist det er ham der er faren..

aner det ikke.. så langt er vi ikke nået endnu.. men jeg håber. så står det jo også sort på hvidt

Anmeld

12. august 2009

Junibæbs2013

Jeg synes, at der bliver blandet to ting sammen, som ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre: 

- at manden vil have en faderskabstest mod morens vilje

- at man fx er bange for manden og ønsker at minimere hans samvær med barnet.

Hvis det ikke er i barnets tarv at se sin far, er det vel en helt anden situation, end hvis man rent faktisk ønsker, at faren ville stå ved sit ansvar og tage sig af barnet.

Anmeld

12. august 2009

Smukkert

Jeg kan ærligtalt godt forstå trådstarter, det med at faren ikke må se sin søn mens sagen kører. Hvis han ikke vil skrive under på at det er ham der er far, så må han jo tage og føle på det. Kan sgu da ikke være rigtigt at han ikke vil skrive under på faderskabet & ej heller skal betale børnepenge, MEN stadig se sit barn! Ham må se og blive voksen, meget hurtigt. Han har ikke ret til og se sit barn under sagen, når han starter en faderskabssag, sætter han tvivl på om det er ham. - Defor INGEN ret.
Så kan man snakke om hvem der er den voksne/barn og den gode/onde!

Måske du bare skal tage dem med ro, du har fat i den lange ende! DU skal passe på jeres barn!!

Jeg er fuldstændig enig!

Mener også det er ulovligt at bede om en faderskabstest, hvis man reelt ikke er i tvivl.
Han kan da ikke sige: "Nej, jeg er ikke far.. test, tak" og SAMTIDIGT forlange at han vil se SIT barn.
Det lille barn tager sq heller ikke nogen skade af ikke at se sin far mens den sag kører.

Jeg ville blive stiktosset, hvis det var mig.
Faren til mit barn truede også med en faderskabssag, fordi han synes det kunne være "interessant" at få en blodprøve, selvom han slet ikke var i tvivl om det var ham der var far. Jeg blev vildt gal på ham, så derfor har han allerede nu skrevet under. Jeg skal først føde til november.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.