Faderskabstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.881 visninger
30 svar
0 synes godt om
12. august 2009

mor til Felix

Min eks på 19 år sagde til mig i søndags han ikke vil skrive under på noget før han er sikker på det er hans søn jeg venter mig...
jeg blev så sur for vi var lige blevet gode venner og han skal da ikke forvente at vi er venner stadig for han er jo usikker på det er hans og hvorfor siger han det først efter 6 mdrs gravidtet nu havde han været med til scaninger og alt andet hvis han havde sagt det noget før så vil jeg da bestemt ikke havde haft ham med..

han siger han vil bare være sikker han er 90% sikker på det er hans men de 10% er han ikke..

Men jeg har det bare sån at så længe sagen den køre så har han ikke lov til se hans søn eller komme med til fødsel når han mener det ikke er hans. Kan jeg godt tillade mig det???

Og han true mig med at gå i retten, fordi jeg siger han ikke må se sønnen imens sagen køre, men hvad kan retten hjælpe med når han ikke vil underskrive??
Jeg har fået af vide han er lidt umoden oog tænker kun på sig selv.
han vil osse have sønnen juleaften eller nytårsaften i nogle timer men jeg har termin d 6 dec barnet er så lille men forstår han ikke.
Men nu hvor han ikke vil underskrive trækker jeg alle mine orde tilbage som jeg har sagt til ham f.eks det var iorden han begsøgte mig når havde født og sån men det får han ikke lov til så længe han ikke skirver under på faderskabet.. Nogle der har oplevet det samme som mig?
Jeg er 24 år så der er 4 halvt års forskel mellem mig og ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Honningblomst

Jeg må indrømme at jeg sagtens kan forstå at mænd vil have taget en test, for modsat os så kan de jo ikke være sikker på det er dem der den anden forælder.
Jeg synes du skal tage det oppe fra og ned...hvis du ved det er hans, hvorfor så nægte ham at se barnet. Og når testen viser det er hans, så ved han at han er faderen og vil ikke gå med en tvivl som måske kan påvirke hans forhold til barnet.
Så jeg ville da lbare lade ham være med alt det han vil...se det fra hans side, i stedet for at tro det er for at genere dig-...kan huske der var en historie om en herinde der fandt ud af at han ikke var far til det barn han havde troet og det fandt han først ud af da barnet var 5 år og så droppede han bare sit barn!!! ej, det er sgu sørgeligt...så bare se at få alt afklaret nu og lige efter fødslen..jo mere der erf styr på jo mindre er der at blive uvenner over og jo mere energi har du til dit barn-
10% af ALLE børn har ikke den far de tror...så der går altså mange fædre rundt ude i landet og ikke har givet gener til de børn de har...
knus Eva..

Anmeld

12. august 2009

Junibæbs2013

Hejsa

Jeg kan godt forstå, at du siger og føler, som du gør. Altså at han mister sine rettigheder som far så længe, at faderskabssagen kører, som vel er et udtryk for, at han ikke stoler dig.

Men på den anden side, så lyder det til, at du er helt overbevist om, at sagen vil ende med at vise, at han er faren - og så skal I vel samarbejde på den andne side af faderskabssagen? 
Hvis han, uanset hvad, er faren og skal have en plads i jeres liv, så kunne du måske tænke på dette samarbejde allerede nu, selvom du har mest lyst til at straffe ham ved at trække tilbud om fødsel osv. tilbage?

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

Trutten skriver:

Hejsa

Jeg kan godt forstå, at du siger og føler, som du gør. Altså at han mister sine rettigheder som far så længe, at faderskabssagen kører, som vel er et udtryk for, at han ikke stoler dig.

Men på den anden side, så lyder det til, at du er helt overbevist om, at sagen vil ende med at vise, at han er faren - og så skal I vel samarbejde på den andne side af faderskabssagen? 
Hvis han, uanset hvad, er faren og skal have en plads i jeres liv, så kunne du måske tænke på dette samarbejde allerede nu, selvom du har mest lyst til at straffe ham ved at trække tilbud om fødsel osv. tilbage?

ja men er så skuffet over han ikke har sagt noget noget før..
Og hvis han er usikker på det er hans så synes jeg ikke han skal have lov til se ham.. Jeg ved det er hans har ikke været sammen med andre så selvf har jeg det dårligt med han ikke må se ham. men tror det er sån jeg vil have det jeg står ved det.. tror jeg..

men tak for svaret

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

Eva skriver:

Jeg må indrømme at jeg sagtens kan forstå at mænd vil have taget en test, for modsat os så kan de jo ikke være sikker på det er dem der den anden forælder.
Jeg synes du skal tage det oppe fra og ned...hvis du ved det er hans, hvorfor så nægte ham at se barnet. Og når testen viser det er hans, så ved han at han er faderen og vil ikke gå med en tvivl som måske kan påvirke hans forhold til barnet.
Så jeg ville da lbare lade ham være med alt det han vil...se det fra hans side, i stedet for at tro det er for at genere dig-...kan huske der var en historie om en herinde der fandt ud af at han ikke var far til det barn han havde troet og det fandt han først ud af da barnet var 5 år og så droppede han bare sit barn!!! ej, det er sgu sørgeligt...så bare se at få alt afklaret nu og lige efter fødslen..jo mere der erf styr på jo mindre er der at blive uvenner over og jo mere energi har du til dit barn-
10% af ALLE børn har ikke den far de tror...så der går altså mange fædre rundt ude i landet og ikke har givet gener til de børn de har...
knus Eva..

ja men har det selvf osse dårligt med jeg forbuder ham og se ham. jeg er sikker på det er hans og nok osse der for jeg er skuffet og vred over han ikke har sagt det noget før han har selv været enig i og beholde barnet..

Og han har truet mig så mange gange at Jeg må heller lade være med være sød mere..

Anmeld

12. august 2009

eliasogmor

har været i samme sitaution som dig...men er du klar over hvor lang tid sådan en sag kan tage...er det ikke unfair over for faren at holde ham væk fra sin søn så længe, bare min sag tog næsten et halvt år,,har hørt om andre det har taget over et år...så jeg syntes du skal overveje din beslutning igen....

Anmeld

12. august 2009

mor til Felix

ja det kan tage fra 4- halvt år men min eks siger nej det kun tager 2 uger
Jeg har prøvet forklare ham det tager langtid det ikke noget der bare tager dage så det er hans valg..

Jeg har advaret ham.. Men ja jeg tænekr da stadig over om det er det rigtige jeg gøre.. for jeg ved det er hans så derfor har jeg det dårligt med jeg siger han ikke må se ham men han vil ikke snakke med mig mere. og jeg har det på samme måde jeg er så sur på ham lige nu det kom som et chok at han ikke vil skrive under..

Anmeld

12. august 2009

Ayasmor

mor til Felix skriver:

Min eks på 19 år sagde til mig i søndags han ikke vil skrive under på noget før han er sikker på det er hans søn jeg venter mig...
jeg blev så sur for vi var lige blevet gode venner og han skal da ikke forvente at vi er venner stadig for han er jo usikker på det er hans og hvorfor siger han det først efter 6 mdrs gravidtet nu havde han været med til scaninger og alt andet hvis han havde sagt det noget før så vil jeg da bestemt ikke havde haft ham med..

han siger han vil bare være sikker han er 90% sikker på det er hans men de 10% er han ikke..

Men jeg har det bare sån at så længe sagen den køre så har han ikke lov til se hans søn eller komme med til fødsel når han mener det ikke er hans. Kan jeg godt tillade mig det???

Og han true mig med at gå i retten, fordi jeg siger han ikke må se sønnen imens sagen køre, men hvad kan retten hjælpe med når han ikke vil underskrive??
Jeg har fået af vide han er lidt umoden oog tænker kun på sig selv.
han vil osse have sønnen juleaften eller nytårsaften i nogle timer men jeg har termin d 6 dec barnet er så lille men forstår han ikke.
Men nu hvor han ikke vil underskrive trækker jeg alle mine orde tilbage som jeg har sagt til ham f.eks det var iorden han begsøgte mig når havde født og sån men det får han ikke lov til så længe han ikke skirver under på faderskabet.. Nogle der har oplevet det samme som mig?
Jeg er 24 år så der er 4 halvt års forskel mellem mig og ham

jeg kan sagtens forstå din frustration og skuffelse over ham. Min x underskrev også faderskabet tilmin datter, men der gik kuk i papirerne og han skulle underskrive igen. Simpelt tænkte jeg...men nej.. 7 mdr efter og han har stadig ikke underskrevet..
Men når du nu er sikker på at det er ham der er faderen, ville der så ikke være synd at nægte ham at se sin søn, som straf for at han gerne vil have en test?? Jeg må indrømme at jeg er enig med Eva i at jeg godt kan forstå at fædre gerne vil have testen.. Tror bare du skal passe på med at bruge jeres kommende søn imod ham. I sidste ende er det jo lillemanden det går ud over, og ikke farmand. Håber ikke at du tager dette her ilde op, for det er bestemt ikke ment ondskabsfuldt eller noget. Hvad angår retten, så har han som far ingen rettigheder (så vidt jeg ved), hvis faderskabet ikke er underskrevet. Førend det er gjort er han jo ikke far på papirerne.. Håber at i finder en løsning som kommer til at fungerer for jer begge (tre)..

Knus Sara

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

ja men har det selvf osse dårligt med jeg forbuder ham og se ham. jeg er sikker på det er hans og nok osse der for jeg er skuffet og vred over han ikke har sagt det noget før han har selv været enig i og beholde barnet..

Og han har truet mig så mange gange at Jeg må heller lade være med være sød mere..

Men hvem er det du straffer ved at nægte ham at se barnet?? Og hvad vil du have ud af at nægte ham det?
Jeg kan sagtens forstå dine følelser, men bestemt ikke din beslutning...det er dit barn du straffer...både i forhold til tidlig samvær men da også på sigt hvis I får så skidt en start på samarbejdet omkring barnet..det her er bare en af en milliard kameler der skal sluges, når man skal vægte og priotere samværet mellem barn og far...det er ikke nemt, men fokus må jo være på barnet..
Knus..

Anmeld

12. august 2009

Ayasmor

mor til Felix skriver:

ja det kan tage fra 4- halvt år men min eks siger nej det kun tager 2 uger
Jeg har prøvet forklare ham det tager langtid det ikke noget der bare tager dage så det er hans valg..

Jeg har advaret ham.. Men ja jeg tænekr da stadig over om det er det rigtige jeg gøre.. for jeg ved det er hans så derfor har jeg det dårligt med jeg siger han ikke må se ham men han vil ikke snakke med mig mere. og jeg har det på samme måde jeg er så sur på ham lige nu det kom som et chok at han ikke vil skrive under..

Det kan tage meget længere end bare 6 mdr. Min datter er nu knap 8 mdr. og sagen er ikke engang tæt på en afslutning.. Så er i ihvertfald forberedt på hvad der kan være i vente (har hørt om sager der har taget op til 2 år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.