Forældre vil få huskebreve om vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Men det er nok dyrere at behandle de epidimier der dukker op, end sende de breve (via digital post vil jeg tro), og måske kan påmindelsen mindske eventueller fremtidige epidimier... Og dermed omkostningerne..

Ja, jeg tænker også, at det må være baseret på en cost-benefitanalyse og ikke på systemets kærlige omsorg for børnene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

Laulund87

Mor og meget mere skriver:

Principielt er jeg enig, men det kan have en social slagside, hvis børn fra ressourcesvage familier ikke får vaccinationerne. Det er jo ikke børnenes skyld. 

(Og for en god ordens skyld: Jeg mener ikke, at vaccinationer kun glemmes af ressourcesvage forældre, eller at forældre, der vælger dem fra, er ressourcesvage - jeg forestiller mig blot, at forældre uden det store overskud har større risiko for at glemme det). 

Ja det har du ret i, det kan bare godt irritere mig at man ikke husker noget der er så vigtigt

Anmeld

16. maj 2014

LinLin

Mom skriver:

Men det er nok dyrere at behandle de epidimier der dukker op, end sende de breve (via digital post vil jeg tro), og måske kan påmindelsen mindske eventueller fremtidige epidimier... Og dermed omkostningerne..

Det er det helt sikkert! men derfor synes jeg alligevel det er ærgerligt at forældre ikke "bare" selv kan huske det så der ikke skulle bruges ressourcer på at minde dem om noget, de i mine øjne burde huske selv! Det er jo ikke svært at søge information om den slags

Anmeld

16. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Soleil skriver:

Nu er min søn stort set blevet syg hver gang han skulle vaccineres og har derfor aflyst. jeg er også en af dem der så glemmer det efterfølgende. og det er IKKE fordi jeg er en dårlig forældre, men ren glemsomhed 

så jeg synes at det er en god idé 

Sådan har det faktisk også været her med alberte! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.