Forældre vil få huskebreve om vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2014

LinLin

Mom skriver:

Nu har jeg børn hvor den ene går under det gamle vaccinationsprogram, og 2 går under det nye. Og ja helt ærligt, så kan jeg ikke altid lige huske hvornår det nu er, de skal have de forskellige stik. Så jeg syntes det er en god måde at bruge skattekroner på. For det er ikke uvilje, hvis langt de fleste ikke husker det.

Jeg synes så det er noget man selv har ansvar for at undersøge og huske...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

SanJose

Mom skriver:

Nu har jeg børn hvor den ene går under det gamle vaccinationsprogram, og 2 går under det nye. Og ja helt ærligt, så kan jeg ikke altid lige huske hvornår det nu er, de skal have de forskellige stik. Så jeg syntes det er en god måde at bruge skattekroner på. For det er ikke uvilje, hvis langt de fleste ikke husker det.

Så må du jo skrive det ned på en kalender.

Anmeld

16. maj 2014

SanJose

LinLin skriver:

Det er det jeg mener

Jeg misforstod dit indlæg så. Beklager. 

Anmeld

16. maj 2014

B&J

jeg er nok en af dem der har styr på det og den ligger altid i min pung så ved hvornår han skal næste gang, det er vigtigt for mig han får de stik så jeg ved han kan undgå de sygdomme..

men ja det er da en god ide hvis man ikke er en af dem der husker det

Anmeld

16. maj 2014

LinLin

SanJose skriver:

Jeg misforstod dit indlæg så. Beklager. 

Jeg er for vacciner men mener helt klart at det er forældrenes ansvar at huske på hvornår de skal gives....

Anmeld

16. maj 2014

Muhmi

Det var sguda dejligt så kan jeg måske få husket at få dem afsted haha

Silas er helt med på hans vaccinationer, men Rune er én bagud, den skal han dog have her i løbet af måneden, men man glemmer sgu hurtigt at det skal gøres i en stram hverdag med flere børn

Anmeld

16. maj 2014

Muhmi

SanJose skriver:

Så må du jo skrive det ned på en kalender.

Nu er det jo ikke alle der er så organiserede at de render rundt med en ekstra hjerne i tasken Jeg er i hvert fald ikke

Anmeld

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
SanJose skriver:

Nu er der ingen garant for at man ikke rammes af sygdom, bare fordi man er vaccineret!

Jeg kan ikke se at det er umodent eller uforsvarligt ikke at lade sine børn vaccinere. Det er kun sund fornuft at overveje pros/cons ved at gøre det, og for mig overskygger evt. bivirkninger af vaccinerne alt andet. Det er frit om man ønsker sine børn vaccineret og vi har besluttet os for at de ikke skal.
Nu kender jeg også en familie, hvor pigen alvorligt syg på fjerde år efter at have fået sin MFR-vaccine, og det hun går igennem har jeg på ingen måde lyst til at udsætte mine børn for! Derudover har jeg selv en veninde, der efter at have fået HPV-vaccinen også er blevet alvorligt syg.

Så du kender 2 tilfælde hvor det er soleklart at vaccinen er skyld i sygdom?

Jeg siger ikke, at der ikke er bivirkninger ved at blive vaccineret, jeg siger blot at risikoen for at få en alvorlig børnesyg er langt større hvis man ikke er vaccineret, end ved at blive syg af selva vaccinen.

Hvad med den risiko I eventuelt udsætter små børn for, som endnu ikke er nået så langt i deres vaccinationsprogram, at de kan blive smittet (med alvorlige følger), hvis dine børn skulle få en af børnesygdomme som man kan blive vaccineret for.?

Anmeld

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Jeg synes så det er noget man selv har ansvar for at undersøge og huske...

Enig. Men derfor er det nu rart at man kan blive mindet om det, hvis man alligevel skulle have glemt det

Anmeld

16. maj 2014

SanJose

Muhmi skriver:

Nu er det jo ikke alle der er så organiserede at de render rundt med en ekstra hjerne i tasken Jeg er i hvert fald ikke

Det gør jeg heller ikke. Men har købt en årskalender der hænger i køkkenet, og den er ret god til at skrive sådanne ting ned. Ellers findes der kalendere i om end ikke alle telefoner, computere osv. Så det burde ikke være helt umuligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.