Forældre vil få huskebreve om vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
SanJose skriver:

Det gør jeg heller ikke. Men har købt en årskalender der hænger i køkkenet, og den er ret god til at skrive sådanne ting ned. Ellers findes der kalendere i om end ikke alle telefoner, computere osv. Så det burde ikke være helt umuligt.

Intet er umuligt. Men det er (trods alt) menneskeligt at glemme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

SanJose

Mom skriver:

Intet er umuligt. Men det er (trods alt) menneskeligt at glemme...

Helt sikkert, men hvis man er så forhippet på at ens børn skal vaccineres må man også selv tage lidt ansvar i stedet for at tro det er statens opgave at minde jer forældre om det.

Anmeld

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
SanJose skriver:

Helt sikkert, men hvis man er så forhippet på at ens børn skal vaccineres må man også selv tage lidt ansvar i stedet for at tro det er statens opgave at minde jer forældre om det.

Jeg kan ikke se at nogen (inkl mig selv) har skrevet at vi mener det er statens opgave at huske os på det. Men nu hvor staten har tænkt sig at gøre det, syntes jeg det er en god ide, HVIS man nu skulle habe glemt det.

Og hvad du kalder forhippet, kalder jeg sund fornuft...

Anmeld

16. maj 2014

Soleil

Nu er min søn stort set blevet syg hver gang han skulle vaccineres og har derfor aflyst. jeg er også en af dem der så glemmer det efterfølgende. og det er IKKE fordi jeg er en dårlig forældre, men ren glemsomhed 

så jeg synes at det er en god idé 

Anmeld

16. maj 2014

Laulund87

Ja skyd mig bare, men jeg synes ikke det kan passe at man skal mindes om sådan noget. Det er forældrenes ansvar, ikke andre.

Jeg går meget op i at få Maria afsted til både vaccinationer og de årlige undersøgelser og hvis jeg ikke har haft helt styr på hvornår de forskellige lå, har jeg kigget barnets bog eller google

Anmeld

16. maj 2014

Mami

SanJose skriver:

Og hvad så med de forældre, som med vilje ikke lader deres børn vaccinere? 

Forældre der er for at vaccinere små uskyldige børn og dermed udsætte dem for faren for sygdomme, må nu altså selv lige huske på det. Det andet er bare spild af skattekroner.

Så håber jeg da at du infomere andre forældre om dine børn ikke er vaccineret så vi har mulighed for at tage vores forholds regler, mit barn skal sørme ikke udsættes for smitte farer at så alvorlig karakter fordi du og andre forældre tager et så (i mine øjne) uansvarligt valg. 

Anmeld

16. maj 2014

LinLin

Mom skriver:

Enig. Men derfor er det nu rart at man kan blive mindet om det, hvis man alligevel skulle have glemt det

Det der "rart" koster så i det her tilfælde skattekroner - det er ikke ok i mine øjne....

Anmeld

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Det der "rart" koster så i det her tilfælde skattekroner - det er ikke ok i mine øjne....

Men det er nok dyrere at behandle de epidimier der dukker op, end sende de breve (via digital post vil jeg tro), og måske kan påmindelsen mindske eventueller fremtidige epidimier... Og dermed omkostningerne..

Anmeld

16. maj 2014

ESV

Jeg syntes det er fint at sende en reminder så alle får deres børn vaccineret. Jeg ville dog gerne gøre det til et krav at børn bliver vaccineret så vi undgår de store pandemier og epidemier med forfærdelige sygdomme! Jeg syntes det er uforsvarligt og direkte idiotisk ikke at lade sine børn vaccineret og jeg syntes ikke disse børn skulle have adgang i danske institutioner!

Anmeld

16. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Laulund87 skriver:

Ja skyd mig bare, men jeg synes ikke det kan passe at man skal mindes om sådan noget. Det er forældrenes ansvar, ikke andre.

Jeg går meget op i at få Maria afsted til både vaccinationer og de årlige undersøgelser og hvis jeg ikke har haft helt styr på hvornår de forskellige lå, har jeg kigget barnets bog eller google

Principielt er jeg enig, men det kan have en social slagside, hvis børn fra ressourcesvage familier ikke får vaccinationerne. Det er jo ikke børnenes skyld. 

(Og for en god ordens skyld: Jeg mener ikke, at vaccinationer kun glemmes af ressourcesvage forældre, eller at forældre, der vælger dem fra, er ressourcesvage - jeg forestiller mig blot, at forældre uden det store overskud har større risiko for at glemme det). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.