Forældre vil få huskebreve om vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
33 svar
48 synes godt om
16. maj 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Der skal sættes ind mod gentagne udbrud af mæslinger de seneste år samt smitsomme sygdomme.

Statens Serum Institut vil nu sende påmindelser om vaccination af danskernes børn for at komme smitsomme sygdomme til livs.

Fra den 15. maj vil der blive sendt skriftlige påmindelser til forældre med børn på to, seks og et halvt og 14 år, hvis børnene mangler mindst én vaccination, der anbefales i børnevaccinationsprogrammet.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

charlottekri

Hos min læge begyndte de allerede for halvanden måned siden, efter jeg havde glemt terroristens vaccination som 15 mdr, og han er 19 nu

Anmeld

16. maj 2014

Aabye

Det synes jeg er en rigtig god ide.. 
Jeg glemte også min drengs 15 mdrs vaccine.. 

Anmeld

16. maj 2014

SandraXOXO

Det synes jeg er en god idé. Nu hvor jeg har tre børn er det som om vi er evigt bagud med de vacciner. Og det er så irriterende for det er jo pissevigtigt! Og alligevel glemmer vi det. :-S så pinligt. Ville være rart med en reminder.

Anmeld

16. maj 2014

LinLin

Ærgerligt det er nødvendigt at bruge ressourcer på at minde forældre om noget så vigtig...

Anmeld

16. maj 2014

SanJose

LinLin skriver:

Ærgerligt det er nødvendigt at bruge ressourcer på at minde forældre om noget så vigtig...

Og hvad så med de forældre, som med vilje ikke lader deres børn vaccinere? 

Forældre der er for at vaccinere små uskyldige børn og dermed udsætte dem for faren for sygdomme, må nu altså selv lige huske på det. Det andet er bare spild af skattekroner.

Anmeld

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
SanJose skriver:

Forældre der er for at vaccinere små uskyldige børn og dermed udsætte dem for faren for sygdomme, må nu altså selv lige huske på det. Det andet er bare spild af skattekroner.

Er det ikke mere spild at bruge skattekroner på behandling af sygdomme som kunne være undgået hvis folk tog det ansvarlige valg og lod deres børn vaccinere?

Anmeld

16. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Nu har jeg børn hvor den ene går under det gamle vaccinationsprogram, og 2 går under det nye. Og ja helt ærligt, så kan jeg ikke altid lige huske hvornår det nu er, de skal have de forskellige stik. Så jeg syntes det er en god måde at bruge skattekroner på. For det er ikke uvilje, hvis langt de fleste ikke husker det.

Anmeld

16. maj 2014

LinLin

Det er det jeg mener  - altså bortset fra at jeg er for vacciner !

Anmeld

16. maj 2014

SanJose

Mom skriver:

Er det ikke mere spild at bruge skattekroner på behandling af sygdomme som kunne være undgået hvis folk tog det ansvarlige valg og lod deres børn vaccinere?

Nu er der ingen garant for at man ikke rammes af sygdom, bare fordi man er vaccineret!

Jeg kan ikke se at det er umodent eller uforsvarligt ikke at lade sine børn vaccinere. Det er kun sund fornuft at overveje pros/cons ved at gøre det, og for mig overskygger evt. bivirkninger af vaccinerne alt andet. Det er frit om man ønsker sine børn vaccineret og vi har besluttet os for at de ikke skal.
Nu kender jeg også en familie, hvor pigen alvorligt syg på fjerde år efter at have fået sin MFR-vaccine, og det hun går igennem har jeg på ingen måde lyst til at udsætte mine børn for! Derudover har jeg selv en veninde, der efter at have fået HPV-vaccinen også er blevet alvorligt syg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.