Skal kønnet holdes hemmeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2014

Røverdatter

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Fuldstændig og aldeles op til jer at beslutte! Jeg vidste ikke at jeg ventede mig en dreng. Mig og sønnens far ønskede ikke at vide det :-) og hvis i ikke ønsker for andre at vide det, skal i slet ikk tænke på hvad de andre mener eller tænker :-) det er spildt energi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

Kløver

Røverdatter skriver:

Fuldstændig og aldeles op til jer at beslutte! Jeg vidste ikke at jeg ventede mig en dreng. Mig og sønnens far ønskede ikke at vide det :-) og hvis i ikke ønsker for andre at vide det, skal i slet ikk tænke på hvad de andre mener eller tænker :-) det er spildt energi..

Jeg tror det skal tolkes dom, de selv vil vide kønnet, men de ikke vil dele hvad køn barnet har, inden fødslen, så de kun selv ved det

Anmeld

16. maj 2014

hekran

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Kan man ikke bare sige, at I har valgt ikke aar vide der?

Anmeld

16. maj 2014

Ayasmor

Selvfølgelig kan i tillade jer det. Det er jeres barn og dermed jeres beslutning.

Herhjemme har vi valgt slet ikke at kende kønnet selv Vi oplever begge, at det faktisk er alle andre end os selv, der er mere nysgerrige end vi er over, hvad vi venter os

Anmeld

16. maj 2014

MyLove E

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Det skal andre ikke blande sig i !!!!!!

Vi vidste ikke kønnet. Min mor det var noget mærkeligt noget vi ikke ville vide, og var faktisk også nogen gange lidt sur over det

Det var bare ikke vores problem :-)

Anmeld

16. maj 2014

mit1barn

Christine skriver:

Må jeg spørge hvorfor i holder det hemmeligt? 

Overvejer om nr. 3's køn skal være en hemmelighed. Dels fordi jeg ikke vil høre navneforslag, dels fordi jeg er lidt overtroisk og derfor helst ikke vil have at folk køber gaver for tidligt. 

Det er ikke fastlagt, om vi vil holde det hemmeligt 

Vi har aldrig lagt skjul på, at vi ikke har kunne få børn, self. har vi ikke gået og råbt det op, men hvis vores venner/familie har spurgt ind til det med børn, har vi svaret at vi har haft nogle problemer med det, så vi må se tiden an.

Det ville være dejligt, at have en hemmelighed ud over denne (folk ved ikke, at jeg er gravid.)
Hvis vi vælger, at holde det hemmeligt ville det være for hyggens skyld, og få at have noget bare min mand og jeg:-) 

Anmeld

16. maj 2014

Christine

mit1barn skriver:

Vi har aldrig lagt skjul på, at vi ikke har kunne få børn, self. har vi ikke gået og råbt det op, men hvis vores venner/familie har spurgt ind til det med børn, har vi svaret at vi har haft nogle problemer med det, så vi må se tiden an.

Det ville være dejligt, at have en hemmelighed ud over denne (folk ved ikke, at jeg er gravid.)
Hvis vi vælger, at holde det hemmeligt ville det være for hyggens skyld, og få at have noget bare min mand og jeg:-) 

Det kan jeg godt forstå hvis I vælger

Anmeld

16. maj 2014

Christine

mit1barn skriver:

- og tillykke med graviditeten, selvfølgelig! 

Anmeld

16. maj 2014

Christine

Mor11 skriver:

Det handler ikke om at man skal sætte sig fast på et navn tidligt, men hvis man nu HAR sat sig fast på det før fødsel eller dåb, hvorfor så holde det hemmeligt?

det kommer jo nok også an på familie og omkreds, vores nærmeste ville aldrig komme med ubehageligheder hvis de fx var uenige i et navnevalg.  

Personligt ville jeg holde navn hemmeligt til fødslen fordi jeg ville holde muligheden åben for at barnet bliver født og slet ikke ligner en af det navn man nu havde valgt.

Næh, jeg regnede heller ikke med at få en sviner i hovedet mht navn, men ikke alle overraskelser er behagelige og nu er jeg klog af skade og dén side af familien må pænt vente på barnedåb med at få noget at vide

I forhold til ts og spørgsmålet er jeg enig i at det er lidt hyggeligt at have en hemmelighed omkring baby.

Anmeld

16. maj 2014

Røverdatter

Maja84 skriver:

Jeg tror det skal tolkes dom, de selv vil vide kønnet, men de ikke vil dele hvad køn barnet har, inden fødslen, så de kun selv ved det

Åh det fik jeg godt fat i, det vat mere for at pointere at vi alle gør det forskelligt. Om vi selv vil vide kønnet, lade andre vide kønnet, beslutte sig for navn i graviditet eller whatever :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.