Skal kønnet holdes hemmeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.278 visninger
40 svar
33 synes godt om
15. maj 2014

mit1barn

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Christine

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Jeg synes det er latterligt at blive sur over, det er da forældrenes valg og meget personligt hvis man gerne vil holde køn for sig selv eller måske slet ikke vil vide det selv.

Anmeld

15. maj 2014

Savvy

Min mand ved udemærket godt at jeg ikke kan tie stille omkring SÅ stor en nyhed, så vi har valgt slet ikke at vide det selv.

i at med det er vores den første, så er alt jo købt i neutrale farver som så også kan bruges til baby nummer to om et par år

men synes det er folks egen vurdering om man vil holde det hemmeligt, det kan andre jo ikke tillade sig at blive sure over... Go for it hvis i kan holde det hemmeligt

Anmeld

15. maj 2014

Mor til F

Jeg synes du selv skal bestemme, om du vil kende kønnet  

Andre kan ikke tillade sig,  at blive sure, hvis i holder det hemmeligt. 

Anmeld

15. maj 2014

morpåthurø

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Hvis man forestiller sig at nogen kan blive fornærmede kan man bare fortælle at man heller ikke selv ved hvilket køn barnet er.

Man kan jo alligevel ikke vise hvad man går og køber mv. hvis man hemmeligholder kønnet til efter fødslen.

Vi valgte helt slet ikke at vi det selv. Det var det nemmeste

Anmeld

15. maj 2014

et-ønske

Det er da kun forældrenes beslutning - det skal andre ikke blande sig i

Anmeld

15. maj 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Er da jer der bestemmer det... og det kan I SAGTENS tillade jer

Jeg ville mok have svært ved at holde det hemmeligt, måske komme til at sige "ham" eller "hende". Også en af grundene til vi begge gange valgte ikke at kende kønnet

Anmeld

15. maj 2014

MorDk

Det er jer der bestemmer slagets gang. Og bliver folk sure? Ja så lad dem om det! Færdig!

Anmeld

15. maj 2014

mit1barn

Tak for svarende Så kan vi godt tillade os, at holde det hemmeligt

Anmeld

15. maj 2014

Carina:-)

Jeres barn ,jeres beslutning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.