Skal kønnet holdes hemmeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2014

CaWi

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Vi holdte kønnet på vores barn hemmeligt.
Da vi havde været til MD scanning (hvor man kan få det at vide) havde alle travlt med at spørge ind til kønnet.
Vi vaglte at sige, at baby ikke ville vise kønnet. Det blev accepteret nogen lunde, men vi blev spurgt lige ind til den dag jeg fødte, om vi nu var sikre på vi ikke vidste det.

Det var vores lille hemmelighed. Og sådan skal det også være næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

chael

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Seriøst, så synes jeg mange gravide får de særeste ideer...

Der er så meget hype omkring det...

Hvem kan holde hvad hemmeligt, find det mest unikke navn osv.

Jeg har altid været helt utroligt afslappet...

Og har bare været gravid uden alt for mange, hvad jeg vil betegne, sære ideer...

Det er jo op til hver enkelt...

Men det er jo blevet små projekter i disse tider, det kan jeg godt blive lidt træf af at høre på i længden ...

Men ellers så gør man jo, som man lyster...

Hilsen Camilla, mor til 3 ??

Anmeld

16. maj 2014

Christine

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Må jeg spørge hvorfor i holder det hemmeligt? 

Overvejer om nr. 3's køn skal være en hemmelighed. Dels fordi jeg ikke vil høre navneforslag, dels fordi jeg er lidt overtroisk og derfor helst ikke vil have at folk køber gaver for tidligt. 

Anmeld

16. maj 2014

Zicla

Det kan du sagtens, i er forældre til barnet og kan gøre lige hvad i vil... Thats it!!!

Anmeld

16. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville tænke det var underligt, ja. Men ville da ikke blive sur eller fornærmet. Det er jo helt og holdent jeres valg.

Bare husk at nogen måske vil have sværere ved at vise interesse hvis de ikke bliver lukket ind. Jeg mener, nyheden er jo allerstørste for jer selv, så hvorfor ikke dele den? Det var noget andet hvis i ikke selv ville vide det. Så er der jo ikke noget at fortælle.

Skal måske lige sige at Jeg generelt ikke forstår hemmelighedskræmmeri omkring babyer i det hele taget. hemmelige køn, hemmelige navne nogengange helt frem til dåben.  Hos os er familien ligeså forventningsfulde som os, og elsker at glæde sig sammen med os. Derfor føler jeg det naturligt at involvere dem så meget som muligt, for hvorfor skulle jeg tage den glæde fra dem? det er jo også et nyt menneske der kommer ind i deres liv. 

Anmeld

16. maj 2014

Ciss

Jeg ville vel ikke helt forstå formålet med at holde det hemmeligt, hvis hun selv vidste det - men jeg ville ikke blive sur.

Det er vel noget med, at man ved, at den, som går gravid, har hovedet fuldt af alt, som drejer sig om den kommende baby - og så vælger hun ikke at dele en ret så stor del af dette med sine nærmeste venner/veninder. Da kan nogen sikkert godt føle sig lidt holdt udenfor. Noget af fortroligheden forsvinder. Men det er et personlig valg. Jeg ville som sagt ikke helt forstå det, men jeg ville ikke blive sur.

Anmeld

16. maj 2014

Christine

Mor11 skriver:

Jeg ville tænke det var underligt, ja. Men ville da ikke blive sur eller fornærmet. Det er jo helt og holdent jeres valg.

Bare husk at nogen måske vil have sværere ved at vise interesse hvis de ikke bliver lukket ind. Jeg mener, nyheden er jo allerstørste for jer selv, så hvorfor ikke dele den? Det var noget andet hvis i ikke selv ville vide det. Så er der jo ikke noget at fortælle.

Skal måske lige sige at Jeg generelt ikke forstår hemmelighedskræmmeri omkring babyer i det hele taget. hemmelige køn, hemmelige navne nogengange helt frem til dåben.  Hos os er familien ligeså forventningsfulde som os, og elsker at glæde sig sammen med os. Derfor føler jeg det naturligt at involvere dem så meget som muligt, for hvorfor skulle jeg tage den glæde fra dem? det er jo også et nyt menneske der kommer ind i deres liv. 

Jeg fik lige lyst til at vende den om. For mig er det vildt at folk efter kønsscanning har navn og efternavn klar. Synes det er så tidligt. Så folk har vel bare forskellige idéer? Ved vores nummer 3 er det mit håb at få en forholdsvis tidlig dåb og holde navn hemmeligt til den dag, fordi vi sidst fik en yderst ubehagelig kommentar fra sviger da vi fortalte vires nyfødtes navn. På den måde er det udover al tvivl at valget er vores og vi ikke gider kommentarer på navnevalget.

Anmeld

16. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Christine skriver:

Jeg fik lige lyst til at vende den om. For mig er det vildt at folk efter kønsscanning har navn og efternavn klar. Synes det er så tidligt. Så folk har vel bare forskellige idéer? Ved vores nummer 3 er det mit håb at få en forholdsvis tidlig dåb og holde navn hemmeligt til den dag, fordi vi sidst fik en yderst ubehagelig kommentar fra sviger da vi fortalte vires nyfødtes navn. På den måde er det udover al tvivl at valget er vores og vi ikke gider kommentarer på navnevalget.

Det handler ikke om at man skal sætte sig fast på et navn tidligt, men hvis man nu HAR sat sig fast på det før fødsel eller dåb, hvorfor så holde det hemmeligt?

det kommer jo nok også an på familie og omkreds, vores nærmeste ville aldrig komme med ubehageligheder hvis de fx var uenige i et navnevalg.  

Anmeld

16. maj 2014

skøjte-prinsessen

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Hej

syntes ikke man kan tillade sig at blive sur over det. Det er de kommende forældres beslutning, når jeg skal have mit næste barn skal jeg vide kønnet men andre må vente til barnet er født.

Så syntes at i skal holde det for jer selv hvis det er hvad i føler for held og lykke med graviditeten <3

Anmeld

16. maj 2014

*Mor Til Albert*

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Jeg ville på ingen måde kigge skævt til de par der vælger at ville holde kønnet hemmeligt. 
Det er en privat sag og jeg må indrømme, at jeg oplever at man som gravid nærmest bliver allemandseje. Pludselig er det ok, at alle rager på ens mave, spørger om private ting osv. 
På det grundlag har jeg stor respekt for de personer der ønsker at lade baby og graviditet være en privat proces. Man skal gøre som man SELV har lyst til.. Op i numsen med, hvad andre synes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.