Skal kønnet holdes hemmeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

BabyMus

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Det synes jeg sagtens I kan! Det er jeres beslutning. Og hvis folk bliver sure så dem om det. Jeg har selv kendt nogle der holdt det hemmeligt, og da jeg spurgte om de kendte kønnet sagde hun ja, men vi vil gerne holde det hemmeligt til fødslen. Så blev der ikke sagt mere end okay, det bliver da spændene at høre så. Ingen sure miner der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Bertris

Vi har fået kønnet at vide, indtil videre er det kun min terminsgruppe på facebook, og kærestens herre "terminsgruppe" der kender kønnet. 
Familien og venner gætter ivrigt hvad det kunne være, men vi har ikke afsløret det for nogen endnu, og hvis det bliver det er det et uheld  
Ved nr 1 fik hele facebook det at vide efter MD 

Anmeld

15. maj 2014

Kløver

I bestemmer selv hvad i gør, personligt ville jeg nok synes det var underligt, for det kan virkelig være svært at holde hemmeligt, og virker lidt underligt ikke at ville dele. Tror mere jeg synes det er underligt da de fleste ik kan give en grund, men bare fordi  

Anmeld

15. maj 2014

mpr

mit1barn skriver:

Hej dejlige damer

Vi venter vores første guldklump efter 2 års prøven, så det hele er nyt og spændende

Vi skal til NF i juni, og i den forbindelse kom vi til, at snakke om vi skal holde barnets køn hemmeligt indtil det er født.

Jeg synes at det er dejligt, og det synes min mand også, men da en af min tideligere veninde holdt hendes barn køn hemmeligt, var det mange, som nærmest blev sur på hende fordi, at de synes at det var at overdrive, og være alt for hemmelighedsfulde. 

Er det i overkanten, eller kan man godt "tillade" sig det? Ville i kigge mærkeligt på jeres veninder, hvis de ikek ville fortælle, hvilket køn deres kommende barn havde?

Det er fuldt ud jeres valg om i vil holde det hemmeligt eller ej.. At nogen bliver sure over det kan I ikke tage jer af... Barnet er jeres og I bestemmer selv hvilke informationer i slipper ud

Og stort tillykke med den kommende lille ny

Anmeld

15. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig kan man det - men hvorfor, egentlig? De to allermest spændte/nysgerrige ved det jo nu - hvorfor så hemmeligholde det for alle andre? 

Jeg kendte ikke kønnet på mine - så det var hemmeligt for alle, inkl. os. Men når man selv ved det? 

Anmeld

16. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det bestemmer I jo helt selv, men må ærligt indrømme at jeg synes det er mærkeligt. Hvorfor vil I vide kønnet, hvis det alligevel skal være hemmeligt? Vil I så kun købe neutrale ting/tøj for ikke at blive afsløret? 

Anmeld

16. maj 2014

Tranebaer

Haha jeg ville godt nok synes det var mærkeligt. Ville selvfølgelig respektere det - men hvorfor overraske dem, når I ikke selv vil overraskes? De er jo nysgerrige og vil gerne vide det. Altså forstår bare ikke grunden/meningen? Men ville da acceptere det.

Derudover skal I gemme alt I køber, som kunne afsløre kønnet og der er ingen shopping med veninderne med mindre det er kønsneutralt. Det er da trist. Farvel til f.eks. en vildt sød kjole, som du ikke kunne købe, fordi en veninde var med, og ikke vidste at det bliver en pige. 

Anmeld

16. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville bare acceptere det og smile

Mht andre snakker om ikke at kunne shoppe til babyens køn, det kan man da sagtens, man kan jo sige at man køber for hvis det nu er det ene eller det andet er det rart at have så fint et sæt tøj

bare sørg for at købe lidt til begge køn så det ikke bliver for åbenlyst

Jeg kan følge tankegangen med at hemmeligholde kønnet hvis man ikke har lyst til alt for mange velmenende meninger om mulige navne og tøj og farver osv der skal være alle steder...

jeg var heldig at min familie var gode til at lade mig selv finde vejen, men kender nogen der slet ikke blev hørt når de sagde noget fordi familien besluttede sig for navne der ville blive accepteret og hvilke farver og slags tøj og hvordan værelset skulle se ud osv osv...

Anmeld

16. maj 2014

FogL

Det bestemmer i da selv - i behøver jo ikke fortælle at i selv ved det før han/hun er ude

Jeg går selv og leget med tanken om, at holde det hemmeligt, og måske endda ikke selv vide det. Men tror måske vi venter til hvis vi en dag skal have nr 3

Anmeld

16. maj 2014

Frk.S

Det synes jeg virkelig ikke man kan tillade sig........

...... altså at blive sur hvis forældrene vælger at holde det hemmeligt. Det er da helt og holdent deres valg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.