Hjælp har brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Din mand er bare som de fleste mænd tror jeg Det er svært for mænd at forholde sig til en baby, som endnu ikke er kommet til verden. Din svoger har 2 unger i forevejen, det vil sige han ved hvad der kommer ud af det, så derfor er han nok lidt mere med og bevidst omkring hvad det vil sige. Netop fordi man finder ud af, hvor meget man elsker når barnet først er der.

Din mand agere måske anderledes næste gang, når han ser hvad det virkelig er i har skabt sammen. Nemlig noget helt fantastisk

Din svigerinde lyder lidt selvcentreret og det er der ikke så meget at gøre ved. Jeg ville nok bare dreje samtalen over på dig selv engang imellem. Ellers ville jeg lade hver med at spørge til hende, når hun ikke interessere sig for din guldklump.

Der er nok noget om snakken angående børn og fædre det at blive far først når barnet kommer til verden. Jeg var bare bange for om han ikk er så glad over jeg er gravid siden han ikk lyder glad når han først har åbnet munden. Men derhjemme er han glad ved at mærke på maven og siger godnat til den osv. Og det med min svorger kan bare godt blive for meget. 

Min svigerinde er jeg godt træt af. Det nytter ikk rigtig at være sød og spørger ind til hende når hun ikk gengælder det. Og når hun åbner munden så det ene lorte kommentar er at jeg skal klem balerne sammen hvis jeg sku risikere at nærmer mig hendes søns fødselsdag Hold kæft det gør en gal. Så nu har jeg besluttet mig for at koncentrere mig om min graviditet og min mand og jeg lille vidunder. Så må hun fandme sejle sin egen sø

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Der er nok noget om snakken angående børn og fædre det at blive far først når barnet kommer til verden. Jeg var bare bange for om han ikk er så glad over jeg er gravid siden han ikk lyder glad når han først har åbnet munden. Men derhjemme er han glad ved at mærke på maven og siger godnat til den osv. Og det med min svorger kan bare godt blive for meget. 

Min svigerinde er jeg godt træt af. Det nytter ikk rigtig at være sød og spørger ind til hende når hun ikk gengælder det. Og når hun åbner munden så det ene lorte kommentar er at jeg skal klem balerne sammen hvis jeg sku risikere at nærmer mig hendes søns fødselsdag Hold kæft det gør en gal. Så nu har jeg besluttet mig for at koncentrere mig om min graviditet og min mand og jeg lille vidunder. Så må hun fandme sejle sin egen sø

Folk der er så ego er ikke værd at spilde tankevirksomhed på. Har selv kendskab til det på nært hold, og jeg har besluttet bare ikke at involvere mig mere, så må personen selv komme på banen, så kommunikationen går begge veje så kan udemærket forstå din frustration omkring det.

Og ja din mand er som de fleste. Det betyder ikke han ikke er glad og glæder sig, de kan bare ikke begribe det før barnet er kommet ud

Anmeld

15. maj 2014

Kay

Anonym skriver:

I hjøring. Men troede at alle hospitaler har regl om at man må gå 14 dage? Og åbenbart ikk hun skal til at føde for 3 gang også kommer hun med det dumme lorte komentar. Så dum som hun er. 

Sådan var det en gang.. men de har fundet ud af at det er bedre for mor og barn at barnet kommer ud så man bliver i altfald i Københavns området igangsat 10 dage over senest

Anmeld

15. maj 2014

Christine

Kay skriver:

Sådan var det en gang.. men de har fundet ud af at det er bedre for mor og barn at barnet kommer ud så man bliver i altfald i Københavns området igangsat 10 dage over senest

Også i Skejby. Altså Max 10 dage over. Mener lægen fortalte mig at det blev ændret siden jeg fik min ældste søn, det var i 2008.

Anmeld

16. maj 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Folk der er så ego er ikke værd at spilde tankevirksomhed på. Har selv kendskab til det på nært hold, og jeg har besluttet bare ikke at involvere mig mere, så må personen selv komme på banen, så kommunikationen går begge veje så kan udemærket forstå din frustration omkring det.

Og ja din mand er som de fleste. Det betyder ikke han ikke er glad og glæder sig, de kan bare ikke begribe det før barnet er kommet ud

Tak for din forståelse og tak for svar �� det har jeg også besluttet mig at gøre

Anmeld

16. maj 2014

Matuk

Anonym skriver:

Hey de damer

jeg har virkelig brug for råd. Jeg er førstegangs gravid i uge 29+2 idag 

sagen er min svigerinde er også gravid hun er så 6 uger længere hende end mig. De venter sig dreng nr 3 

vi valgt ikk at vide kønnet. Når men min svorger har altid sagt at han ikk vil ha flere børn end de to de har nu men min svigerinde har åbenbart fået ham til en tredje. 

Det jeg bliver forvirret og lidt ked over er at når vi sammen med dem så lyder han meget glæder når han fortæller om hvordan babyen sparker og hvordan den ligger og strækker sig i maven og se maven ændre form osv og fortæller noget nyt hele tiden og hver gang vi ser dem . Til modsætning af min mand som i alt den tid jeg har været gravid har han KUN nævnt vores lille baby 2 gange. Og begge gange har han sagt samme korte satsning. Jeg har også mærket den lille lidt.

og begge gange så han neutral ud altså hverken sur men sandelig da heller ikk glad ud i ansigtet. 

Så forstår slet ikk når det dem der skal være forældre for 3 gange og det jo ikk noget nyt i og alligvelet er det dem der har alt det nye at fortælle selvom det da os der brudte ha alt det nye at fortælle når det os der skal være forældre for første gang.

Og ikk nok med det jeg prøver at lyde intresset og spørger meget min svigerinde om hendes graviditet men hun spørger aldrig rigtig mig. Og selvom det mig der førstegangs gravid så går snakken næsten altid om hendes graviditet. 

Hvad mener i damer???

Jeg tænker lidt at når det er 3. gang så ved de hvad det vil sige at få et barn, både glæder og også det hårde, så de er helt sikkert mere afslappede omkring det hele. 

Men for jer og din mand er det første gang. Din mand er måske lidt nervøs over hvad det vil sige at få en baby på godt og ondt og har måske derfor svært ved at vise stor glæde over det ukendte. 

Min mand var heller ikke særlig interesseret i min graviditet, men da baby kom var der noget reelt at forholde sig til og han er en super far nu. 

Anmeld

16. maj 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar de damer. Hvor er i søde og hjælpsomme herinde

Anmeld

16. maj 2014

Studerendemor

Anonym skriver:

Hey de damer

jeg har virkelig brug for råd. Jeg er førstegangs gravid i uge 29+2 idag 

sagen er min svigerinde er også gravid hun er så 6 uger længere hende end mig. De venter sig dreng nr 3 

vi valgt ikk at vide kønnet. Når men min svorger har altid sagt at han ikk vil ha flere børn end de to de har nu men min svigerinde har åbenbart fået ham til en tredje. 

Det jeg bliver forvirret og lidt ked over er at når vi sammen med dem så lyder han meget glæder når han fortæller om hvordan babyen sparker og hvordan den ligger og strækker sig i maven og se maven ændre form osv og fortæller noget nyt hele tiden og hver gang vi ser dem . Til modsætning af min mand som i alt den tid jeg har været gravid har han KUN nævnt vores lille baby 2 gange. Og begge gange har han sagt samme korte satsning. Jeg har også mærket den lille lidt.

og begge gange så han neutral ud altså hverken sur men sandelig da heller ikk glad ud i ansigtet. 

Så forstår slet ikk når det dem der skal være forældre for 3 gange og det jo ikk noget nyt i og alligvelet er det dem der har alt det nye at fortælle selvom det da os der brudte ha alt det nye at fortælle når det os der skal være forældre for første gang.

Og ikk nok med det jeg prøver at lyde intresset og spørger meget min svigerinde om hendes graviditet men hun spørger aldrig rigtig mig. Og selvom det mig der førstegangs gravid så går snakken næsten altid om hendes graviditet. 

Hvad mener i damer???

Min kærestes bror var som din mand, da hans kone var gravid. Men vi vidste alle sammen, at det var et ønskebarn, som han havde drømt om i mange år. Min svigermor sagde: "Han er stum af lykke", og det er sandt. Vi reagerer alle forskelligt på glæde, lige som vi reagerer forskelligt på sorg, tab, forandringer osv. Fordi vi er forskellige alle sammen. 

Anmeld

16. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Min kærestes bror var som din mand, da hans kone var gravid. Men vi vidste alle sammen, at det var et ønskebarn, som han havde drømt om i mange år. Min svigermor sagde: "Han er stum af lykke", og det er sandt. Vi reagerer alle forskelligt på glæde, lige som vi reagerer forskelligt på sorg, tab, forandringer osv. Fordi vi er forskellige alle sammen. 

Tak for svar det sødt af dig

Anmeld

16. maj 2014

Chris86

Jeg har aldrig brudt mig om, at snakke om min graviditet eller andres for den sags skyld... Svigerfamilien jublede vildere end mig efter diverse tider hos jordmoderen! Måske din mand har det lidt på samme måde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.