Hjælp har brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

første gang jeg var gravid... havde min mand ikke det vilde interesse i det... ikke at han var ligeglad... men det var ikke noget han tænkte vildt over... han kunne jo ik mærke den lille, eller sætte sig ind i hvordan graviditeten var... hvor vi kvinder jo læser her inde og i bøger om hvad der sker inde i maven hvornår, var han sådan lidt... "nå"

han forklare selv at han ikke rigtig havde en relation til det der nu var inde i maven... selvom han da glædede sig, så var den der jo bare... lydder måske lidt hårdt... men jeg kan godt sætte mig ind i hvordan det må være... for vi mærker den lille hver dag... og de får et heldigt spark i ny og næ... vi kan mærke og føle den lille hver dag... hvor far er sat lidt på sidelinjen...

jeg læste uge for uge for min mand... hvergang vi gik i "0" fx 18+0 læste jeg om den nye uge for ham... så han var lidt mere med...

her anden gang, er han meget mere med, og spørg til hvor meget den lille har bevæget sig i dag, osv. han siger er det ik snart den kan høre? eller hvornår er det nu den kan sådan og sådan...

jeg tror at det er fordi han har prøvet det hele før og ved hvad der kommer ud af det... i alt fald følelsesmæssigt... og fordi han og vi også prøver at forberede vores datter på hvad der sker... 

første gang som kommende far aner de jo ik hvad de skal forholde sig til, hvad de er gået ind til og hvilke følelser der kommer i spil når de først er blevet far... det ved de med nr. 2 og især med nummer 3 

Det der er dejligt ved min mand selvom han kun først skal være far snart for første gang er at han spørger om jeg har mærket til den lille og hvordan har jeg det og den lille. Og han siger enda godnat til den hver aften og kysser maven og begyndte at mærke babyen spark som bliver stærkere med tiden. Men når han siger foran andre er han næsten lam i munden og hvis han siger noget så lyder han ikk glad mens han siger det. Jeg bliver vild forvirret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har temin D. 30 juli og sidst vi sås snakket vi om det at går over tid. Og hvis jeg går over tid kan jeg også risikere at føde D. 12 aug og det tilfældigvis den dag hendes yngste søn har fødselsdag. Jamen forhelvede da også jeg er første gangs gravid og det eneste kommentar jeg høre fra hende er ikk en gang rart det hun sagde er. Ja så har jeg bare med at klemme ballerne sammen den dag 

jeg havde sådan lyst til at ruske i hende hun kan fanme ikk være det bekendt 

Tror bare du må give slip i den vrede du åbenbart har imod din svigerinde Derudover lyder det også lidt til, at du egentlig kun spørger ind til dem og deres graviditet for at de kan spørge ind til din? 

Glem dem og fokuser på dig selv i stedet, alle er ikke så interesserede i din graviditet, som netop du er

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Tror bare du må give slip i den vrede du åbenbart har imod din svigerinde Derudover lyder det også lidt til, at du egentlig kun spørger ind til dem og deres graviditet for at de kan spørge ind til din? 

Glem dem og fokuser på dig selv i stedet, alle er ikke så interesserede i din graviditet, som netop du er

Nej jeg spørger ind til hende af ren høflighed 

mens de ser ud til at være selvoptaget mennesker. 

Men jeg ved at give op i at være høflig vil bare fukusere mig om min graviditet også må hun sejle sin egen sø. 

Anmeld

15. maj 2014

Kay

Anonym skriver:

Det der er dejligt ved min mand selvom han kun først skal være far snart for første gang er at han spørger om jeg har mærket til den lille og hvordan har jeg det og den lille. Og han siger enda godnat til den hver aften og kysser maven og begyndte at mærke babyen spark som bliver stærkere med tiden. Men når han siger foran andre er han næsten lam i munden og hvis han siger noget så lyder han ikk glad mens han siger det. Jeg bliver vild forvirret 

han lydder nu som om han er rigtig glad... men hvis han ikke er lige så "ud af overbegejstret" som din svoger lydder som at være... og han har hørt på ham en del med de 2 andre børn også... har han måske svært ved at finde ud af hvordan han skal udtrykke det... når han ik er den der overbegejstrede type som svogeren...  altså for mig lydder svogeren næsten irriterende over glad at høre på... så måske din mand frygter at han skal være lige så irriterende at høre på  (bare min mening) 

min mand er normalt ik den stille type... men han sidder hellet ikke og jubler eller snakker ret meget om baby når vi er sammen med andre... der er jo så meget andet at snakke om... jeg snakker også kun om det hvis jeg bliver spurgt ind til det... og ikke engang der er jeg total oppe på det... forstå mig ret.. det er fedt og fantastisk og fabelagtigt at være gravid... men så meget nyt sker der heller ikke for hver gang jeg ser folk... og de fleste vi er sammen med har prøvet det selv før og hvis de ik har er de ik ret interesseret i det hele... medmindre det er skrukke kvinder... og så trækker vi os lidt hend for os selv for ikke at "forstyrre" resten af selskabet med vores baby fnidder  

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

han lydder nu som om han er rigtig glad... men hvis han ikke er lige så "ud af overbegejstret" som din svoger lydder som at være... og han har hørt på ham en del med de 2 andre børn også... har han måske svært ved at finde ud af hvordan han skal udtrykke det... når han ik er den der overbegejstrede type som svogeren...  altså for mig lydder svogeren næsten irriterende over glad at høre på... så måske din mand frygter at han skal være lige så irriterende at høre på  (bare min mening) 

min mand er normalt ik den stille type... men han sidder hellet ikke og jubler eller snakker ret meget om baby når vi er sammen med andre... der er jo så meget andet at snakke om... jeg snakker også kun om det hvis jeg bliver spurgt ind til det... og ikke engang der er jeg total oppe på det... forstå mig ret.. det er fedt og fantastisk og fabelagtigt at være gravid... men så meget nyt sker der heller ikke for hver gang jeg ser folk... og de fleste vi er sammen med har prøvet det selv før og hvis de ik har er de ik ret interesseret i det hele... medmindre det er skrukke kvinder... og så trækker vi os lidt hend for os selv for ikke at "forstyrre" resten af selskabet med vores baby fnidder  

Ja det er han/ de også og især af tag betragtning af at han for start meldt ud han ikk gad flere end de to børn de har. Skal lige siges at svigerindens er meget bestemmende. 

Men ikk nok med det 

Jeg har temin D. 30 juli og sidst vi sås snakket vi om det at går over tid. Og hvis jeg går over tid kan jeg også risikere at føde D. 12 aug og det tilfældigvis den dag hendes yngste søn har fødselsdag. Jamen forhelvede da også jeg er første gangs gravid og det eneste kommentar jeg høre fra hende er ikk en gang rart det hun sagde er. Ja så har jeg bare med at klemme ballerne sammen den dag

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Ja det er han/ de også og især af tag betragtning af at han for start meldt ud han ikk gad flere end de to børn de har. Skal lige siges at svigerindens er meget bestemmende. Men ikk nok med det Jeg har temin D. 30 juli og sidst vi sås snakket vi om det at går over tid. Og hvis jeg går over tid kan jeg også risikere at føde D. 12 aug og det tilfældigvis den dag hendes yngste søn har fødselsdag. Jamen forhelvede da også jeg er første gangs gravid og det eneste kommentar jeg høre fra hende er ikk en gang rart det hun sagde er. Ja så har jeg bare med at klemme ballerne sammen den dag

Anmeld

15. maj 2014

Kay

Anonym skriver:

Ja det er han/ de også og især af tag betragtning af at han for start meldt ud han ikk gad flere end de to børn de har. Skal lige siges at svigerindens er meget bestemmende. 

Men ikk nok med det 

hvor skal du føde hende? for jeg ved i alt fald på herlev må man ik gå mere end 10 dage over før man bliver sat igang... så der ville du jo nå at føde inden  

og ellers skal hun da bare klappe kaje... hun bør da vide at man ikke bare kan stoppe veer... 

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

hvor skal du føde hende? for jeg ved i alt fald på herlev må man ik gå mere end 10 dage over før man bliver sat igang... så der ville du jo nå at føde inden  

og ellers skal hun da bare klappe kaje... hun bør da vide at man ikke bare kan stoppe veer... 

I hjøring. Men troede at alle hospitaler har regl om at man må gå 14 dage? Og åbenbart ikk hun skal til at føde for 3 gang også kommer hun med det dumme lorte komentar. Så dum som hun er. 

Anmeld

15. maj 2014

SandraXOXO

Folk er jo forskellige. I og med det er jeres første har din mand måske ikke så meget at sige fordi han ikke rigtig fatter det endnu. Min mand fattede altså også mere og mere hver gang og ved nr tre var han nærmest ekspert og ville meget gerne fortælle - og mine hormoner ville gerne banke ham med et bat for hvor var det dog irriterende, sådan er det, det var jo også forgalt de to andre gange hvor han intet sagde.
Mht at snakke og spørge, min søster og jeg var gravide med 4 ugers mellemrum, og hvor hun spurgte og snakkede løs, Ja Det behov havde jeg ikke. Jeg havde så meget andet om ørene og kunne ikke rigtig overskue alt det snak om graviditet. Jeg ville hellere snakke navne, shopping og indretning. Folk er jo forskellige. Hvis du vil ses og høres så råb højere :-D

Anmeld

15. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hey de damer

jeg har virkelig brug for råd. Jeg er førstegangs gravid i uge 29+2 idag 

sagen er min svigerinde er også gravid hun er så 6 uger længere hende end mig. De venter sig dreng nr 3 

vi valgt ikk at vide kønnet. Når men min svorger har altid sagt at han ikk vil ha flere børn end de to de har nu men min svigerinde har åbenbart fået ham til en tredje. 

Det jeg bliver forvirret og lidt ked over er at når vi sammen med dem så lyder han meget glæder når han fortæller om hvordan babyen sparker og hvordan den ligger og strækker sig i maven og se maven ændre form osv og fortæller noget nyt hele tiden og hver gang vi ser dem . Til modsætning af min mand som i alt den tid jeg har været gravid har han KUN nævnt vores lille baby 2 gange. Og begge gange har han sagt samme korte satsning. Jeg har også mærket den lille lidt.

og begge gange så han neutral ud altså hverken sur men sandelig da heller ikk glad ud i ansigtet. 

Så forstår slet ikk når det dem der skal være forældre for 3 gange og det jo ikk noget nyt i og alligvelet er det dem der har alt det nye at fortælle selvom det da os der brudte ha alt det nye at fortælle når det os der skal være forældre for første gang.

Og ikk nok med det jeg prøver at lyde intresset og spørger meget min svigerinde om hendes graviditet men hun spørger aldrig rigtig mig. Og selvom det mig der førstegangs gravid så går snakken næsten altid om hendes graviditet. 

Hvad mener i damer???

Din mand er bare som de fleste mænd tror jeg Det er svært for mænd at forholde sig til en baby, som endnu ikke er kommet til verden. Din svoger har 2 unger i forevejen, det vil sige han ved hvad der kommer ud af det, så derfor er han nok lidt mere med og bevidst omkring hvad det vil sige. Netop fordi man finder ud af, hvor meget man elsker når barnet først er der.

Din mand agere måske anderledes næste gang, når han ser hvad det virkelig er i har skabt sammen. Nemlig noget helt fantastisk

Din svigerinde lyder lidt selvcentreret og det er der ikke så meget at gøre ved. Jeg ville nok bare dreje samtalen over på dig selv engang imellem. Ellers ville jeg lade hver med at spørge til hende, når hun ikke interessere sig for din guldklump.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.