At spørge hvad andre tjener, uhøfligt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

Happiness

Anonym skriver:

Der kan nu godt være stor forskel, specielt i det private. Jeg er selv offentligt ansat, men vi får tillæg. Jeg har hvert år (undtaget når jeg har været på barsel)fået store faste tillæg, samt engangstillæg, så efterhånden, får jeg en del mere end dem der ikke får tillæg eller et lille engangs ind i mellem.

Enig. Også indenfor det offentlige. Jeg er selv pædagog ansat i kommunen, men min løn stemmer overhovedet ikke overens med de tabeller der findes Og kan stadig ikke se hvad andre skulle bruge den info til. Jeg får jo mange af mine tillæg ud fra kompetencer og efteruddannelse/kurser. Og så er ens lønforhandlingsegenskaber vidst også en væsentlig faktor.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Carina:-)

Jeg kunne aldrig dromme om at sporge nogen.

Og jeg svarer aldrig hvis nogen spor.

Især efter jeg er blevet selvstændig er der en tendens i sær i vores familie til at folk er nysgerrige.

Og jeg gider ikke svare - Det kommer ingen ved,men som jeg plejer at sige så får jeg som fortjent og det gælder vel alle 

Anmeld

7. maj 2014

san

Jeg er nysgerrig og kunne godt finde på at spørge, så må folk jo bare lade vær med at svare, hvis de syntes det er så personligt, det står dem jo frit for ..

Snakker tit løn, budget osv med mine veninder og familie... Der skal være styr på tingene, og hvis man lige kan give andre råd eller selv få nogen, hvorfor så ikke snakke...

Anmeld

7. maj 2014

Mama85

Anonym skriver:

Vil ikke genkendes, så er ano i denne.

Er det bare mig der er mærkelig, eller er der andre der synes, at det er uhøfligt at spørge om folks løn. Jeg er åbenbart blevet uvenner med min halvsøster, fordi jeg ikke føler hun behøver at vide hvad jeg tjener. I min omgangskreds spørger vi ikke om det, men kan sagtens snakke løn, spørger bare ikke hvad andre tjener. I hendes er det åbenbart meget normalt at spørge? 

Jeg synes at det er upassende, at spørge ind til hvad andre tjener, men nok mest fordi at jeg selv aldrig kunne drømme om at spørge folk om det samme..

Anmeld

7. maj 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Der kan nu godt være stor forskel, specielt i det private. Jeg er selv offentligt ansat, men vi får tillæg. Jeg har hvert år (undtaget når jeg har været på barsel)fået store faste tillæg, samt engangstillæg, så efterhånden, får jeg en del mere end dem der ikke får tillæg eller et lille engangs ind i mellem.

Og hvad er der hemmeligt i det? Medmindre vi snakker sorte penge som indtægt, kan jeg på ingen måder se det private eller personlige i ens løn...... Og slet ikke i en sådan grad at man bliver fornærmet, irriteret eller direkte vred hvis folk spørg  

Anmeld

7. maj 2014

1234rj

Anonym skriver:

Vil ikke genkendes, så er ano i denne.

Er det bare mig der er mærkelig, eller er der andre der synes, at det er uhøfligt at spørge om folks løn. Jeg er åbenbart blevet uvenner med min halvsøster, fordi jeg ikke føler hun behøver at vide hvad jeg tjener. I min omgangskreds spørger vi ikke om det, men kan sagtens snakke løn, spørger bare ikke hvad andre tjener. I hendes er det åbenbart meget normalt at spørge? 

Jeg synes ikke at det høre en samtale til, medmindre vedkommende er interesseret i det fag man arbejder i og derfor forhøre sig om lønnen..

Vi svarede et vennepar hvad vi tjente og det resulterede i at de fleste af vores venner gik og sagde at vi havde røven fuld af penge osv.. Det var bestemt ikke særlig fedt!

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Det kommer jo an på hvordan man spørger. Hvis det er med en tone af at de lige skal tjekke om de selv tjener mere eller mindre, sådan prestige agtigt, så synes jeg det er uhøfligt, men hvis det er relevant eller bare for lige at have et samtaleemne fx i forhold til samfundsøkonomien eller noget, så synes jeg det er ok at spørge. Til gengæld skal man acceptere hvis folk ikke vil svare. Det er en privat ting og hvis man ikke synes folk skal vide det, så er det jo bare sådan det er. Mange dømmer andre ud fra deres sociale status, hvilket jo er fuldstændig åndssvagt, så jeg kan godt forstå hvis nogle vælger ikke at fortælle hvad de tjener..

Jeg fik bare en SMS med spørgsmålet: hvad tjener du? Hun har åbenbart sendt til en del af min fars (vi har samme far) familie. Nu har jeg modtaget en SMS med hvad dem der har svaret tjener. Hvad jeg så skal bruge det til, ved jeg ikke?

Anmeld

7. maj 2014

Ciss

Anonym skriver:

Jeg fik bare en SMS med spørgsmålet: hvad tjener du? Hun har åbenbart sendt til en del af min fars (vi har samme far) familie. Nu har jeg modtaget en SMS med hvad dem der har svaret tjener. Hvad jeg så skal bruge det til, ved jeg ikke?

Meget mærkelig måde at gøre det på.....

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

Mortil223 skriver:

Nej det spørger man ik folk om, det er en privat sag. 

Er man inde for det private f.eks er der stor forskel på løn, det kommer an på kompetencer, specialer og hvad man har forhandlet sig frem til og det rager ved Gud ikke alle og en hver. 

syntes det er uhøfligt at spørge, og meget underligt at sende en SMS rundt på den måde, har hun fortalt hvad hun skal bruge det til? 

Hun vil bare gerne vide det. Aner ikke hvad det skal bruges til. Eller hvad hun skal bruge det til? Hun har ingen udannelse og så vidt jeg ved har hun ingen planer om at tage en. Hun er startet på 4 forskellige uddannelser tidligere, men altid droppet ud. Hun er på kh. som den eneste i familien, så der er ikke nogen at sammenligne med.

Anmeld

7. maj 2014

Masig

Anonym skriver:

Øhh okay. Hun sagde ikke hvad hun skulle bruge det til? Mærkeligt.. Der ville jeg nok heller ikke svare... Og da især ikke hvis det blev sendt rundt til alle de andre hvad jeg tjente...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.