At spørge hvad andre tjener, uhøfligt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.434 visninger
40 svar
51 synes godt om
7. maj 2014

Anonym trådstarter

Vil ikke genkendes, så er ano i denne.

Er det bare mig der er mærkelig, eller er der andre der synes, at det er uhøfligt at spørge om folks løn. Jeg er åbenbart blevet uvenner med min halvsøster, fordi jeg ikke føler hun behøver at vide hvad jeg tjener. I min omgangskreds spørger vi ikke om det, men kan sagtens snakke løn, spørger bare ikke hvad andre tjener. I hendes er det åbenbart meget normalt at spørge? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså her spørg vi heller ik normalt ind til hva andre tjener, men hvis nogen spørg, så må de da gerne få det at vide.

Men syntes det er noget " pjat" at blive uvenner over, da nogen jo nok føler at det er en stor del af deres privat liv, og andre bare er ligeglade! Vh stine

Anmeld

7. maj 2014

Frk.S

Altså det er ikke noget jeg selv plejer at spørge folk om, men det er ikke noget jeg har noget imod at blive spurgt om, og svarer da gerne på det.

Anmeld

7. maj 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Er det bare mig der er mærkelig, eller er der andre der synes, at det er uhøfligt at spørge om folks løn. Jeg er åbenbart blevet uvenner med min halvsøster, fordi jeg ikke føler hun behøver at vide hvad jeg tjener. I min omgangskreds spørger vi ikke om det, men kan sagtens snakke løn, spørger bare ikke hvad andre tjener. I hendes er det åbenbart meget normalt at spørge? 

Går ikke selv rundt og spørger om andres løn, men har intet i mod at andre spørger til min løn. 

Anmeld

7. maj 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Jeg kan ikke se det er uhøfligt... 

Man kan jo spørger for at få en ide om: 

*hvilken branche man skal vælge

*hvordan fradrag/skat fungere

og meget meget mere.

Herhjemme snakker vi åbent om det. Faktisk er det kun Svigerfar der nægter (men han vil gerne høre vores andres). 

Anmeld

7. maj 2014

FruStolpe

Jeg synes det er direkte plat at nogen ikke vil fortælle hvad de tjener, eller hvad de stemmer for den sags skyld.

Hvis det er relevant, så er det for mig lige så naturligt at snakke om som hvordan vejret er......

Anmeld

7. maj 2014

Masig

Det kommer jo an på hvordan man spørger. Hvis det er med en tone af at de lige skal tjekke om de selv tjener mere eller mindre, sådan prestige agtigt, så synes jeg det er uhøfligt, men hvis det er relevant eller bare for lige at have et samtaleemne fx i forhold til samfundsøkonomien eller noget, så synes jeg det er ok at spørge. Til gengæld skal man acceptere hvis folk ikke vil svare. Det er en privat ting og hvis man ikke synes folk skal vide det, så er det jo bare sådan det er. Mange dømmer andre ud fra deres sociale status, hvilket jo er fuldstændig åndssvagt, så jeg kan godt forstå hvis nogle vælger ikke at fortælle hvad de tjener..

Anmeld

7. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Det er yderst uhøfligt! Det er en privat sag.

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

Det er kun mig så  Som sagt i min omgangskreds kan vi godt sidde og snakke arbejde, løn, økonomi, osv. Men ingen spørger hvad andre tjener, hvis de ikke selv siger det. Måske er det også måden hun spurgte, fik en SMS med: hvad tjener du? Den er så åbenbart blevet sendt rundt til hele min familie. Har nu modtaget en SMS med en oversigt over hvad flere i min familie tjener. 

Vil lige sige at hun godt ved ca. hvad jeg tjener, ikke en dårlig løn. Og en hel del mere end hun får på kh.

Anmeld

7. maj 2014

isabellasmor

Kan intet 'privat' se i ens løn... Alle andre i samme branche tjener det samme (altså ca) alle på su får det samme, kontanthjælp, elev løn, osv osv .... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.