fars dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2014

Mama85

allo skriver:

hej. hmm første farsdag som bonus mor.. what to do?? skal jeg købe en gave fra børnene eller få dem til at tegne en tegning.. ? hvad forventes der af farsdag?

Hvis forholdet mellem mor og far er ok, synes jeg ikke at du som fars kæreste, skal begynde på noget-det kan jo være børnenes egen mor sørget for noget. Faktisk ville jeg også syntes at det var forkert hvis deres mor ikke tog initiativ til noget- og du gjorde.. Det er jo hans børn med en anden kvinde- når I får jeres egen barn kan du 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

An&Jo

Herhjemme er det mig der hjælper bonussen med en ting til Jans far på fars dag, fuldstændig som det er ham som bonusfar der sørger for noget fra min dreng til mig på mors dag..

Vores samarbejde med deres andrexforældre er fint, men derfor er det stadig noget vi sørger for i hvert vores hjem.. Ved min søns far er det også farmor og farfar der hjælper med en fars dags gave fra ham til hans far..

Anmeld

8. maj 2014

allo

altså jeg ville blive sindssygt ked af det hvis x´en kom med en gave til ham på farsdag.. det ville virkelig såre mig meget.

fair nok at hun er mor til hans børn - men de er jo ikke en familie længere. VI skal jo forestille at være en familie nu, derfor synes jeg det er helt fair hvis jeg som papmor finder på noget sammen med børnene. om det så er en tegning eller andet så synes jeg ikke hun skal blande sig.

jeg køber også fødselsdagsgave til ham fra hans drenge.

hun er fortid og jeg er fremtid - ergo er det ikke hendes ansvar længere.. som jeg ser det i hvert fald

Anmeld

8. maj 2014

SandraXOXO

allo skriver:

altså jeg ville blive sindssygt ked af det hvis x´en kom med en gave til ham på farsdag.. det ville virkelig såre mig meget.

fair nok at hun er mor til hans børn - men de er jo ikke en familie længere. VI skal jo forestille at være en familie nu, derfor synes jeg det er helt fair hvis jeg som papmor finder på noget sammen med børnene. om det så er en tegning eller andet så synes jeg ikke hun skal blande sig.

hun er fortid og jeg er fremtid - ergo er det ikke hendes ansvar længere.. som jeg ser det i hvert fald

Ej okay, Det handler jo ikke om dig eller mor vs kæreste. Det handler om børnene! Og de er jo ikke dit ansvar. Ville du seriøst sidde og tude hvis Oles mor har hjulet Ole med at købe en bil sticker til sin far hvor der står min far styrer? Og så står Ole der stolt med sin gave til far, og så forlanger fars kæreste at gaven skal smides ud fordi Oles mor, gud forbyde det, har betalt?! Det er langt ude! Stakkels barn hvis du vil reagere sådan.

Anmeld

8. maj 2014

Jj1709

Jeg plejer at købe en lille gave fra mine bonusbørn, som de kan give deres far.. Det har jeg ihvertfald gjort de sidste par år, så det ender nok os med det i år 

Anmeld

8. maj 2014

Victoriasmor88

SandraXOXO skriver:

Ej okay, Det handler jo ikke om dig eller mor vs kæreste. Det handler om børnene! Og de er jo ikke dit ansvar. Ville du seriøst sidde og tude hvis Oles mor har hjulet Ole med at købe en bil sticker til sin far hvor der står min far styrer? Og så står Ole der stolt med sin gave til far, og så forlanger fars kæreste at gaven skal smides ud fordi Oles mor, gud forbyde det, har betalt?! Det er langt ude! Stakkels barn hvis du vil reagere sådan.

Ville du ikke gernes selv respekteres for din holdning? Så synes jeg ærlig talt at du burde svare andres debatindlæg lidt pænere.. 

Det er vel okay at have følelserne lidt i klemme når det kommer til at være bonusmor, det er ikke altid en nem rolle.

Min mand og jeg har en datter sammen, så når jeg køber en gave så er det fra dem begge.. 

Anmeld

8. maj 2014

Monski

Sidste år gav vi min kæreste en gave fra min søn på fars dag.. 

I år for han også! Både fra Anthon og Hjalte, selvom det kun er Hjalte der er biologisk. 

.. Jeg ville i øvrigt kun blive glad hvis Anthons fars kæreste, som "bonusmor", gav en gave fra Anthon - det viser da bare en dejlig masse engagement  Jeg ville aldrig finde det underligt!

Anmeld

8. maj 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
allo skriver:

hej. hmm første farsdag som bonus mor.. what to do?? skal jeg købe en gave fra børnene eller få dem til at tegne en tegning.. ? hvad forventes der af farsdag?

Det synes jeg da sagtens du kan - det handler vel ikke om hvem der hjælper barnet, men at barnet bliver hjulpet med at finde noget at give mor eller far :-) Jeg hjælper fx min niecer og nevø denne gang til morsdag, da faren er på job udenlands. Jeg ved at de gerne vil give noget, men er endnu ikke klar til at kunne klare det hele selv :-)

//Mette

Anmeld

8. maj 2014

TNBC

allo skriver:

tænker du en gave fra hende eller en gave hun har købt sammen med børnene?

For hvis det er noget hun har købt sammen med børnene, ville jeg ikke sige noget, for det kan være at de har været ude og så har de sagt; det skal far have.
Du kan jo ikke forbyde at moren køber gaver til faren sammen med HENDES børn, til DERES far De er jo ikke så gamle, og det er deres mor, den der plejer at hjælpe dem.

Men spørg dem om de vil lave en gave sammen med dig, til deres far.

Du kan ikke forvente at hun bare blander sig helt uden om, hun er deres mor og hun har vel lov til at købe gaver sammen med dem, men hvis du allerede køber gaver til hans fødselsdag, tror jeg sjovt nok ikke at hun kommer med en gave til fars dag.

Ja, i er en familie, men hun er moren(og stadigvæk familie), og du kan ikke bare smide hende om i kulissen og sige at hun ikke har noget at skulle have sagt. For det har hun, måske ikke lige med gaver, men hun har ligesom lidt mere at sige omkring børnene end du har(ikke for at være ond) men du skal nok ikke gøre dig uvenner med moren, for det ender galt.

I skal have et samarbejde med hende i mange år, så pas på hvad du siger og gør.

Hvor længe har I været sammen? (Gætter på mindre end et år, siden det er første fars dag)

Anmeld

9. maj 2014

SandraXOXO

Prinsesse2ben skriver:

Ville du ikke gernes selv respekteres for din holdning? Så synes jeg ærlig talt at du burde svare andres debatindlæg lidt pænere.. 

Det er vel okay at have følelserne lidt i klemme når det kommer til at være bonusmor, det er ikke altid en nem rolle.

Min mand og jeg har en datter sammen, så når jeg køber en gave så er det fra dem begge.. 

Det er helt ok at have følelser, men hvis man er i forhold med et menneske der har børn, bør man kunne sætte sine følelser tilside for de børn. Ens børn kommer altid i første række. Og det bør en ny kæreste ikke blive ked af, ligesom de ikke skal blive kede af at en far får en gave fra sine børn som de har købt med deres mor. Hvis jeg en dag får en kæreste med børn og jeg bliver helt urimelig overfor både børnene, faren og moren, så nej, så vil jeg ikke respekteres, så fortrækker jeg et los i røven fra jer herinde ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.