fars dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg ville spørge børnene, hvad I skulle gøre sammen for deres far. Selvom du er deres bonus-mor synes jeg godt, at du kan hjælpe børnene.

Nu ved jeg ikke om moren gør det. Men de er ikke ældre end, at de ikke selv gør det uden voksenhjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

SandraXOXO

sandramor skriver:

Aii der er da vel ikke noget galt i at en bonus mor gør lidt sødt for "far" på fars dag??

Altså det kan da godt være at hun ikke er børnenes mor men det er jo heller ikke fra hende... Det vil jo være fra børnene til DERES FAR   Sys efterhånden at der bare er den indstilling at er du bonusmor skal du bare blande dig HELT uden om!! Sørgelig sørgelig indstilling efter min mening.... ! 

Til ts: jeg sys hvis du og børnene har lyst ku i jo godt sammen gå ud og købe en fin gave til ham eller sætte jer ned og lave noget kreativt til ham 

I mine øjne vil det være mærkeligt at en ny kæreste går ind i en tradition for forældre og børn. I vores familie hjælper far børnene på Morsdag, og omvendt. Og det ville være lidt akavet hvis en ny kæreste pludselig ville ta del i den tradition når den nu er for Mor/far og børn. Det er en kæreste jo ikke. Alle har jo lov at ha deres egen mening, det her er bare min.

Anmeld

6. maj 2014

Tip!

Jeg ville synes det var mærkeligt, hvis at eksen kom med noget til min kæreste på fars dag... Det er da noget jeg sørger for i fælleskab med bonus barn... 

Aner ikke hvad han skal have... Ny skruetrækker, dims til bilen... Tja... 

Anmeld

6. maj 2014

melila

Twinkle little star skriver:

Jeg ville synes det var mærkeligt, hvis at eksen kom med noget til min kæreste på fars dag... Det er da noget jeg sørger for i fælleskab med bonus barn... 

Har samme holdning.. Her er det også mig der står for det, hvis børnene er hos os vel og mærket. Eksen har aldrig kommet med noget på fars dag og vi laver heller ikke noget til deres mor. Så skal det være fordi de har lavet det i skolen til deres mor og så hjælper jeg selvfølgelig med at få det pakket ind.

Anmeld

6. maj 2014

SandraXOXO

Køber barnet værktøj? Hvor gammelt er barnet hvis jeg må spørge. :-)
Min datter på 6 år vælger stadig ting som en nuttet bamse, nøglering, billede af sig selv eller noget i den stil til sin far.

Anmeld

6. maj 2014

Tip!

SandraXOXO skriver:

Køber barnet værktøj? Hvor gammelt er barnet hvis jeg må spørge. :-)
Min datter på 6 år vælger stadig ting som en nuttet bamse, nøglering, billede af sig selv eller noget i den stil til sin far.

10 år... Far er mekaniker...  

Tænker vi laver noget kreativt sammen også... 

Anmeld

6. maj 2014

sandramor

SandraXOXO skriver:

I mine øjne vil det være mærkeligt at en ny kæreste går ind i en tradition for forældre og børn. I vores familie hjælper far børnene på Morsdag, og omvendt. Og det ville være lidt akavet hvis en ny kæreste pludselig ville ta del i den tradition når den nu er for Mor/far og børn. Det er en kæreste jo ikke. Alle har jo lov at ha deres egen mening, det her er bare min.

Muligvis meeeen tror nu ikke liiiige der er såååå mange mange forældre der er skilt der holder de traditioner ved lige.... Måske jeg tager fejl meeeen jeg ville godt nok ikke bryde mig om hvis min datters far kom med noget til mig på mors dag... Det så jeg hellere nok hellere min kæreste hjalp min datter med... Da det er os der er familie ikke min ex og barn... 

Men ja sådan er vi jo da heldigvis forskellige 

Anmeld

6. maj 2014

SandraXOXO

sandramor skriver:

Muligvis meeeen tror nu ikke liiiige der er såååå mange mange forældre der er skilt der holder de traditioner ved lige.... Måske jeg tager fejl meeeen jeg ville godt nok ikke bryde mig om hvis min datters far kom med noget til mig på mors dag... Det så jeg hellere nok hellere min kæreste hjalp min datter med... Da det er os der er familie ikke min ex og barn... 

Men ja sådan er vi jo da heldigvis forskellige 

Ja der er vi så helt omvendte herhjemme kan jeg hører. :-D og fred være med det.

Anmeld

6. maj 2014

et-ønske

Fuldstændig enig! De første par år købte min mands ex også gave sammen med børnene (vist mest for at vise at hun altså også var der?!). Men helt ærligt så synes jeg det var underligt at han gik rundt i tøj mv som hun i princippet har valgt til ham. Ej så rummelig er jeg ikke, så den klarer vi selv - han sørger heller ikke for morsdags gave, selvom hun ikke har en kæreste.

Min mor har altid taget min datter med ud og købe en ting fra hende til mig

Anmeld

6. maj 2014

Ciss

sandramor skriver:

Aii der er da vel ikke noget galt i at en bonus mor gør lidt sødt for "far" på fars dag??

Altså det kan da godt være at hun ikke er børnenes mor men det er jo heller ikke fra hende... Det vil jo være fra børnene til DERES FAR   Sys efterhånden at der bare er den indstilling at er du bonusmor skal du bare blande dig HELT uden om!! Sørgelig sørgelig indstilling efter min mening.... ! 

Til ts: jeg sys hvis du og børnene har lyst ku i jo godt sammen gå ud og købe en fin gave til ham eller sætte jer ned og lave noget kreativt til ham 

Tja, for nu at sige det sådan:

Min X kunne ikke finde på at finde på noget sammen med ungerne til mig på morsdag.

- og jeg kommer deffinitivt ikke til at gøre noget aktivt for ham til fars dag, med mindre ungerne selv kommer og giver udtryk for, at de ønsker min hjælp til noget.

Der ligger ret meget kærlighed i den handling, så det falder slet ikke naturligt nu.

Større børn vil jo selv finde på noget, men når de er så små, som i dette tilfælde, vil de jo trænge en del hjælp til at gennemføre det. Hvis ikke forholdet til X'en er sådan, at det falder naturligt for hende, så synes jeg, at det er helt flot at bonusmoren træder til.

Men dette er nok også en af de ting, som vil være forskelligt fra familie til familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.