Er det ok at baby altid sidder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
34 svar
19 synes godt om
27. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en god veninde, som har en søn på 7 måneder. Da han var 5 måneder lærte han at sidde selv, og siden har han siddet i alle sine vågne timer. Jeg tror ikke at det er så godt for hans motoriske udvikling aldrig at ligge på maven, og har flere gange overvejet at sige noget til min veninde omkring det. Men jeg vil selvfølgelig ikke gøre hende ked af det uden grund, og jeg er i tvivl om det overhovedet er et problem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har en god veninde, som har en søn på 7 måneder. Da han var 5 måneder lærte han at sidde selv, og siden har han siddet i alle sine vågne timer. Jeg tror ikke at det er så godt for hans motoriske udvikling aldrig at ligge på maven, og har flere gange overvejet at sige noget til min veninde omkring det. Men jeg vil selvfølgelig ikke gøre hende ked af det uden grund, og jeg er i tvivl om det overhovedet er et problem? 

Alle mine har også kunne sidde selv fra de var cirka 5 mnd og eeeeeeeelskede det. Når der var gæster var det ofte sådan de blev placeret for det gav ro, men det betød jo ikke de ikke lå ned på andre tidspunkter, de var bare sådan nogen der helst skulle have selskab hvis de lå ned og nu ville jeg måske gerne sidde lidt op når der var gæster uden børn 

Alle 3 har fin motorik, og de to af dem kravlede før de var 7 mnd og gik før de var 10 mnd (Dina var lidt mere gumpetung) og stadig i dag har de en fin motorik, har krydset perfekt og er stærke også i ryg og nakke, så nej ville ikke bekymre mig som veninde. 

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Alle mine har også kunne sidde selv fra de var cirka 5 mnd og eeeeeeeelskede det. Når der var gæster var det ofte sådan de blev placeret for det gav ro, men det betød jo ikke de ikke lå ned på andre tidspunkter, de var bare sådan nogen der helst skulle have selskab hvis de lå ned og nu ville jeg måske gerne sidde lidt op når der var gæster uden børn 

Alle 3 har fin motorik, og de to af dem kravlede før de var 7 mnd og gik før de var 10 mnd (Dina var lidt mere gumpetung) og stadig i dag har de en fin motorik, har krydset perfekt og er stærke også i ryg og nakke, så nej ville ikke bekymre mig som veninde. 

Jeg ved med sikkerhed at han aldrig ligger på maven, det fortalte hun mig den anden dag. Grunden er at han bliver voldsomt sur, han vil kun sidde. Men godt at høre at det ikke behøver at være et problem.

Anmeld

27. april 2014

Mumto3

lineog4 skriver:

Oj; en vigtigt pointe du kommer med der!!!

Altså at man nogle gange gøre noget når der er gæster, men at det ikke nødvendigvis afspejler hvordan hverdagene er. -og derfor skal passe på med dømme andres måder at være forældre på, udfra hvad vi ser dem gøre. For vi ved jo ikke hvad de gør, når de er alene med barnet!

Anmeld

27. april 2014

StudPsyk

Mon ikke hun har overdrevet lidt Men selvfølgelig er det bedst barnet kommer ned på maven også. Jeg har nu bare lidt svært ved at tro på barnet sidder op i SAMTLIGE vågne timer  

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Oj; en vigtigt pointe du kommer med der!!!

Altså at man nogle gange gøre noget når der er gæster, men at det ikke nødvendigvis afspejler hvordan hverdagene er. -og derfor skal passe på med dømme andres måder at være forældre på, udfra hvad vi ser dem gøre. For vi ved jo ikke hvad de gør, når de er alene med barnet!

Det er en tæt veninde, så derfor er det ikke kun udfra hvad jeg selv observerer, men også hvad hun fortæller mig. Jeg dømmer hende ikke, hun er en super forælder! Men derfor kan jeg vel godt være i tvivl om, hvorvidt det un gør er rigtigt eller forkert? Jeg vil ikke sige noget til hende, hvis det ikke er nødvendigt, da hun har nogle selvværdsproblemer og ofte er i tvivl om hun gør det godt nok for sit barn.

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Mon ikke hun har overdrevet lidt Men selvfølgelig er det bedst barnet kommer ned på maven også. Jeg har nu bare lidt svært ved at tro på barnet sidder op i SAMTLIGE vågne timer  

Altså han sover selvfølgelig liggende Jeg tror ikke hun overdriver, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed.

Anmeld

27. april 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Altså han sover selvfølgelig liggende Jeg tror ikke un overdriver, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed.

Skrev også i samtlige VÅGNE timer Hehe

Anmeld

27. april 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

hvis de kan sidde selv, så er det ikke et problem. og hvis barnet bliver træt af at sidde, vil det højest sandsynlig brokke sig eller selv ligge sig ned, skifte stilling f.eks.

det er jo den vej det skal gå

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

hvis de kan sidde selv, så er det ikke et problem. og hvis barnet bliver træt af at sidde, vil det højest sandsynlig brokke sig eller selv ligge sig ned, skifte stilling f.eks.

det er jo den vej det skal gå

Ok, jeg troede at det måske var et problem, da han jo ikke rigtig lærer at bevæge sig. Men som hun selv siger, så springer han nok bare kravlestadiet over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.