gammel nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2014

esiuol22

Min søn og datter har lidt skører negle, har givet begge på i de farver de ville have, så snart de har kunnet sidde nogenlunde stille og selv ville have det på, så ca. fra de var og er 2 så neglene ikke knækkede og for sjov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

StudPsyk

Rose fik det på første gang i forgårs. Hun er 2,5. Ser det ikke som voksenficering. Det er jo bare sjov og leg. Rose synes der var super sejt med mors blå negle og ville også. Så hun fik lov og er i øvrigt monster stolt 

Anmeld

28. april 2014

TNBC

Mumto3 skriver:

Jeg synes min datter skal vente med al slags make up til hun bliver teenager.

I hendes børnehave bruger de både neglelak og læbestift, men det får min datter ikke lov til. Jeg har sagt at hun  må til fastelavn, og det fik hun selvfølgelig så. Hun spurgte om hvornår hun så måtte næste gang igen, og så svarede jeg, til næste fastelavn.

Jeg kan ikke begribe hvorfor børn skal gå i voksen tøj, bruge voksen make up (eller efterligninger af det) osv.

Jeg ser hverken neglelak som make up eller en voksen ting? Det er lidt farve på fingerne, hvordan gør det et barn til voksen?

Så længe du ikke giver hende kunstige negle.

Det er jo derfor der er børne neglelak og alle de sjove farver, for at de ikke skal være som de voksne.

Anmeld

28. april 2014

lineog4

Må hellere lige skrive at jeg slet ikke opfatter neglelak som at de bliver voksne - vil da faktisk ikke håbe hverken Liam eller Linus vil gå med neglelak når de bliver voksne 

Jeg opfatter det som de leger mig helt på linie med når de leger mad (både som legekøkken og i det rigtige køkken), når de leger med dukker, når de leger med værktæj, når de graver have osv osv osv. Det er jo sådan børn lærer ved at kopiere de voksne og de andre børn.

Så kan vi selvsagt sætte vores personlige grænser for hvad de må kopiere, min datter må feks. Ikke have sminke på i hverdagen, men må lege med det. De må heller ikke drikke en øl som far gør osv. Og helt fint neglelak for nogen er grænsen.

Forresten er det vist nok ikke kun for at lege mig, de synes det er flotte farver - og elsker når de har valgt regnbuefarver på tæerne eller favoritten forskelligt på hveranden 

Anmeld

28. april 2014

Maja_4000

Mon datter var omkring 2-2,5.. Synes nu det er en ret uskyldig ting

Anmeld

28. april 2014

Ciss

En enkelt gang for sjov eller til en speciel anledning tænker jeg at 2-3 år er helt ok.

Hvis det er ofte/til hverdags, tænker jeg et stykke op i skolealder. - Med mindre der er en eller anden helsemæssig grund til det, f eks at det virker imod at bide negle eller lignende.

Anmeld

28. april 2014

*Pingvinen*

Kay skriver:

Ja her hjemme vil Elna der bliver 2 til august gerne havde neglelak på...

Vi er enige om at hun ikke er gammel nok endnu...

Men hvornår er "man" gammel nok til at få neglelak på i følge jer?

Nu har jeg godt nok store børn og ovenikøbet drenge. Men hvorfor er det lige, de ikke må få neglelak på, som mor har?
Ja okay, mine drenge har også fået lak på, da de var helt små, hvis det var det de ville. Så kunne vi da grine, hygge, vise frem og have det sjovt med dét.
Hvis det er pga af skadelige stoffer, kan man vel bare købe fra Nilens Jord.

Anmeld

28. april 2014

camsko88

min datter var 2 år da hun fik lov, og så er det kun når jeg tager på at hun får lov.

Anmeld

28. april 2014

Kay

*Pingvinen* skriver:

Nu har jeg godt nok store børn og ovenikøbet drenge. Men hvorfor er det lige, de ikke må få neglelak på, som mor har?
Ja okay, mine drenge har også fået lak på, da de var helt små, hvis det var det de ville. Så kunne vi da grine, hygge, vise frem og have det sjovt med dét.
Hvis det er pga af skadelige stoffer, kan man vel bare købe fra Nilens Jord.

Grunden til Elna ikke må endnu er fordi jeg ikke tror hun kan sidde stille... og så har vi det over det hele... men jeg tænker at jeg godt kunne finde på at give hende det på til hendes 2 års fødselsdag... må lige snakke med farmand om hvorfor han mener hun først må når hun er 15 

Anmeld

28. april 2014

MorDk

Jeg kan ikke rigtig sætte lader på .... men tænker måske 3-4 år eller når interessen er der. Så længe det ikke er noget "giftigt" noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.