Spørgsmål.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

Slettet

Marcus' Mor skriver:

Mit tidligere indlæg var på ingen måde negativt ment men blot et eksempel på, at trådopretter vælger, at fokusere på skrivemåder/tastefejl/forkortelser/ sms sprog som et problem... Min pointe er, "Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg"
(Citat Anonym)

Jeg selv personligt kan ikke forholde mig, at folk kan blive irriteret over forkortelser og de øvrige ting der foroven bliver nævnt!
Dog må jeg erkende, at det undrer mig, at nogle af de samme mennesker som i denne tråd skriver, at de  gør meget ud af, at stave korrekt osv  - er så lidt opmærksomme på deres egne stavefejl (ikke i denne tråd men generelt i andre tråde). Det er ikke noget der generer mig på nogen måde, men jeg synes da det er bemærkelsesværdigt at netop disse står frem og ytrer sig om andres fejl osv!

Vh Mariann
(som er pisse lige glad med hvordan folk staver så længe jeg kan forstå det der bliver skrevet)

Altså jeg er egentlig ret enig med det du skriver. Man vælger selv HVOR man vil lægge sit fokus, skal det være positivt eller negativt?
Man må godt nok have et (for) stort ego hvis man kan blive harm eller hvad man nu bliver over at andre mennesker kan lave fejl (fejl som jo oveni købet er så ligegyldige som i dette tilfælde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

mariamiss6

Jeg kan heller ikke så godt lide de der sms sprog (just hate me), synes det er irriterende at folk skriver d (det) r (er) og hvad ved jeg..... det generer mit øje, og jeg kan ikke have det. Men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at jeg ikke gider læse og deltage i vedkommendes debatter, jeg vælger så bare lidt mere sorterende udi hvilke jeg gider svare på....

men jeg synes ikke sms-sproget er så udbredt herinde... endnu i hvert fald...

At folk er ordblinde kan ikke genere mig, det kan gøre det svært at læse hvad der står, men altså det klarer jeg mig da igennem alligevel, og ser heller ikke ned på mennesker af den grund, og synes heller ikke de er dumme...

Jeg selv staver ret godt, men desværre er jeg en spadser til at ramme tasterne rigtigt, så mange af mine bogstaver mangler helt, eller kommer i omvendt rækkefølge, eller erstattes med det på tasten lige ved siden af.... Det irriterer mit øje når jeg ser det, men faktisk får jeg ofte først set det, når jeg har trykket 'opret indlæg', og så går jeg altså ikke ind og redigerer i et svar bare fordi der er tyrkfejl i teksten....

Anmeld

10. august 2009

Tina2

Jeg laver nok nogle tastefejl, men ved jeg ikke laver stavefejl....

Dog bruger jeg ofte "bli'r" istedet for "bliver" fx.... Er nok fra dengang man betalte pr sms og måtte forkorte

Generer nu ikke mig- de stavefejl der generer mig mest er når folk ikke kan endelserne...... MEN alle staver ikke lige godt
 Jeg er så til gengæld total lam til tal og holder mig helst langt væk fra dem, he he......

Anmeld

10. august 2009

ønskebørn74

JEG ER HAMMER DÅRLIG TIL AT STAVE PÅ DANSK. JEG KOMMER FRA SØNDERBORG OG GIK I TYSK SKOLE.. HVILKET IKKE HAVDE GJORT NOGET HVIS JEG HAVDE BLEVET VED MED AT GÅ DER... MEN VI FLYTTEDE TIL FYN... OG SÅ VAR JEG MEGA BAGEFTER PÅ DET PUNKT OG BLEV MOBBET VILDT...

SÅ JEG HØRER TIL DEM DER....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.