Spørgsmål.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

Mira0911

Der er mange som får en smæk over nakken ved at være ano....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

Rasmine

Marcus' Mor skriver:

Ja der har du jo selv svaret "Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg".

Din begrundelse for, at være anonym er mig uforstående, men fred være med det!

Vh M

Jeg forstår udemærket hvorfor ano valgte at være ano!
Allerede på nuværende, er ano ikke vellidt, fordi hun/han skriver dette indlæg.
Og jeg synes faktisk der bliver spurgt på en pæn, undrende måde, der bliver ikke på nogen måde peget fingre!

Og jeg er enig med ano.
Jeg synes faktisk også det er ret belastende hvis et indlæg er fyldt med sms sprog, eller stavefejl.
Jeg synes det er rigtig synd for dem som ikke er så gode til at stave, men jeg mener også at man måske burde gøre sig lidt mere umage.
-Jeg mister feks. lysten til at læse et helt indlæg, hvis jeg skal sidde og stave mig igennem det hele, og selv finde frem til hvad vedkommende egentlig mener.

Og jeg er enig med Eva: mænd skal kunne stave, ellers mister jeg også noget...
 Underligt, men sandt.

Anmeld

10. august 2009

Slettet

Tastefejl er også rigtig trælse, jeg tænker ikke så meget over når andre laver dem, men det genere mig når jeg selv kommer til dey

Anmeld

10. august 2009

Rasmine

Annie Bjødstrup Larsen skriver:

Tastefejl er også rigtig trælse, jeg tænker ikke så meget over når andre laver dem, men det genere mig når jeg selv kommer til dey

Anmeld

10. august 2009

lonemus

Jeg bruger osse sms-sprog herinde, fordi jeg skriver så meget..men lige så ofte kommer der en tastefejl i vejen, hvilket jeg ikke gider at rette - bare meningen kommer ud, ik?

Syntes det er noget sjovt noget at gå op i!!!!!

Lone

Anmeld

10. august 2009

TbCp

Anonym skriver:

Når jeg læser indlæg her på baby.dk undrer det mig virkelig, hvor dårlige folk er til at stave! Når man mener OGSÅ skriver man OS eller OSSE, Når man mener IKKE skriver man IK osv osv.....
Er det fordi man ikke kan stave/ved hvordan ordene staves? Eller er det fordi man ikke "gider" skrive det fulde ord korrekt, fordi man måske plejer at stave på denne alternative måde når man sender sms'er?
Hvis det sidste er tilfældet, i hvilke situationer vælger man så at stave rigtigt?

Synes det er bedøvende ligegyldigt hvordan folk staver/vælger at skrive herinde. Så længe man opfatter/forstår hvad der menes kan det andet vel være ligegyldigt.

Anmeld

10. august 2009

mor_sabina

Anonym skriver:

Når jeg læser indlæg her på baby.dk undrer det mig virkelig, hvor dårlige folk er til at stave! Når man mener OGSÅ skriver man OS eller OSSE, Når man mener IKKE skriver man IK osv osv.....
Er det fordi man ikke kan stave/ved hvordan ordene staves? Eller er det fordi man ikke "gider" skrive det fulde ord korrekt, fordi man måske plejer at stave på denne alternative måde når man sender sms'er?
Hvis det sidste er tilfældet, i hvilke situationer vælger man så at stave rigtigt?

Tja godt spørgsmål, men kan da se når jeg læser mit egen indlæg igen at det ofte går for stærkt på tasterne så måske det også spiller ind indimellem. Men faktisk tænker jeg ikke selv så meget over det, bare man får essensen (staves det i øvrigt sådan) af teksten med.

Anmeld

10. august 2009

qp

Mit tidligere indlæg var på ingen måde negativt ment men blot et eksempel på, at trådopretter vælger, at fokusere på skrivemåder/tastefejl/forkortelser/ sms sprog som et problem... Min pointe er, "Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg"
(Citat Anonym)

Jeg selv personligt kan ikke forholde mig, at folk kan blive irriteret over forkortelser og de øvrige ting der foroven bliver nævnt!
Dog må jeg erkende, at det undrer mig, at nogle af de samme mennesker som i denne tråd skriver, at de  gør meget ud af, at stave korrekt osv  - er så lidt opmærksomme på deres egne stavefejl (ikke i denne tråd men generelt i andre tråde). Det er ikke noget der generer mig på nogen måde, men jeg synes da det er bemærkelsesværdigt at netop disse står frem og ytrer sig om andres fejl osv!

Vh Mariann
(som er pisse lige glad med hvordan folk staver så længe jeg kan forstå det der bliver skrevet)

Anmeld

10. august 2009

MaleneG

Marcus' Mor skriver:

Mit tidligere indlæg var på ingen måde negativt ment men blot et eksempel på, at trådopretter vælger, at fokusere på skrivemåder/tastefejl/forkortelser/ sms sprog som et problem... Min pointe er, "Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg"
(Citat Anonym)

Jeg selv personligt kan ikke forholde mig, at folk kan blive irriteret over forkortelser og de øvrige ting der foroven bliver nævnt!
Dog må jeg erkende, at det undrer mig, at nogle af de samme mennesker som i denne tråd skriver, at de  gør meget ud af, at stave korrekt osv  - er så lidt opmærksomme på deres egne stavefejl (ikke i denne tråd men generelt i andre tråde). Det er ikke noget der generer mig på nogen måde, men jeg synes da det er bemærkelsesværdigt at netop disse står frem og ytrer sig om andres fejl osv!

Vh Mariann
(som er pisse lige glad med hvordan folk staver så længe jeg kan forstå det der bliver skrevet)

super skrevet

Anmeld

10. august 2009

Kvindemin

Anonym skriver:

Vaner, Tror jeg bestemt.
Og jeg kan da også nogen gange se jeg staver forkert, men orker ikke gå tilbage og rette det, dovenskab.

VANER OG DOVENSKAB 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.