Spørgsmål.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

Anonym trådstarter

Joan ( Smallie ) skriver:

Ja for mit vedkommende er det fordi jeg er ordblind. Og det er jo altid rart at blive mindet om man er lidt dum

Joan

Du er da bestemt ikke dum!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

MaleneG

Anonym skriver:

Dette indlæg er IKKE dømmende. Det er skrevet i en meget pæn tone, hvor der gives udtryk for en undren.
Jeg kommer selv med en evt. løsning på denne undren, som jeg ønsker at få be-eller afkræftet....

Og jeg vil opfordre dig til at læse mine indlæg igen, hvis du mener det jeg skriver er dømmende, for det er på ingen måde meningen, og de er netop formuleret så dette ikke er tilfældet. At berøre et måske ømt emne på en proper måde, er IKKE at være dømmende!

Jeg mener absolut heller ikke at du direkte dømmer, det jeg mener er bare at folk som ikke staver, som normalen, oftest vil føle sig dømt pga. sådan et indlæg
Jeg synes din tone er pæn (hvertfald til at starte med)

Anmeld

10. august 2009

LotteGabriella

Anonym skriver:

Når jeg læser indlæg her på baby.dk undrer det mig virkelig, hvor dårlige folk er til at stave! Når man mener OGSÅ skriver man OS eller OSSE, Når man mener IKKE skriver man IK osv osv.....
Er det fordi man ikke kan stave/ved hvordan ordene staves? Eller er det fordi man ikke "gider" skrive det fulde ord korrekt, fordi man måske plejer at stave på denne alternative måde når man sender sms'er?
Hvis det sidste er tilfældet, i hvilke situationer vælger man så at stave rigtigt?

hmm....må indrømme at jeg ik' (he) går op i hvordan folk skriver herinde, da det 'r (hehe) indholdet der tæller for mig Det kan være fuldstændig ligegyldigt hvordan ordet bli'r (hehehe) stavet, sålænge man ved hvad der menes

Vi kan ikke alle være ens, så fred være med d' (hehehehe)

Anmeld

10. august 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Nej det kan man ikke, men det er vel ok at undre sig? Måske bare fordi jeg er "af den gamle skole" - ligesom Eva.

Man har helt sikkert lov til at undre sig...

Anmeld

10. august 2009

qp

Dette indlæg er IKKE dømmende. Det er skrevet i en meget pæn tone, hvor der gives udtryk for en undren.
Jeg kommer selv med en evt. løsning på denne undren, som jeg ønsker at få be-eller afkræftet....

Og jeg vil opfordre dig til at læse mine indlæg igen, hvis du mener det jeg skriver er dømmende, for det er på ingen måde meningen, og de er netop formuleret så dette ikke er tilfældet. At berøre et måske ømt emne på en proper måde, er IKKE at være dømmende!

Kære Anonym.

Hvis du ikke selv mener du er dømmende i din undren/antagelse - hvorfor vælger du så, at være anonym?
Du skriver jo selv i starten af denne tråd, at det virkelig undrer dig, at folk er så dårlige til, at stave? Du starter altså nærmest med, at konkludere hvorefter din undren og spørgsmål kommer til udtryk. Altså er din formulering lidt rodet og anklagende i sig selv...

Kh Mariann

Anmeld

10. august 2009

Anonym trådstarter

Marcus' Mor skriver:

Kære Anonym.

Hvis du ikke selv mener du er dømmende i din undren/antagelse - hvorfor vælger du så, at være anonym?
Du skriver jo selv i starten af denne tråd, at det virkelig undrer dig, at folk er så dårlige til, at stave? Du starter altså nærmest med, at konkludere hvorefter din undren og spørgsmål kommer til udtryk. Altså er din formulering lidt rodet og anklagende i sig selv...

Kh Mariann

Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg.

Jeg gav udtryk for en undren, som jeg via flere forskellige indlæg har fået gode svar på.

Grunden til at jeg vælger at være ano, er netop at jeg ved at nogle, vil gøre alt for at få denne tråd til at virke somom den er negativt ment. Jeg understreger liiiiige igen at dette ikke er tilfældet

Anmeld

10. august 2009

Mira0911

Det er en hønsegård vi er i.... :O)
Så tror ikke sådan nogen kan undgåes ano eller ej,,,

Anmeld

10. august 2009

qp

Anonym skriver:

Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg.

Jeg gav udtryk for en undren, som jeg via flere forskellige indlæg har fået gode svar på.

Grunden til at jeg vælger at være ano, er netop at jeg ved at nogle, vil gøre alt for at få denne tråd til at virke somom den er negativt ment. Jeg understreger liiiiige igen at dette ikke er tilfældet

Ja der har du jo selv svaret "Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg".

Din begrundelse for, at være anonym er mig uforstående, men fred være med det!

Vh M

Anmeld

10. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Det er måske gået lidt amerikaner-stil over det... De både skriver og siger forkortelser mm.

Jeg skriver selv tit de 'nemme' ord - flyver over tasterne - så hvis jeg kan spare lidt der - gør jeg det. Syntes det er helt okay at bruge forkortelser. mange ved jo herinde hvad aks - ks - pks - jm - nf osv. står for...

Staver selv af r...v til nogle dage og alt går lidt for stærkt. Men skidt.

Anmeld

10. august 2009

Anonym trådstarter

Marcus' Mor skriver:

Ja der har du jo selv svaret "Hvis man tager en sætning ud af en sammenhæng, kan man altid få noget negativt frem i et indlæg".

Din begrundelse for, at være anonym er mig uforstående, men fred være med det!

Vh M

Jeg synes lige, jeg vil kommentere dit indlæg - og dette bliver sidste svar til dig fra mig i denne tråd.
Jeg vil lade dit indlæg stå som et eksempel på, hvor meget nogle individer prøver, at få trådens oprindelige hensigt til at gå helt af sporet, og som et eksempel på, at trådstarter - trods mange gentagelser om, at der intet ondt ment er i trådens indhold - alligevel liiige skal svines lidt til, fordi man vælger at være anonym.

Jeg takker for alle de andre, som har svaret på tråden. Og min formodning om, at sms-sproget fylder meget hos mange i dag, er der også andre på baby.dk der deler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.