Spørgsmål.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
34 svar
0 synes godt om
10. august 2009

Anonym trådstarter

Når jeg læser indlæg her på baby.dk undrer det mig virkelig, hvor dårlige folk er til at stave! Når man mener OGSÅ skriver man OS eller OSSE, Når man mener IKKE skriver man IK osv osv.....
Er det fordi man ikke kan stave/ved hvordan ordene staves? Eller er det fordi man ikke "gider" skrive det fulde ord korrekt, fordi man måske plejer at stave på denne alternative måde når man sender sms'er?
Hvis det sidste er tilfældet, i hvilke situationer vælger man så at stave rigtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

Mira0911

Vi kan ikke alle stave perfekt... Der er nok os nogen som er ordblinde.... 

Vi kan ikke være perfektionister i at stave...

Man har hver sin skrive måde med ordene.. Om man gider skrive det hele eller ej, bestemmer man vel selv...

Anmeld

10. august 2009

Ni-ko-li-ne

der skal være plads til alle.... og jo jeg kan da godt se når folk ikke staver korrekt men det er et stort forum og jeg tror mange gange det skyldes ordblindhed i højere eller lavere grad :0)

Anmeld

10. august 2009

Honningblomst

Sms-skriftssprog...mon ikke det er det der kommer ind over her.
Jeg er virkelig stavehysterisk og er typen der desværre kan finde på at miste interessen for en mand feks hvis han på sms ikke kan stave...jeg ved godt at mennesker som ikke kan stave, ikke er dumme, men stavning er bare vigtigt for mig...mærkeligt...så jeg er af den gamle skole eller bare en gammel kone der altid på sms skriver hele ordet.
Knus Eva...gammel kone...

Anmeld

10. august 2009

MaleneG

Tit ,og ofte er det vel dovenskab/sms sproget der spiller ind.
Men tror også der er mange som oprigtig har svært ved at stave, og derfor synes jeg dette indlæg måske er lidt upassende, da det jo kan være svært for disse personer at få sig selv til at skriver herinde i angst for at blive dømt, som ved dette indlæg

Anmeld

10. august 2009

Anonym trådstarter

Selvfølgelig skal der være plads til alle og alle kan ikke stave lige godt!

Det undrer mig bare at mange ord herinde staves på "sms-sprog" - hvilket jo ikke er nødvendigt, da der er god plads til at skrive hele ordet......

Anmeld

10. august 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal der være plads til alle og alle kan ikke stave lige godt!

Det undrer mig bare at mange ord herinde staves på "sms-sprog" - hvilket jo ikke er nødvendigt, da der er god plads til at skrive hele ordet......

Det er jo så personens eget valg at skrive sådan... Vi kan ikke bestemme og sige, "DU skal bare skrive hele ordet, når du skriver en tråd eller et indlæg"

Anmeld

10. august 2009

Joan ( Smallie )

Ja for mit vedkommende er det fordi jeg er ordblind. Og det er jo altid rart at blive mindet om man er lidt dum

Joan

Anmeld

10. august 2009

Anonym trådstarter

MaleneG skriver:

Tit ,og ofte er det vel dovenskab/sms sproget der spiller ind.
Men tror også der er mange som oprigtig har svært ved at stave, og derfor synes jeg dette indlæg måske er lidt upassende, da det jo kan være svært for disse personer at få sig selv til at skriver herinde i angst for at blive dømt, som ved dette indlæg

Dette indlæg er IKKE dømmende. Det er skrevet i en meget pæn tone, hvor der gives udtryk for en undren.
Jeg kommer selv med en evt. løsning på denne undren, som jeg ønsker at få be-eller afkræftet....

Og jeg vil opfordre dig til at læse mine indlæg igen, hvis du mener det jeg skriver er dømmende, for det er på ingen måde meningen, og de er netop formuleret så dette ikke er tilfældet. At berøre et måske ømt emne på en proper måde, er IKKE at være dømmende!

Anmeld

10. august 2009

Anonym trådstarter

Dutte84 skriver:

Det er jo så personens eget valg at skrive sådan... Vi kan ikke bestemme og sige, "DU skal bare skrive hele ordet, når du skriver en tråd eller et indlæg"

Nej det kan man ikke, men det er vel ok at undre sig? Måske bare fordi jeg er "af den gamle skole" - ligesom Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.