Smør kun som pålæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2014

helle85

hekran skriver:

Vi har lige været sammen med nogle venner i nogle dage. De har tre små børn, vi har fire. Der ryger en masse mad ned i en hulens masse larm
Nå, her er mit spørgsmål så. De bruger kun smør som pålæg på boller eller franskbrød. De er ikke ude på at tabe sig eller noget og siger, at det er på samme måde i børnenes børnehave.
Dvs, der bliver ikke sat smør på bordet sammen med rugbrød. Af samme grund kan de i hjemmet få en bakke smør til at vare i en måneds tid.
Er det bare os, der er sådan nogle giga smørgrise, at vi køber to bakker smør om ugen til madpakker og madder?
Jeg ved jo godt, at smør ikke er den sundeste spise, men hvornår er det blevet forbudt på spiseborde og i børnehaver?

her få børnene for det meste plante magarine på deres brød (da det er en del billiger i længden) og på boller få de smør (få de som regl kun i weekenden/ferier )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

Clisolka

hekran skriver:

Smør på riskiks er da også guf!

Hihi jeg har aldrig brudt mig om riskiks, så dem får hun for sig selv 

Anmeld

21. april 2014

2børn2

Altså helt alm gl dags smør er 10 gange mere sundt end plantemargarine og andre blandede produkter. Smør indeholder det sunde fedt som de fleste får for lidt af. Herhjemme bruges alm smør på brød,  til sovs og let stegning og bagning.   Ingen plantemargarine eller stege margarine. 

Anmeld

21. april 2014

Anonymo

hekran skriver:

Vi har lige været sammen med nogle venner i nogle dage. De har tre små børn, vi har fire. Der ryger en masse mad ned i en hulens masse larm
Nå, her er mit spørgsmål så. De bruger kun smør som pålæg på boller eller franskbrød. De er ikke ude på at tabe sig eller noget og siger, at det er på samme måde i børnenes børnehave.
Dvs, der bliver ikke sat smør på bordet sammen med rugbrød. Af samme grund kan de i hjemmet få en bakke smør til at vare i en måneds tid.
Er det bare os, der er sådan nogle giga smørgrise, at vi køber to bakker smør om ugen til madpakker og madder?
Jeg ved jo godt, at smør ikke er den sundeste spise, men hvornår er det blevet forbudt på spiseborde og i børnehaver?

Jeg er bare kræsen og spiser slet ikke smør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.