Smør kun som pålæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2014

TNBC

hekran skriver:

Vi har lige været sammen med nogle venner i nogle dage. De har tre små børn, vi har fire. Der ryger en masse mad ned i en hulens masse larm
Nå, her er mit spørgsmål så. De bruger kun smør som pålæg på boller eller franskbrød. De er ikke ude på at tabe sig eller noget og siger, at det er på samme måde i børnenes børnehave.
Dvs, der bliver ikke sat smør på bordet sammen med rugbrød. Af samme grund kan de i hjemmet få en bakke smør til at vare i en måneds tid.
Er det bare os, der er sådan nogle giga smørgrise, at vi køber to bakker smør om ugen til madpakker og madder?
Jeg ved jo godt, at smør ikke er den sundeste spise, men hvornår er det blevet forbudt på spiseborde og i børnehaver?

Jeg er selv ikke meget for smør.
Kun på ristet brød eller boller.

Jeg tror det er forskelligt. Hvis forældrene ikke selv spiser det på rugbrød, er der stor chance for at børnene heller ikke gør.

I vs/bh det ved jeg ikke. Vi havde i den vs jeg var i, men det er ikke alle børn der vil have smør på, og det er vel også fint nok, og så er der dem der har pålæg på, men spiser pålægget først og så brød med smør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Vi spiser aldrig smør og har det kun i huset, hvis jeg skal bruge det til bagning. Det når oftest at blive for gammelt, hvis det hele ikke bliver brugt.

Mine børn har aldrig smagt smør, og de ved heller ikke, hvad det er

Anmeld

20. april 2014

Kløver

Her bruger vi smør under pålæg som ikke snøres på som feks leverpostej

Anmeld

20. april 2014

Dinna88

hekran skriver:

Bruger I så en erstatning eller hvad ville du putte ovenpå en bolle f.eks?

Jeg bruger rigtig meget smøreost under mit pålæg Jeg spiser kun kylling og kalkun, så det er altid lækkert med ost under. Min kæreste spiser det med mayo f.eks. Og så et ordentligt læs salat og grønt

Anmeld

20. april 2014

siw84

Jeg har stemt andet da vi bruger smør på rugbrød under alt pålæg men det er ikke pålæg i sig selv og på boller og franskbrød både med og uden pålæg

Anmeld

20. april 2014

BinaMor

årh mand jeg sidder og får mega lyst til en smør-mad nu...

vi spiser det meget herhjemme btw. over, under...

Anmeld

20. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her får thea altid smør under sit pålæg. Syntes en rygbrødmad uden smør, er total nederen! Og der ska jo også være noget der holder pålægen på plads.. 

Elsker smør, men ik i overdrevet mænger af gangen. Vh stine

Anmeld

20. april 2014

et-ønske

Jeg har stemt blankt - for jeg bruger det på alt slags brød. Men jeg er ikke specielt vild med hverken rugbrød eller hvidt brød, så når jeg en sjælden gang spiser det, så kommer der smør på

Min datter kan ikke lide smør og spiser det ikke. 

Anmeld

20. april 2014

Clisolka

Her bruger vi smør under alt pålæg - dog bruger jeg ikke ret meget selv. Sådan en rugbrødsmad uden smør, adr 

Min datter og kæreste er nogle værre nogle med det smør... Lige pt. har hun en vane med smør på riskiks  

Anmeld

20. april 2014

hekran

Babymor1013 skriver:

Her bruger vi smør under alt pålæg - dog bruger jeg ikke ret meget selv. Sådan en rugbrødsmad uden smør, adr 

Min datter og kæreste er nogle værre nogle med det smør... Lige pt. har hun en vane med smør på riskiks  

Smør på riskiks er da også guf!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.