Smør kun som pålæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan bruger I smør?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.210 visninger
33 svar
16 synes godt om
20. april 2014

hekran

Vi har lige været sammen med nogle venner i nogle dage. De har tre små børn, vi har fire. Der ryger en masse mad ned i en hulens masse larm
Nå, her er mit spørgsmål så. De bruger kun smør som pålæg på boller eller franskbrød. De er ikke ude på at tabe sig eller noget og siger, at det er på samme måde i børnenes børnehave.
Dvs, der bliver ikke sat smør på bordet sammen med rugbrød. Af samme grund kan de i hjemmet få en bakke smør til at vare i en måneds tid.
Er det bare os, der er sådan nogle giga smørgrise, at vi køber to bakker smør om ugen til madpakker og madder?
Jeg ved jo godt, at smør ikke er den sundeste spise, men hvornår er det blevet forbudt på spiseborde og i børnehaver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

Kay

altså min datter får smør under al pålæg der ikke bliver smurt på... 

men jeg selv... spiser kun smør når jeg en sjælden gang i mellem spiser hvidt brød, og ikke tager andet pålæg på... altså bruger jeg vel lidt smør som alternativ til pålæg... 

Anmeld

20. april 2014

Lullaby

Nede i Yazmins børnehave spiser de også smør som pålæg men herhjemme er det under pålægget. Undtagen ved leverpostej. (Min mands ide, jeg synes det smager godt)

Anmeld

20. april 2014

Carina:-)

Her er det under pålæg.

I rollingernes inst er det også under pålæg.

Anmeld

20. april 2014

hekran

Havde ikke engang overvejet, at det var noget de fleste ikke gjorde
hihihi…. Måske vi skulle tager vores spisevaner op til revision!

Anmeld

20. april 2014

hekran

Lullaby skriver:

Nede i Yazmins børnehave spiser de også smør som pålæg men herhjemme er det under pålægget. Undtagen ved leverpostej. (Min mands ide, jeg synes det smager godt)

Samme her, du!

Anmeld

20. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

smør er en særlig delikatesse herhjemme som kun bliver købt hvis vi køber friskt franskbrød hos bageren eller jeg har bagt boller til tøsehygge

Kunne ikke vælge at det både bliver brugt med pålæg og uden pålæg så valgte med pålæg da det oftest er det der sker

plantemargerine får vi ellers til dagligt på vores rugbrød og det er sådan lidt forskelligt alt efter hvor længe det har været åbent om det også kommer på under smørepålæg såsom leverpostej... Sønnen får dog altid under sin leverpostej da det ellers bliver en konsistens han ikke vil spise...

Anmeld

20. april 2014

M (:

hekran skriver:

Vi har lige været sammen med nogle venner i nogle dage. De har tre små børn, vi har fire. Der ryger en masse mad ned i en hulens masse larm
Nå, her er mit spørgsmål så. De bruger kun smør som pålæg på boller eller franskbrød. De er ikke ude på at tabe sig eller noget og siger, at det er på samme måde i børnenes børnehave.
Dvs, der bliver ikke sat smør på bordet sammen med rugbrød. Af samme grund kan de i hjemmet få en bakke smør til at vare i en måneds tid.
Er det bare os, der er sådan nogle giga smørgrise, at vi køber to bakker smør om ugen til madpakker og madder?
Jeg ved jo godt, at smør ikke er den sundeste spise, men hvornår er det blevet forbudt på spiseborde og i børnehaver?

Herhjemme bruges der smør under alt pålæg (også smørepålæg) og det både på rugbrød og hvidt brød.. 

Anmeld

20. april 2014

Jeia

hekran skriver:

Jeg spiser sjældent smør, som pålæg på nybagte boller eller lyst brød. De to yngste spiser det under pålægget. Manden spiser altid margarine (mangler bræksmiley) under pålæg. Jeg spiser ikke fedtstof under pålæg, fordi jeg ikke kan lide det, og ser hjælper jo på at holde den slanke linje  Læste en gange at bare ved at droppe smørret taber man sig et 1/2 kg om året  Jeg skal ikke tabe mig, så det giver bare plads til andet der smager bedre 

Anmeld

20. april 2014

Hullabullabulla

Jeg selv spiser meget sjældent smør, kun på lyst , frisk brød , aldrig på rugbrød.

Min søn får smør under pålæggen hvis der ikke kommer noget ovenpå såsom remoulade, og han får aldrig smør under smørepålæg da jeg synes det er ulækkert med al det fedt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.