Smør kun som pålæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Her kommer der smør på under pålæg der ikke bliver smurt på. 

I weekenderne får vi frisk brød fra bageren hvor smør bliver brugt som pålæg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

LinLin

Vi får ikke smør i den bhv jeg arbejder i. Tænker klart det er et af de steder der spares - både af hensyn til økonomi og sundhed

Herhjemme får vi på alt slags brød - men ikke under smørepålæg...

Anmeld

20. april 2014

Dinna88

vi spiser aldrig smør.  

Anmeld

20. april 2014

lineog4

Her hjemme er det efter smag så meget forskelligt

Jeg kan kun lide smør når det smelter, så er ristet stykke rugbrød eller nybagt brød.

Liam kan kun lide smør under spegepølse på rugbrød og en meget sjælden gang på boller (han kan heller ikke lide det på havregrød og risengrød).

Dina bruger ikke smør på madder, kun hvis der er nybagte boller og der ikke er chokoladepålæg (men skal have det på risengrød og havregrød)

Linus kan lide smør på ALT!

Manden min bruger mere og mere smør på madder....

Anmeld

20. april 2014

FruStolpe

Jeg rør aldrig smør, synes det smager rigtig ækelt

Men min mand og datter spiser smør som de fleste, altså på alt brød under pålægget........

Anmeld

20. april 2014

hekran

Jeia skriver:

Jeg spiser sjældent smør, som pålæg på nybagte boller eller lyst brød. De to yngste spiser det under pålægget. Manden spiser altid margarine (mangler bræksmiley) under pålæg. Jeg spiser ikke fedtstof under pålæg, fordi jeg ikke kan lide det, og ser hjælper jo på at holde den slanke linje  Læste en gange at bare ved at droppe smørret taber man sig et 1/2 kg om året  Jeg skal ikke tabe mig, så det giver bare plads til andet der smager bedre 

Der skulle godt nok mere en 1/2 kg om året til at jeg ville droppe mit elskede smør

Anmeld

20. april 2014

hekran

Dinna88 skriver:

vi spiser aldrig smør.  

Bruger I så en erstatning eller hvad ville du putte ovenpå en bolle f.eks?

Anmeld

20. april 2014

CaWi

Vores dreng på to år, får smør på al brød. Også selvom det er smørrepålæg.
Vi selv spiser kun smør på lyst brød, hvis vi får det i weekenden.
Men det er kun vores dreng der af og til spiser brød kun med smør.

Anmeld

20. april 2014

BabyMus

Jeg spiser ikke smør til dagligt. Køber ikke smør selv. Kun hvis man er nogle steder, f.eks. til brunch eller noget, og der er lækre nybagte boller og så synes jeg det er synd at tvære dem til med pålæg så man ikke kan smage brødet, så kan jeg godt finde på at smøre et tyndt lag smør på og så ingen pålæg. Jeg ser ingen grund til at spise det, da det i mine øjne er fedt som sagtens kunne undværes, også selvom jeg altid har købt de fedtfattige versioner de gange jeg køber smør (dengang jeg stadig spise brød).

Anmeld

20. april 2014

LMX

Hos mig selv: Jo mere smør des bedre  Jeg er et smørmonster.

Hos mine børn: De 2 store bestemmer selv og den ene på 15 har fravalgt smørrelse helt. Den anden på 12 bruger lätta.

Den mindste får skrabet smør på alt sit brød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.