isofix?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

Lenats31

Jamen syntes bare ikke når man kigger rundt omkring på nettet at der står der er isofix det vil sige så er der ikke??? og nogle har isofix men står man også kan bruge selen??? eller?? pyhhh en verden med autostole det er svært når man ikke selv har bil

Hvis det står i varebeskrivelsen af autostolen at den kan monteres med isofix, så kan den det. Hvis den byder på både isofix og selemontering, så vil begge være anført (oftes)

Det er enten eller. Har bilen isofix og vil du bruge det system, Så skal stolen kun sættes fast med isofix.

Har bilen ingen isofix, så skal stolen kun monteres med sikkerhedsselen.

Det er aldrig begge dele, da dette kan skabe en farlig situation hvis barnet skal ud af bilen i en rasende fart efter et uheld. Endnu værre er det hvis bilen er rullet rundt og ligger på hovedet, så er det noget nær umuligt at få den fri hvis begge metoder er i brug. Så nej - ikke begge dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

Lenats31

tarkoflen skriver:

Ok, det anede jeg ikke var en mulighed! Tak for oplysningen.

Er jeres bagudvendt? Vi har godt nok lige købt en, men min bror skal bruge en, der skal kunne bruges både med og uden isofix, men den skal være bagudvendt.

Der findes også bagudvendte der kan monteres på begge måder ja

Anmeld

18. april 2014

tarkoflen

Lenats31 skriver:

Der findes også bagudvendte der kan monteres på begge måder ja

Ok spændende! Hvilke modeller kan det?

Anmeld

18. april 2014

Lenats31

tarkoflen skriver:

Ok spændende! Hvilke modeller kan det?

Klippan Kiss

Klippan Triofix

Axkid Kidzofix (snart Duofix)

ingen af dem er i handlen her i DK

Anmeld

18. april 2014

Ønskebarnet2014

18. april 2014

L&V

B&J skriver:

Jamen syntes bare ikke når man kigger rundt omkring på nettet at der står der er isofix det vil sige så er der ikke??? og nogle har isofix men står man også kan bruge selen??? eller?? pyhhh en verden med autostole det er svært når man ikke selv har bil

Hvis der ik står noget er de sele monteret og hvis de ka begge dele er det jo bare bonus

Anmeld

18. april 2014

B&J

Ønskebarnet2014 skriver:

Vi har en brio 

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-tilbehoer/fra-foedsel-til-13-kg-/brio-primo,-incl.-isofix-base/c-23/c-87/p-12429

den er sød men det er nu en til 4år jeg søger det har jeg lavet en tråd om men også denne tråd

Anmeld

18. april 2014

Ønskebarnet2014

B&J skriver:

den er sød men det er nu en til 4år jeg søger det har jeg lavet en tråd om men også denne tråd

Hahaha. Ej hvor pinligt

Anmeld

18. april 2014

tarkoflen

Lenats31 skriver:

Klippan Kiss

Klippan Triofix

Axkid Kidzofix (snart Duofix)

ingen af dem er i handlen her i DK

Øv de ikke forhandles herhjemme, men jeg giver dem besked om, at der findes modeller der kan begge dele. Jeg kender slet ikke de mærker, er de gode i test?

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

19. april 2014

Lenats31

tarkoflen skriver:

Øv de ikke forhandles herhjemme, men jeg giver dem besked om, at der findes modeller der kan begge dele. Jeg kender slet ikke de mærker, er de gode i test?

Tusind tak for hjælpen

Kollisionssikkerheden er væsenligt bedre end testvinderens der altid er fremadvendt.

der var nogle få eksemplarer af Kidzofix som måtte have isofixarmene udskiftet. Den kommer nu i en ny udgave her sidst på måneden. 

Hvilke der skulle have systemet udskiftet står på Axkids facebook og hjemmeside. De har angivet serienumrene for de pågældende stole der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.