isofix?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.191 visninger
34 svar
4 synes godt om
18. april 2014

B&J

ja nu har vi jo ikke bil men har en autostol fordi vi kommer jo ud at gøre ind i mellem.

MEN hvad er forskellen på en der har isofix og ikke isofix???

håber nogle kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

tarkoflen

Isofix kan kun bruges i de biler der har isofix beslag, så hvis det er forskellige biler l kører l og nogle er af ældre dato, ville jeg ikke vælge det, da den ikke kan spændes fast med sele!

Anmeld

18. april 2014

B&J

tarkoflen skriver:

Isofix kan kun bruges i de biler der har isofix beslag, så hvis det er forskellige biler l kører l og nogle er af ældre dato, ville jeg ikke vælge det, da den ikke kan spændes fast med sele!

Mange Mange tak for dit svar.. det viste jeg slet ikke og er glad for du skrev det for ja det er forskelle biler vi køre i og mange tak jeg sørger for man kan bruge selen

Anmeld

18. april 2014

De3Guldklumper

Vi har haft nye rømer stole i alle 3 vægt klasser med isofix og har vi skulle køre i bil uden isofix har vi sagtens kunne spænde dem fast alligevel.

Anmeld

18. april 2014

B&J

Pylle3 skriver:

Vi har haft nye rømer stole i alle 3 vægt klasser med isofix og har vi skulle køre i bil uden isofix har vi sagtens kunne spænde dem fast alligevel.

det har jeg også læst mig frem til.... hvis der er isofix i så sætter man den kun fast med selen ikke???

Anmeld

18. april 2014

Lenats31

Nogle babystole, nogle autostol til 18 eller 25 kg og 15-36 kg kan sættes fast med isofix eller sikkerhedsselen. Ikke alle har kun en mulighed.

Men man vinder overhovedet ikke noget sikkerhed ved at købe en isofix autostol  til hvis man ikke har en bil der er udstyret med systemet. Tværtimod så smider man 1-2000 kr lige ud af vinduet med mindre man har tænkt sig at købe en anden bil der har isofix i nærmeste fremtid.

Anmeld

18. april 2014

L&V

Isofix er et beslag som sidder på stolen som så ska fange sådan en stang inde bag sæderne. De fleste nyere biler har det men der er jo mange biler der stadig ik har og en isofix stol kan sjældent selemonteres så hvis i skal ha en i ka bruge i de fleste biler ska det nok være med sele

Anmeld

18. april 2014

B&J

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Isofix er et beslag som sidder på stolen som så ska fange sådan en stang inde bag sæderne. De fleste nyere biler har det men der er jo mange biler der stadig ik har og en isofix stol kan sjældent selemonteres så hvis i skal ha en i ka bruge i de fleste biler ska det nok være med sele

det vil sige vi skal købe en ude isofix eller jeg er stadig ikke helt med

Anmeld

18. april 2014

L&V

Dobbelt

Anmeld

18. april 2014

L&V

B&J skriver:

det vil sige vi skal købe en ude isofix eller jeg er stadig ikke helt med

Ja med mindre i ved at dem i skal køre med alle har isofix

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.