øv ikk kartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2009

ønskebørn74

Astrids-mor skriver:

4 mdr og de må få skjult mælk (komælk) 8 mdr og de må få drikke komælk..

HEJSA, LYKKEDES DET MED GULERØDDER BLANDET I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

ønskebarn74 skriver:

HEJSA, LYKKEDES DET MED GULERØDDER BLANDET I??

Hejsa, nu opdatering.. DET LYKKES.. hun sagde intet, spiste bar løs. ligesom første gang med grød

Anmeld

11. august 2009

ønskebørn74

Astrids-mor skriver:

Hejsa, nu opdatering.. DET LYKKES.. hun sagde intet, spiste bar løs. ligesom første gang med grød

EEEEJ HVOR SKØNT

Anmeld

11. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

ønskebarn74 skriver:

EEEEJ HVOR SKØNT

ja det var bare en ren fornøjelse.. så føler man sig ikk som dårlig mor, og føler man ska tvinge maden i hende... nu føler jeg mig som verdens lykkeligste mor igen

Anmeld

11. august 2009

Skouboe

Freja får meget grøntsagsmos, og ikke så tit kartoffelmos - mest fordi grøntsagsmos er så forbistret nemt... here goes:

Kog en blomkål (eller stort set en hvilken som helst anden grøntsag/rodfrugt - bare ikke selleri)
Blend den med lidt af kogevandet
Put mosen i isterningebakker og i fryseren
Dagen efter banker du grøntsagsterningerne ud af bakkerne og ned i en bøtte og sætter den tilbage i fryseren, så kan du genbruge isterningebakkerne.

Når Freja så skal have mos går jeg i fryseren og snupper nogle terninger, putter dem i mikroovnen og vupti - lækker hjemmelavet mos til datteren...

I øjeblikket har jeg mos af blomkål, broccoli, gulerod og ærter som hun får i forskellige blandinger. Jeg er lige begyndt at tilsætte lidt kogt blendet kylling (belejligt opbevaret i min fryser som frosne terninger...) Hun får også lidt ris eller pasta blandet i, sammen med lidt smør og lidt MME.

Til brug i hendes grød har jeg frosne terninger med mos af jordbær, melon, blomme, pære og æble. Når jeg koger grøden smider jeg lige et par terninger i, og så har vi lækker hjemmelavet grød med frugtmos.

Anmeld

11. august 2009

Skouboe

Glemte lige.. Freja er 6½ måned.

Anmeld

11. august 2009

LotteGabriella

Astrids-mor skriver:

hihi det var det jeg "sagde"....jeg vidste det bare

Anmeld

12. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

LotteGabriella skriver:

hihi det var det jeg "sagde"....jeg vidste det bare

har også billeder a det, men har ikk lige fået dem lagt på comp'en endnu. men så snart jeg får det gjort så ligger de i mit foto album... vi ska nemlig til og ind at se baby nu, Astrid og mig uh jeg glæder mig

Anmeld

12. august 2009

Mira0911

Astrids-mor skriver:

koger 1 kartoffel, moser den med gaffel m. smør og mælk, og så blir det blendet.. hu er ved at brække sig hver gang og jeg sidder og får så ondt a hende..

Julie er os nærmest ved at brække sig når hun får kartoffelmos... Og hvis jeg kommer gulerødder i, bliver det kun være...

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

Astrids-mor skriver:

har også billeder a det, men har ikk lige fået dem lagt på comp'en endnu. men så snart jeg får det gjort så ligger de i mit foto album... vi ska nemlig til og ind at se baby nu, Astrid og mig uh jeg glæder mig

øøh baby??? er du gravid???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.