Freja får meget grøntsagsmos, og ikke så tit kartoffelmos - mest fordi grøntsagsmos er så forbistret nemt... here goes:
Kog en blomkål (eller stort set en hvilken som helst anden grøntsag/rodfrugt - bare ikke selleri)
Blend den med lidt af kogevandet
Put mosen i isterningebakker og i fryseren
Dagen efter banker du grøntsagsterningerne ud af bakkerne og ned i en bøtte og sætter den tilbage i fryseren, så kan du genbruge isterningebakkerne.
Når Freja så skal have mos går jeg i fryseren og snupper nogle terninger, putter dem i mikroovnen og vupti - lækker hjemmelavet mos til datteren...
I øjeblikket har jeg mos af blomkål, broccoli, gulerod og ærter som hun får i forskellige blandinger. Jeg er lige begyndt at tilsætte lidt kogt blendet kylling (belejligt opbevaret i min fryser som frosne terninger...) Hun får også lidt ris eller pasta blandet i, sammen med lidt smør og lidt MME.
Til brug i hendes grød har jeg frosne terninger med mos af jordbær, melon, blomme, pære og æble. Når jeg koger grøden smider jeg lige et par terninger i, og så har vi lækker hjemmelavet grød med frugtmos.
Anmeld