øv ikk kartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2009

Vingummien

Astrids-mor skriver:

øv øvøv..
Min lille pige på 4 mdr plus det løse er ked af det og får bræk fornemmelser hver gang jeg prøver at give kartofler.
Hun får grød middag / førhen også om aftenen (men det var pga ferie)
Jeg kan ikk li' hun er så ked a det når vi ska spise, for det skal være sjovt og hygge når man skal spise.. nogen der har nogen idéer?? prøver at give hende hver aften.. de sidste par aftenen. Er det for tidligt at se det som et problem??
knus en trist Louise -mor til Astrid 25.marts'09

Jeg vil vente 1 mdr og så prøve det igen. Emil ville slet ikke acceptere kartoffelmos,  men da han var så stor han ku få det i stykke han kunne masse med gummerne så spiste han løs. Kartoffelmos kan godt virke lidt tung i halsen på dem, fordi det er klistret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

Bondepigen

Astrids-mor skriver:

øv øvøv..
Min lille pige på 4 mdr plus det løse er ked af det og får bræk fornemmelser hver gang jeg prøver at give kartofler.
Jeg kan ikk li' hun er så ked a det når vi ska spise, for det skal være sjovt og hygge når man skal spise.. nogen der har nogen idéer?? prøver at give hende hver aften.. de sidste par aftenen. Er det for tidligt at se det som et problem??

Emma var osse lige ved at brække sig hver gang hun fik kartoffelmos i starten...

Jeg gjorde det, at jeg droppede det indtil jeg fortalte det til min søster. Hendes børn havde det på samme måde, indtil de fik noget sovs på, så det prøvede vi og det hjalp... Og siden har hun spist kartoffelmos uden problemer... (osse uden sovs).

Anmeld

9. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Valle81 skriver:

Så er der ikke andet for end at prøve lidt hver dag, og lige pludselig så er den der:0) Og så meget små skefulde af gangen;0)

Og måske kan det være hun ikke helt er klar:0)

Men held og lykke:0)

jah det kan jo self ske.. men dejligt at det ikke set med alvorlige øjne.. så jeg mere rolig..

tak

Anmeld

9. august 2009

ønskebørn74

Astrids-mor skriver:

blender hendes kartofler og blander med smør og sødmælk..

For øvrigt... Hvor er hun dog dejlig

Anmeld

10. august 2009

Misjelle

Astrids-mor skriver:

øv øvøv..

Nu ved jeg ikke hvordan du laver mosen, men herhjemme laver jeg den på mme. Mme søder jo også en del og er nogenlunde velkendt i smagen. De første par gange ville Linus ikke spise det, men så begyndte jeg at lave den lidt mere flydende og nu nu guffer han det  i sig, både uden og med gulerødder.

Knus Michelle (der har givet kartoffelmos i 1½ uge nu)

Anmeld

10. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

ønskebarn74 skriver:

For øvrigt... Hvor er hun dog dejlig

tak

Anmeld

10. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Misjelle skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du laver mosen, men herhjemme laver jeg den på mme. Mme søder jo også en del og er nogenlunde velkendt i smagen. De første par gange ville Linus ikke spise det, men så begyndte jeg at lave den lidt mere flydende og nu nu guffer han det  i sig, både uden og med gulerødder.

Knus Michelle (der har givet kartoffelmos i 1½ uge nu)

mme, er det modermælks erstatning?
er det så flydende mælk, eller pulveret- hvis det er pulveret hvordan gør du så?
jeg må prøve mig lidt frem, for der er godt nok mange råd dejligt at nogen vil hjælpe, og ikke bar tænker på sig selv.

Anmeld

10. august 2009

Mca<3

Astrids-mor skriver:

mme, er det modermælks erstatning?
er det så flydende mælk, eller pulveret- hvis det er pulveret hvordan gør du så?
jeg må prøve mig lidt frem, for der er godt nok mange råd dejligt at nogen vil hjælpe, og ikke bar tænker på sig selv.

Din lille datter må slet ikke få alm ko mælk endnu   Jeg laver det også med flydende moder mælks erst . til min 4 mdr søn .. Smør må de heller ikke få mere så der skal tilsættes lidt olie i stedet   Jeg blender det også med kogte gulerødder ,, Det ryger ikke hurtigt ned men det kommer ned ,, Langtsomt

Anmeld

10. august 2009

LotteGabriella

ønskebarn74 skriver:

Kartofler kan i starten føles som om det hænger fast... Prøv at blande dem med rigeligt gullerøder der jo også giver lidt sødme... Og hvirkelig med mest gullerod i starten..

er enig...og prøv evt. at proppe det i en blender hvis du har sådan en....så lover jeg at det nok skal kører ned Daniella ville heller ikke ha' kartoffelmos i starten indtil hun prøvede denne udgave

jeg krydser fingre

Anmeld

10. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

LotteGabriella skriver:

er enig...og prøv evt. at proppe det i en blender hvis du har sådan en....så lover jeg at det nok skal kører ned Daniella ville heller ikke ha' kartoffelmos i starten indtil hun prøvede denne udgave

jeg krydser fingre

koger 1 kartoffel, moser den med gaffel m. smør og mælk, og så blir det blendet.. hu er ved at brække sig hver gang og jeg sidder og får så ondt a hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.