Hvordan har I det med 2. gangs bryllupper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2014

lineog4

Nu er jeg gift på rådhus og kan slet ikke forstille mig at skulle giftes i kirke af den simple årsag jeg ikke er kristen (i hvert fald ikke som den danske folkekirke har udlagt kristendommen) og jeg derfor ikke vil bruge kirken til det uden at mene det.

Men jeg kan da nogengange godt tænke det kunne være skønt at kunne give løfter igen bare fordi det var smukt, fordi jeg blev forelsket i min mand igen, fordi det var skønt at samle de jeg holder af og fejre vores kærlighed. 

Og måske har der været en praktisk årsag til de skulle have papir på hinanden og ikke havde råd eller overskud til festen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu er jeg gift på rådhus og kan slet ikke forstille mig at skulle giftes i kirke af den simple årsag jeg ikke er kristen (i hvert fald ikke som den danske folkekirke har udlagt kristendommen) og jeg derfor ikke vil bruge kirken til det uden at mene det.

Men jeg kan da nogengange godt tænke det kunne være skønt at kunne give løfter igen bare fordi det var smukt, fordi jeg blev forelsket i min mand igen, fordi det var skønt at samle de jeg holder af og fejre vores kærlighed. 

Og måske har der været en praktisk årsag til de skulle have papir på hinanden og ikke havde råd eller overskud til festen. 

Der har været en god grund, og det er ikke rådhus/kirke der er "problemet" - faktisk er det jo ikke noget reelt problem, jeg har bare så svært ved at sætte mig op til hele "ih og åh hvor er det smuk" denne her gang. Lidt svært når jeg hænger på polterabend, gaveliste, tale, hjælp til kjole, osv. 

- jeg under hende alt det bedste, men synes bare det er anderledes 2. Gang. 

Anmeld

12. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Der har været en god grund, og det er ikke rådhus/kirke der er "problemet" - faktisk er det jo ikke noget reelt problem, jeg har bare så svært ved at sætte mig op til hele "ih og åh hvor er det smuk" denne her gang. Lidt svært når jeg hænger på polterabend, gaveliste, tale, hjælp til kjole, osv. 

Hvorfor hænger du på det? (Det er nok forsent at få en anden til det nu)

Men hvis hun vil have et bryllup til, og så stort, må hun da få flere til at hjælpe, så du ikke står med det hele. Kan du ikke snakke med hende og sige at det er for meget for dig, her anden gang.

Jeg har sku ikke noget imod at folk bliver gift igen(Skal selv til bryllup næste år/om 2år hos en par der bare skal giftes igen), men jeg synes man skal vælge imellem kirke eller rådhus. Hvorfor skal de have begge dele? Det er da bare åndsvagt, synes jeg.

Anmeld

12. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ved godt det ikke er pænt at sige/tænke, men synes det det kan være lidt svært at sætte sig op til det er min søster der skal giftes for 2. (Faktisk 4. Gang da begge bryllupper er med rådhus først, og stor fest derefter) og hver gang er det mig der står med polterabend, blomster, kurve, taler, osv. 

Der er så meget "ih og åh" omkring det, og må indrømme jeg går lidt med en (helt sikkert misundelse, men dog uden at ville bytte) følelse af "for pokker, så slap dog af. Det er anden gang - I har begge lovet hele en gange før, men brød Jeres løfte". Jeg siger selvfølgelig intet, men har bare lidt svært ved at sætte mig op til det store ræs her til maj

Ved godt jeg bare burde glæde mig over hendes lykke, men synes det kan være lidt svært - måske jeg har lidt for travlt pt, så det er derfor ..... Kan nogen genkende den følelse? 

Har du stået for polterabend, blomster, kurve og taler fire gange eller kun to? Hvis det er fjerde omgang, forstår jeg godt, det bliver for meget. Hvis det kun er anden gang, kan jeg ikke se, det er slemt. Mon ikke, det også bliver sidste gang? - det ville jeg da håbe og så sørge for at give parret en fantastisk dag. 

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvorfor hænger du på det? (Det er nok forsent at få en anden til det nu)

Men hvis hun vil have et bryllup til, og så stort, må hun da få flere til at hjælpe, så du ikke står med det hele. Kan du ikke snakke med hende og sige at det er for meget for dig, her anden gang.

Jeg har sku ikke noget imod at folk bliver gift igen(Skal selv til bryllup næste år/om 2år hos en par der bare skal giftes igen), men jeg synes man skal vælge imellem kirke eller rådhus. Hvorfor skal de have begge dele? Det er da bare åndsvagt, synes jeg.

Første gang var hun gravid. Derfor af to omgange. Denne gang ved jeg faktisk ikke hvorfor, men det havde de besluttet. 

Jeg er den nærmeste, og derfor "får"/tager jeg opgaverne. Vil jo heller ikke have, at der skal mangle noget, eller hun bliver skuffet. Det er vist desværre lidt for sent at være ærlig og sige det er for meget, men jo det burde jeg nok 

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Har du stået for polterabend, blomster, kurve og taler fire gange eller kun to? Hvis det er fjerde omgang, forstår jeg godt, det bliver for meget. Hvis det kun er anden gang, kan jeg ikke se, det er slemt. Mon ikke, det også bliver sidste gang? - det ville jeg da håbe og så sørge for at give parret en fantastisk dag. 

Der har (bliver) kun en polterabend "pr gang", så ja to gange polterabend. Men 4 omgange med champagne, kurve, blomster, ris, mad, lille gave, for ikke at tale om tid. 

Håber da det er sidste gang, men føler et eller andet sted, at det bliver kørt lidt op, situationen taget i betragtning - og så har jeg nok bare for meget at se til i forvejen 

Anmeld

13. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Men holdt de også stor fest ved rådhuset? 

De jeg kender der har gjort det, de har giftet sig måske gået på restaurant eller hjem til en god middag med de aller nærmeste og så har de holdt et brag af en fest da de blev gift igen. 

Jeg har holdt min fest selvom det var på rådhus og ville derfor synes det var absurd hvis jeg skulle gøre det igen. Hvis det var fordi jeg blev akut kristen og havde behov for Gud velsignede mit forhold ville jeg bare få det gjort og så måske en lille middag med de nærmeste. To bryllupsfester med samme mand inden for relativ kort tid er for mig overkill 

Anmeld

13. april 2014

Marts<3

Jeg forstår dig ikke. Hvorfor skulle hun dæmpe hendes lykke 2. gang?

Hvis hun har følelsen af, at hun gifter sig med hendes livs kærlighed, så vil jeg også gå all in.

Man ved ikke hvad livet bringer en, derfor er jeg fortaler for at gi den fuld gas.

Hvis man fik et barn mere med en anden, skal man så også dæmpe sig fordi man har gjort det før?

Du skulle haft sagt fra, så ikke du sidder og blir bitter på det hele. Samt sammenligner hvad du selv ville haft gjort. Fordi det er ikke dit valg eller beslutning...

Anmeld

13. april 2014

RosSofi

Personligt har jeg det lidt svært ved at forstå folk der gør så meget ud af deres bryllupper, specielt hvis de har været gift flere gange. Men det er jo forskelligt, hvad der betyder noget for folk her i livet. Så synes da egentlig bare, at du skal lade dem glæde sig over deres bryllup, der er jo ingen der siger, at du skal være lige så engageret i det hele som de er. 

Nu er jeg gift første (forhåbentlig eneste) gang, men det er vel sådan, at man bliver gift fordi man er helt vildt forelsket, og når man gifter sig tror man selv virkelig på, at man skal være sammen for altid.

Anmeld

13. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg forstår dig faktisk godt. Fint nok at hun laver både rådhus og kirke med første mand, det kan jo være hun/de fandt ud af at de alligevel manglede alt det romantiske og traditionsrige ved et kirkebryllup. 

Men med anden mand, må man gå udfra at hun så ved hvad der passer bedst til hende. Så virker det lidt underligt at lave begge dele endnu engang! 

Nu siger du så ikke noget om hvor længe der er gået mellem rådhus og kirke, men hvis hun har nået at sige ja 4 gange, så gætter jeg på at det ikk er fordi de er nået kobberbryllup og har ville opfriske deres løfter for så ville jeg finde det helt fint! Så er det jo  ligeså meget deres 12,5 år sammen man fejre.  

jeg tror faktisk under alle omstændigheder at jeg ville have svært ved at hive mig helt op til loftet i "iih og ååh" hvis min søster/veninde skulle giftes for anden gang med samme mand. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.