Hvordan har I det med 2. gangs bryllupper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.411 visninger
36 svar
26 synes godt om
12. april 2014

Anonym trådstarter

Ved godt det ikke er pænt at sige/tænke, men synes det det kan være lidt svært at sætte sig op til det er min søster der skal giftes for 2. (Faktisk 4. Gang da begge bryllupper er med rådhus først, og stor fest derefter) og hver gang er det mig der står med polterabend, blomster, kurve, taler, osv. 

Der er så meget "ih og åh" omkring det, og må indrømme jeg går lidt med en (helt sikkert misundelse, men dog uden at ville bytte) følelse af "for pokker, så slap dog af. Det er anden gang - I har begge lovet hele en gange før, men brød Jeres løfte". Jeg siger selvfølgelig intet, men har bare lidt svært ved at sætte mig op til det store ræs her til maj

Ved godt jeg bare burde glæde mig over hendes lykke, men synes det kan være lidt svært - måske jeg har lidt for travlt pt, så det er derfor ..... Kan nogen genkende den følelse? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

Bertris

skal hun giftes med den samme mand for 2./4. gang?
for så kan sørme godt forstå det!

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

skal hun giftes med den samme mand for 2./4. gang?
for så kan sørme godt forstå det!

Nej ny mand  1. Mand på rådhus og så i kirke. Med ham her har de også været på rådhus og så stor fest hertil maj ....

Anmeld

12. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nej ny mand  1. Mand på rådhus og så i kirke. Med ham her har de også været på rådhus og så stor fest hertil maj ....

Så du er sur over at hun er blevet skilt fra sin første mand og nu skal giftes med en ny? (ikke alle ægteskaber holder til de dør)

Hvis du ikke gider at stå for det, så snakker dog med hende om det, i stedet for at gå rundt og være irriteret.

Anmeld

12. april 2014

Carina:-)

Jeg forstår dig godt.

Personligt synes jeg det er forkert at gå i kirke flere gange -l

Det samme har jeg med at gå på rådhus og så i kirke senere

But why?

Så nej jeg forstår det heller ikke 

Anmeld

12. april 2014

Muffin_girl

Anonym skriver:

Altså både rådhus, kirke og derefter fest pr.mand? Skal det forståes sådan..?

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Aalborg_Pigen skriver:

Altså både rådhus, kirke og derefter fest pr.mand? Skal det forståes sådan..?

Ja de er lige blevet viet på rådhuset, og skal så i kirke med efterfølgende fest her til maj ... 

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så du er sur over at hun er blevet skilt fra sin første mand og nu skal giftes med en ny? (ikke alle ægteskaber holder til de dør)

Hvis du ikke gider at stå for det, så snakker dog med hende om det, i stedet for at gå rundt og være irriteret.

Jeg er ikke sur, men har svært ved at "begejstres" og sætte mig op til det. Jeg er helt med på at alle ægteskaber ikke holder, og fair nok, men derfor synes jeg stadig det er lidt underligt her 2.gang. 

Jeg vil ikke på nogen måde ødelægge hendes dag eller dejlige tid med forberedelse, så siger ikke noget til hende. Det er bare tanker/følelser, og det kan man jo desværre ikke gøre for. 

Anmeld

12. april 2014

Muffin_girl

Anonym skriver:

Ja de er lige blevet viet på rådhuset, og skal så i kirke med efterfølgende fest her til maj ... 

Hmm altså nu har nogle i min familie tendens til at blive gift for mange gange (min mening) Og jeg har det bare sådan, at man ikke kan blive ved. Ikke fordi jeg ikke vil unde personen deres bryllup, og lykken og oplevelsen.

Men forstår altså ikke helt nødvendigheden i at blive gift 2 gange (hver sit sted) og derefter holde fest.

Jeg er af den holdning af det er ENTEN kirke el.rådhus. Og så en fest. Og så syntes jeg heller ikke man skal påtvinge andre taler, gaver, polterabend osv.

De skal gøre det af lyst, tid, overskud og syntes ikke det skal frarøve andre deres økonomi samtidig. 

Anmeld

12. april 2014

Lunae

Jeg kan sagtens forstå dine tanker, men synes meget at det handler om hvordan din søster er. Hvis hun første gang var ung og dum og giftede sig for hurtigt og at hun så nu har fundet manden i hendes liv, så skal den selvfølgelig have hele armen, men hvis hun er typen som skifter mænd som hun skifter underbukser, så kan jeg sagtens forstå at det må være svært at sætte sig op til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.