Hvordan ville I tackle den...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2009

ønskebørn74

Eva skriver:

Problemet er jo at han ved han er dårlig og han hader det...hvis så bare det var at skrive eller regne...det her er børnehaven om igen og det er han vidst mere end træt af...
Men jeg tager den med ham...vi, hans brødre og far laver den sammen og så kan han stolt vise en familie tegning...med alt fra en 3-35 årigs hånd...det må blive løsningen-smiler
Tror ikke de hænges op, det er velkomstbrevet hvor der bare er lidt billeder på...de har tegnet pynt til klassen....i fri hånd og fantasi...det vil han gerne...
Knus Eva..og tak for svar,,,

Hov jeg kom til at tænke på at en af årsagerne til at de tilskyndes til det, er at det styrker det finmotoriske i hånden. Det vil sige det styrker dem i at få en pæn skrift... Så jeg ved han vil blive sat til det igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

ønskebørn74

Eva skriver:

Tak-smiler- det håber jeg han bliver...han har jo ventet et år, fordi jeg frygtede lidt der ville blive for meget skældud til ham og for meget uro i ham til skolen...men nu er han mere end klar...selvom han var ked den anden dag og ikke turde komme i skole...for han kunne jo slet ikke skrive endnu-smiler
Åh, tiden går så stærkt...
Knus og tak...

EEEEJ hvor er han skøn!!!!

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

ønskebarn74 skriver:

Hov jeg kom til at tænke på at en af årsagerne til at de tilskyndes til det, er at det styrker det finmotoriske i hånden. Det vil sige det styrker dem i at få en pæn skrift... Så jeg ved han vil blive sat til det igen...

Ja, det er jeg også klar over...men lige pæcis det med at tegne er så målbart og set fa den side så skader det jo desværre gså en del drenge i deres selvværd og lyst til at have en blyant i hånden...man kan jo også bruge sin finmotorik ved feks at fange myere og putte i glas, skrue en skrue i..ja, hvad ved jeg...der er mange måder udover den gængse og altid brugte i hundredvis af år...
Knus Eva..

Anmeld

9. august 2009

ønskebørn74

Eva skriver:

Ja, det er jeg også klar over...men lige pæcis det med at tegne er så målbart og set fa den side så skader det jo desværre gså en del drenge i deres selvværd og lyst til at have en blyant i hånden...man kan jo også bruge sin finmotorik ved feks at fange myere og putte i glas, skrue en skrue i..ja, hvad ved jeg...der er mange måder udover den gængse og altid brugte i hundredvis af år...
Knus Eva..

Bare vent, når han ser der er andre der er som ham og ikke laver "perfekte" tegninger. Så skal du se, så går det nok det hele.

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

ønskebarn74 skriver:

Bare vent, når han ser der er andre der er som ham og ikke laver "perfekte" tegninger. Så skal du se, så går det nok det hele.

Jamen det gør det jo for de fleste...både før og efter...men det kan nu stadig virkelig irritere mig at pædagoger og lærere ikke gør brug af den viden vi har inden for området..omkring læring og hvordan det bedst indlæres..drengene dør jo ikke af det, men man kunne måske skabe et bedre skolemiljø for både drenge og piger, ved at lære dem tingene på den måde der gavner og styrker dem bedst.
Det er ikke så meget min egen lille Bertram, han skal sørme nok klare det om ikke andet så har han en rejekælling af en mor der nok skal støtte op...men altså overordnet set, der synes jeg man skulle ryste den store pose kaldet folkeskolen og tænke i nye baner....og det gør de heldigvis også mange steder..frygter bare lidt at Nord Falster ikke ligefrem er stedet det sker først...smiler
Knus Eva..

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

- skriver:

Børn har også godt af at lære at ikke alting kan gøres løbende...

Mine børn er også rigtig aktive, men gør også meget ud af de skal kunne sidde stille og lave noget - hvilket jeg syntes er vigtigt..

Og da skolen har bedt om disse er det nok ligeså meget for at have noget at pynte klassen med fra start af...

Men det er jo hele problematikken....børn lærer jo ikke at sidde stille eller lære vha "tankpassermodellen"...det er noget de rent udviklingsmæssigt skal være klar til og rigtig mange børn lærer når de rører ved ting eller bevæger sig imens...det er synd at samfundet ikke udnytter den viden og dermed udnytter alle de små menneskers enorme potentiale...
Knus Eva..

Anmeld

9. august 2009

pipsen

Har ikke de store løsninger til dig, men kunne ikke lade være med at grine, da du beskrev, hvordan din søn ikke gidder tegne. Har selv en dreng, som hedder Bertram og som bestemt heller ikke gidder det. At sidde stille er bare meget meget svært, men også lidt unødvendigt indtil videre for os Har forresten hørt at Rudolf Steiner skulle tilgodese børns forskellige måder at lære på bedre, men ved ikke det store om det

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

pipsen skriver:

Har ikke de store løsninger til dig, men kunne ikke lade være med at grine, da du beskrev, hvordan din søn ikke gidder tegne. Har selv en dreng, som hedder Bertram og som bestemt heller ikke gidder det. At sidde stille er bare meget meget svært, men også lidt unødvendigt indtil videre for os Har forresten hørt at Rudolf Steiner skulle tilgodese børns forskellige måder at lære på bedre, men ved ikke det store om det

Hvor sjovt-smiler- de skønne knægte...min x kan tydeligt huske at de blev tvunget til at tagne og han hadede det så meget, så æblet falde ikke...-
Her er der også steiner skole og det kunne jeg have overvejet, men det er langt herfra, i modsat retning af hvad jeg skal og så er der ikke plads...men min venindes bøn har gået der og det var super for dem. Dog er de skoler ikke så faglige og det vil han jo gerne...bare ikke tegne, men skrive og regne er super...
Knus.

Anmeld

9. august 2009

Lullaby

Men det er jo hele problematikken....børn lærer jo ikke at sidde stille eller lære vha "tankpassermodellen"...det er noget de rent udviklingsmæssigt skal være klar til og rigtig mange børn lærer når de rører ved ting eller bevæger sig imens...det er synd at samfundet ikke udnytter den viden og dermed udnytter alle de små menneskers enorme potentiale...
Knus Eva..

Desværre er det jo sådan, at den danske folkeskole ikke er bygget til forskellige læringsstile. Klasseværelserne er for små, lærerene har ikke den fornødne viden, der er ikke nok ressourcer osv. En optimal skole ville da også være bygget til det.. man kan dog godt inddrage mange forskellige muligheder. Men en alm. lærer kan dog heller ikke sørge for at alle elever lærer på den måde der passer dem bedst. Jeg er blandt en af dem der lærer bedst tankpasserpædagogik-wise. Jeg elsker at læreren snakker, skriver noter på tavlen og så lektier. Jeg ved da godt at mange elever ikke gør og derfor vil jeg da også prøve at sørge for at de får optimale muligheder men man kan desværre ikke tilgodese alle elever hele tiden.

Anmeld

9. august 2009

KWL

Eva skriver:

Altså, nu er det her ikke lektier men et brev...så jeg tvinger ham altså ikke til det...synes måske nok det er læreren eller goggen er det jo-smiler- som burde give opgaver der tilgodeser børnene og deres kompetancer...og at tegne inde for streger er og bliver aldrig noget som drenge er fantastiske til ejheller holder af. Endvidere så er det da lige til at dræbe deres kreativitet at give dem disse tegne inden for streger opgaver...uhh, hader det, netop fordi jeg ikke kan se nogen som helt logik eller mening i det-smiler
Men hvad, han er vild med at skrive..så det gør han nok og så ender det nok med jeg maler...det synes jeg nemlig er super hyggeligt..
Så er alle glade...
KNus og tak for svar..

Synes at det i beslutter sammen er fint - jeg ville dog som lærer eller pædagog forvente at brevet er malet hvis jeg havde sendt sådan et ud. Jeg ville altså stadig kalde det lektier.

Dog kan man jo sige/mene at drengen ikke fra dag 1 skulle blive skoletræt. Så jeg ville nok se igennem fingre med det og senere fortælle at de er vigtigt at lave de ting man skal der hjemme.

Tænker også at i ikke skal have en kamp over det men glæde jer til 1. skole dag. Det er jo en stor dag

Håber det bliver en skøn dag for jer

Knus Kristine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.