FrkT skriver:
Jeg kan godt forstå dit synspunkt på det med at farvelægge. Men meningen med det er jo at deres finmotorik bliver bedre, så kan absolut ikke se noget ondt i det. Dog er jeg enig i at det OGSÅ ville være godt med noget mere "fri fantasi-tegning". Men begge dele er jo også muligt.
Jeg synes du skal prøve at gøre det til en god oplevelse for ham. Og ikke lade din negative mening om farvelægning påvirke din søn, i stedet lade som om du har det lige modsat med det. Også fordi, at de jo fremover i skolen vil komme ud for mange ting som de ikke "gider lave", men som de er nødt til. Det er jo en del af livet, og skolen er stedet de lærer det. Så jeg synes ikke du allerede nu skal tillade ham at vælge fra, i hvert fald ikke sådan en grundlæggende ting.
Håber du finder ud af hvad der er rigtigt for dig og din søn at gøre 
Altså, nu elsker jeg at farvelægge og tegne...har nærmest ikke lavet andet i hele min skolegang...griner- men nu har jeg en dreng der aldrig nogensinde har tegnet og han hader det, virkelig meget...og ikke mindre når han skal sidde og se på alle dem der er fantastiske til det..finmotorikken, den kan og bliver gudskelov stimuleret med andet end farvelægning...er vi virkelig ikke kommet videre inden for skoleverdenen...nok det der irriterer mig mest...øvøv..
Så jeg anerkender at min søn ikek bryder sig om det, taler med ham om hvorfor...fortæller om alle de små tøser som er så gode og om hvordan jeg selv var osv osv...og kan jeg stadig ikke få ham til det, så er det bare sådan det er.
Ja, der er skalopgaver, men at farvelægge en elefant er bare ikke en opgave jeg mener der skal kæmpes med...og det gjorde jeg bestemt heller ikke med den store.
jeg tror faktisk det er vigtigt også at se hvorfor børnene ikke kan eller vil....og så kan de jo farvelægge i skolen...som lektier bliver det ikke herhjemme...

KNus Eva og tak for svar..
Anmeld