Hvad kalder dine børn dig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

3rollinger

Jeg bliver kaldt mamá for det meste af mine unger. Og en gang imellem ogsaa mor. Nogen gange vil de ogsaa kalde mig mami, men saa beder jeg dem om at bruge noget andet. Jeg vil ikke vaere mami. Det har aldrig vaeret noget problem.

Skulle de selv vaegle at sige Trine, jamen, saa maa de jo goere det. Men hvis jeg skulle vaelge, vil jeg helst vaere mor (paa dansk).

Jeg har aldid kaldt mine foraeldre for mor og far, og har altid synes det var lidt underligt at sige Jytte eller Aage (fede navne, ikk ), hvis nu min mor ikke reagerede paa "mor".

Men noget helt andet er den del af familien der er laengere ude end mor/far/bedsteforaeldre. Der bruger min mors mands familie titler, altsaa faetter, onkel, faster, men vi i min egen familie bruger navne. Min moster er Else og min faetter er Christian, for eksempel.

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

BinaMor

jeg er MOR!

men jeg er også tilhænger af at man gør/kalder sig som fungere for familien.

når jeg kalder min mor for mor er  det begrebet af tryghed, varme, kærlighed og omsorg. når hun hedder Vibeke er det begrebet af en dame og ikke så meget mere.

men det er nok fordi jeg er van til det.

Anmeld

10. august 2009

Heidi B

Fedt emne...
Vi har lige talt om det i min famile, for mine søsters børn kalder deres mor og far ved deres fornavne, også den mindste på fem... Det er der ikke noget underligt i hos dem, men nu er mindste mand så begyndt at kalde mormor for Aase.... og det faldt ikke i god jord....Men min søster har sagt til hende at det må hun acceptere og at det kan være han vender tilbage til mormor igen...

Personligt synes jeg selv det er dejligt at blive kaldt mor og er stolt over det. Jeg ville være ked af hvis de kaldte mig Heidi.... Men det er noget de selv bestemmer, men vil da ikke opfordre til andet...

Knuz Heidi

Anmeld

10. august 2009

wamse

Mine drenge siger mor & Martin til os, og vores fælles datter siger far & mor, dog vil hun gerne en gang i mellem sige vores fornavne, hvilket er helt ok med mig, men min mand bliver lidt ked af det og vil kaldes far. Så hun får lov til at kalde mig Majbritt når hun vil.

Anmeld

10. august 2009

Nanna1985

Min datter kalder os kun for mor & far..

Det har jeg det helt fiiint med..

Anmeld

10. august 2009

Slettet

Mine børn kalder mig mor og det har de altid gjort, jeg ville ikke acceptere at de kaldte mig andet -for mig ligger der meget i "mor".

Det skal lige siges, at de også kalder mig "dumme prutskid" "dig der" osv. osv. det kan jeg til nød acceptere hvis lejligheden er til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.