Eva skriver:
Hvor er det sjovt at et "navn" som faktisk ppå ingen måde er personligt, men kaldes af alle børn og forældre...eller de fleste, har så stor en betydning-smiler- jeg kan simpelthen ikke se at det man kalder hinanden har betydning for hvem, hvad og hvordan man er for hinanden...men det er måske bare sådan tingene er i min verden.
Men nu er mine børn også mere mennesker for mig end MINE børn...altså forstået på den måde at jeg ikke forventer en masse af hvad de skal være og hvad de skal gøre...jeg har givet dem nogle rammer, men de udfylder dem ud fra hvem og hvordan de er...
Jer der bare ikke kunne have at blive kaldet andet end mor...Ville I så skælde ud, ikke lytte når barnet kaldte eller på anden måde sørge for at barnet aldrig sagde andet end mor, hvis de som mine børn selv valgte at ville kalde jer ved navn??
knus Eva...
Jeg synes MOR er et dybt personligt navn. Min mor er fx. MIN mor og ingen andres (udover min brors naturligvis) tilgengæld er hun alle andres Nina.
Jeg synes det er det mest fantastiske i verden når et barn siger mor og jeg får nogen gange helt tåre i øjnene når mine veninders børn kalder dem for mor... det er en enestående title at få og jeg kan slet ikke vente til min egen begynder :-)
Jeg ville blive virkelig ked af hvis mit barn en dag vælger ikke at kalde mig for mor (selvfølgelig ville jeg ikke skælde ud eller noget af det andet du nævner...det tror jeg ikke at der er nogen der ville) Det ville bare være en kæmpe én at skulle sluge, fordi det at blive kaldt mor af sit barn er så fantastisk vidunderligt.
At børn er mere mennesker end DINE/MINE børn...etc, er da noget vrøvl at skrive i denne sammenhæng (sådan har de fleste det med deres børn, uanset navnevalg).
Jeg forstå godt at du er nødt til at tage stilling til dine børns navnevalg, fordi du jævnligt bliver konfronteret med det, men du nævner samtidig at du fra starten SELV valgte at de skulle kalde jer mor og far :-) så mon ikke at du engang har haft samme følelse til det at blive kaldt MOR ;-)
Anmeld