Moster Lagkage skriver:
En børnehave vil sjældent tilkalde ppr før de har haft god tid til at lære barnet at kende. Hvis du er meget bekymret vil jeg snakke med dagplejepædagogen, og måske derigennem få fat i ppr. Men ellers ville jeg lade dagplejen lave en overlevering til børnehaven, samtidig med i laver en selv også, så er børnehaven godt forberedt.
Og selvfølgelig vil børnehaven tage hensyn til det i siger, det er jo i alles bedste interesse. Men have gode observationer og beskrivelser med, i disse tider er over halvdelen af alle børn der starter i børnehaven sensetive, ihvertfald fald ifølge forældre. Held og lykke, og husk pædagogerne og forældre er på samme side, nemlige børnenes.
Problemet er bare lidt at vores dagpleje og dagplejepæd ikke rigtig forstår det. De mener selv de er meget pædagogiske men det er bare slet ik det vi oplever. Da hun var 1 1/2 blev hun sat uden for døren fordi hun havde gjord noget ved et andet barn der blev ved med at gå ind over hendes grænse som vi havde gjord dagplejeren os på. Meget lidt hensigtmæssig reaktion. Det tog 3uger før jeg ku aflevere hende igen uden hun skreg og skreg og skreg..
Men er helt enig i at børnehaven nok skal ta de hensyn der skal til os uden en masse.
Det er nok lidt det som du siger med at mange forældre mener deres børn er sensitive uden at være det der gør jeg gerne vil ha det på skrift for vi ved jo at hun er også vil vi nødig puttes i den kasse. Vi vil gerne tages seriøst hvis det gir mening
Anmeld