HSP børn/voksne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej det er rigtigt at lægen jo selvfølgelig ik ka gøre noget tænkte bare de måske kunne henvise en..

Det er ikke så meget fordi vi har svært ved at "takle" det det er mere for at hun får den hjælp hun behøver når hun nu skal starte i børnehave, vi har nævnt det mange mange gange i dagplejen og det er bare ikke noget de har været lydhøre overfor og det har gjord hendes tid svær så det vil vi meget gerne undgå og ofte hjælper det hvis der er en fag person inde over tænkte vi

Det burde være nok at du siger det i den børnehave hun skal starte i. Uanset om børn har en diagnose, er sensitive eller bare lidt generte så skal der tages hensyn til hvert enkelt -individuelt - så hver især får en god børnehavestart. Jeg tror du har været uheldig med din dagplejemor. 

Men pas på at det ikke pludselig bliver til en begrænsning for din datter. Alle hendes reaktioner er ikke nødvendigvis begrundet i at hun er særlig sensitiv. 

jeg håber hun får en god børnehavetid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

Anonym trådstarter

Moster Lagkage skriver:

En børnehave vil sjældent tilkalde ppr før de har haft god tid til at lære barnet at kende. Hvis du er meget bekymret vil jeg snakke med dagplejepædagogen, og måske derigennem få fat i ppr. Men ellers ville jeg lade dagplejen lave en overlevering til børnehaven, samtidig med i laver en selv også, så er børnehaven godt forberedt.

Og selvfølgelig vil børnehaven tage hensyn til det i siger, det er jo i alles bedste interesse. Men have gode observationer og beskrivelser med, i disse tider er over halvdelen af alle børn der starter i børnehaven sensetive, ihvertfald fald ifølge forældre. Held og lykke, og husk pædagogerne og forældre er på samme side, nemlige børnenes.

Problemet er bare lidt at vores dagpleje og dagplejepæd ikke rigtig forstår det. De mener selv de er meget pædagogiske men det er bare slet ik det vi oplever. Da hun var 1 1/2 blev hun sat uden for døren fordi hun havde gjord noget ved et andet barn der blev ved med at gå ind over hendes grænse som vi havde gjord dagplejeren os på. Meget lidt hensigtmæssig reaktion. Det tog 3uger før jeg ku aflevere hende igen uden hun skreg og skreg og skreg..

Men er helt enig i at børnehaven nok skal ta de hensyn der skal til os uden en masse.
Det er nok lidt det som du siger med at mange forældre mener deres børn er sensitive uden at være det der gør jeg gerne vil ha det på skrift for vi ved jo at hun er også vil vi nødig puttes i den kasse. Vi vil gerne tages seriøst hvis det gir mening

Anmeld

11. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det burde være nok at du siger det i den børnehave hun skal starte i. Uanset om børn har en diagnose, er sensitive eller bare lidt generte så skal der tages hensyn til hvert enkelt -individuelt - så hver især får en god børnehavestart. Jeg tror du har været uheldig med din dagplejemor. 

Men pas på at det ikke pludselig bliver til en begrænsning for din datter. Alle hendes reaktioner er ikke nødvendigvis begrundet i at hun er særlig sensitiv. 

jeg håber hun får en god børnehavetid 

Det håber jeg og tror jeg os. Vi må ta en go snak med dem.. Jeg tror bestemt ik hun er begrænset af det. Hun er en meget dygtig og ellers ernergisk pige med masser af gåpåmod og hun er ret kvik. Jeg tænker heller ik selv over det hverken med hende eller mig selv hver dag. det fylder ikke på den måde men ligger bare i baghovedet at nogle ting tager lige lidt ekstra forberedelse.. Tak ska du ha. Tror det bliver godt til hende

Anmeld

11. april 2014

Muffinmus

Anonym skriver:

Jer der har børn eller selv lider af HSP (særlig sensitiv) har i været igennem en udredning eller hvordan er i kommet frem til lige præcis det?

Mine forældre har altid haft en fornemmelse af at jeg er anderledes men dengang var det ikke noget man gjorde i.. Efter flere år med div. psykiske lidelser blev jeg opfordret til at ta en test for HSP og ja det kunne godt se ud til at jeg har det..

Vi har også kunnet mærke det på vores datter på mange punkter helt fra hun var spæd og jo ældre hun bliver jo mere ser vi og nu er vi lidt i tvivl om hvad vi skal gøre.. Er det lægen vi skal tage en snak med eller hvordan griber vi det bedst an?

Ingen udredning for vores søn på snart syv. Men vi har tæt kontakt til skolen og SFO som er ops på ham. De prøver at tage hensyn til ham. Og det er en lille skole så der er plads til børn med særlige behov.

Anmeld

11. april 2014

Ja vi nævnte det allerede inden vi tog i mod pladsen og spurgte ind til om det var noget de kendte til og det lød så lovende men alligevel er det endt med at vores datter er blevet sendt rundt i gæste pleje eller dvs det ville de men jeg går hjemme på barsel så hun har været hjemme i mange dage her over de seneste 2 måneder.

Tænker os at børnehaven er mere lydhøre og bedre kan forstå det da de jo en inde over det igennem deres uddannelse men ellers vil vi helt sikkert prøve og høre vores sp

Men når dp er fraværende så er der vel ikke så meget andet at gøre end gæstepleje? 

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Men når dp er fraværende så er der vel ikke så meget andet at gøre end gæstepleje? 

Jeg har hende som regel hjemme når vores egen dagplejer er syg ellers er hun ved mormor. Hun kommer ikke rundt til div. for en eller to dage. Det forvirre hende og hun bliver ked af det og sover dårligt

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Ingen udredning for vores søn på snart syv. Men vi har tæt kontakt til skolen og SFO som er ops på ham. De prøver at tage hensyn til ham. Og det er en lille skole så der er plads til børn med særlige behov.

Dejligt. Det er os en mindre institution vi har meldt hende ind i så håberdet bliver godt til hende

Anmeld

12. april 2014

Anonym skriver:

Jeg har hende som regel hjemme når vores egen dagplejer er syg ellers er hun ved mormor. Hun kommer ikke rundt til div. for en eller to dage. Det forvirre hende og hun bliver ked af det og sover dårligt

Jeg har ikke børn i dp. Så har ingen erfaring, men mente mere hvad du forventer af dp/dp kontoret ved sygdom? 

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg har ikke børn i dp. Så har ingen erfaring, men mente mere hvad du forventer af dp/dp kontoret ved sygdom? 

At vi har en fast gæstepleje som de skriver så fint på deres hjemme side og ikke 3,4,5,6 forskellige inden for 4måneder hvis det stod til dem

Anmeld

12. april 2014

Anonym skriver:

At vi har en fast gæstepleje som de skriver så fint på deres hjemme side og ikke 3,4,5,6 forskellige inden for 4måneder hvis det stod til dem

Okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.