HSP børn/voksne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.753 visninger
39 svar
18 synes godt om
9. april 2014

Anonym trådstarter

Jer der har børn eller selv lider af HSP (særlig sensitiv) har i været igennem en udredning eller hvordan er i kommet frem til lige præcis det?

Mine forældre har altid haft en fornemmelse af at jeg er anderledes men dengang var det ikke noget man gjorde i.. Efter flere år med div. psykiske lidelser blev jeg opfordret til at ta en test for HSP og ja det kunne godt se ud til at jeg har det..

Vi har også kunnet mærke det på vores datter på mange punkter helt fra hun var spæd og jo ældre hun bliver jo mere ser vi og nu er vi lidt i tvivl om hvad vi skal gøre.. Er det lægen vi skal tage en snak med eller hvordan griber vi det bedst an?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Husk på det ikke er en lidelse. Det er ikke en psykisk sygdom. Det er såmænd 'bare' et personlighedstræk. Så det handler mere om selv, at være opmærksom på eventuelle problemstillinger i forbindelse med dette træk. 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Husk på det ikke er en lidelse. Det er ikke en psykisk sygdom. Det er såmænd 'bare' et personlighedstræk. Så det handler mere om selv, at være opmærksom på eventuelle problemstillinger i forbindelse med dette træk. 

Det har du ret i men det er noget man skal tage hensyn til og være opmærksom på for hvis man ikke er kan en hverdag være vanskelig.

Anmeld

9. april 2014

Mumto3

Min mand, svigermor og ene søn er det, men ingen er blevet udredt, og hvorfor skulle de det? Det gør livet lidt nemmere, når man ved at der er ting man skal undgå, og der er ting man ikke synes er sjovt, som andre elsker, men sådan er det med så meget. Det er bare dejligt du er ops. På det.

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Min mand, svigermor og ene søn er det, men ingen er blevet udredt, og hvorfor skulle de det? Det gør livet lidt nemmere, når man ved at der er ting man skal undgå, og der er ting man ikke synes er sjovt, som andre elsker, men sådan er det med så meget. Det er bare dejligt du er ops. På det.

Det er nok lidt fordi jeg tænker mange slynger orden særlig sensitiv ud uden det egentlig er det der er tale om og her er jeg bare ikke et sek. i tvivl om at det er det men når vi har nævnt det er det lidt som om at det ingen betydning har og at de hensyn ikke bliver taget.. Nu skal hun til og i børnehave efter et turbulent dagpleje ophold så at sige og vil bare gå gerne være forberedt så hun ikke skal igennem alt det bøvl engang til.

Anmeld

9. april 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Det er nok lidt fordi jeg tænker mange slynger orden særlig sensitiv ud uden det egentlig er det der er tale om og her er jeg bare ikke et sek. i tvivl om at det er det men når vi har nævnt det er det lidt som om at det ingen betydning har og at de hensyn ikke bliver taget.. Nu skal hun til og i børnehave efter et turbulent dagpleje ophold så at sige og vil bare gå gerne være forberedt så hun ikke skal igennem alt det bøvl engang til.

Det kan jeg godt se, kan give god mening. Jeg ville henvende mig til en af de psykologer der har speciale i HSP.

Anmeld

9. april 2014

Masig

Her fik vi en ergoterapeut ud og bekræfte at vores søn er sensitiv, hvilket vi jo godt vidste. Jeg er det også, og vi har flere i familien der er det.... Men for os var det bare meget rart at få en fagperson til at bekræfte det og komme med nogle gode råd til hvordan vi tager hensyn til både vores søn og os selv.... Lægen kan vist næppe gøre noget, da det jo netop ikke er en sygdom, men bare et personlighedstræk... Men snak med en ergo eller en psyk med speciale i det, hvis I gerne vil have en fagpersons øjne på det, og ellers brug jeres sunde fornuft og læs jeres barns signaler og tag de hensyn I ved der skal til for at hun trives i sin hverdag...

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det kan jeg godt se, kan give god mening. Jeg ville henvende mig til en af de psykologer der har speciale i HSP.

Det vil jeg helt sikkert undersøge.. Tak for svar

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Her fik vi en ergoterapeut ud og bekræfte at vores søn er sensitiv, hvilket vi jo godt vidste. Jeg er det også, og vi har flere i familien der er det.... Men for os var det bare meget rart at få en fagperson til at bekræfte det og komme med nogle gode råd til hvordan vi tager hensyn til både vores søn og os selv.... Lægen kan vist næppe gøre noget, da det jo netop ikke er en sygdom, men bare et personlighedstræk... Men snak med en ergo eller en psyk med speciale i det, hvis I gerne vil have en fagpersons øjne på det, og ellers brug jeres sunde fornuft og læs jeres barns signaler og tag de hensyn I ved der skal til for at hun trives i sin hverdag...

Nej det er rigtigt at lægen jo selvfølgelig ik ka gøre noget tænkte bare de måske kunne henvise en..

Det er ikke så meget fordi vi har svært ved at "takle" det det er mere for at hun får den hjælp hun behøver når hun nu skal starte i børnehave, vi har nævnt det mange mange gange i dagplejen og det er bare ikke noget de har været lydhøre overfor og det har gjord hendes tid svær så det vil vi meget gerne undgå og ofte hjælper det hvis der er en fag person inde over tænkte vi

Anmeld

9. april 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Skriv lige pb til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.