Børnefødselsdag i hjem med kamphund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2009

Balderson

Jeg ville ikke sende mit barn afsted uden at have ringet til forældrene og høre omkring deres hund..

Om den vile komme ud i sin hundegård eller om de bare ville lade den rende rundt blandet alle børnene..

Hvis de så bliver fornærmet, så siger det mere om dem end det gør at du tager dine forholdsregler..

Alle hunde kan bide, men kan sagtens forstå at i disse tider hvor der har været så mange tilfælde med kamphunde, at man som forældre er ekstra opmærksom..

Jeg har selv 2 hunde, men de er altid ude i hundegård, når vi får gæster med børn.. De er rigtige glad for børn, men jeg ved også at hunde har brug for ro og så er det så også lidt svært at sige til et 1 årige barn at han skal lade hunden være, for deres nysgerrighed er alså bare større end det nej, man får...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

malou

Ja det ville jeg da... og vil også selv invitere Victor´s kommende kammerater til fødselsdag hjemme hos vores "kamphunde"...

knus malou som elsker muskelhunde...

Anmeld

9. august 2009

LineD

Jeg har svaret den første, men mest fordi min svarmulighed ikke var der 

Jeg har godt nok ikke født endnu, men jeg tænker jeg godt ville sende min søn afsted, min svar mulighed lyder dog:

Ville ringe om høre hvordan hunden har det med mange børn, om den er rolig, er i et andet værelse eller hvordan det skal foregå.

Og er hunden ellers normalt vandt til tummult og lidt voldsomme børn, ja så ville jeg gerne sende ham afsted

Der er jo mange former for kamphund, både størrelse og potentiel agressivitets niveau, jeg ville somsagt lige ringe og forhøre mig, og så afsted med drengen

Anmeld

9. august 2009

Rasmine

ALDRIG I LIVET!
Kun hvis jeg var blevet LOVET højt og helligt at kræet var blevet losset ned i kælderen, og at den ikke ville se dagens lys, før EFTER fødselsdagen var slut!

Anmeld

9. august 2009

heaven

LineD skriver:

Jeg har svaret den første, men mest fordi min svarmulighed ikke var der 

Jeg har godt nok ikke født endnu, men jeg tænker jeg godt ville sende min søn afsted, min svar mulighed lyder dog:

Ville ringe om høre hvordan hunden har det med mange børn, om den er rolig, er i et andet værelse eller hvordan det skal foregå.

Og er hunden ellers normalt vandt til tummult og lidt voldsomme børn, ja så ville jeg gerne sende ham afsted

Der er jo mange former for kamphund, både størrelse og potentiel agressivitets niveau, jeg ville somsagt lige ringe og forhøre mig, og så afsted med drengen

lige præcis....

Jannie

Anmeld

9. august 2009

Ni-ko-li-ne

ja jeg har selv haft verdens dejligste muskelvovse.... dejlig dejlig tøs..... :0) men det er nogen år siden og man har jo et standpunkt til man tager et nyt.... jeg ville ikke være tryg ved at sende Nikoline til fødselsdag ved en kamphund med mindre den var væk fra børnene under festen... tror faktisk også hunden ville være gladest for det :0)

Anmeld

9. august 2009

Bondepigen

ka-ri-na skriver:

ja jeg har selv haft verdens dejligste muskelvovse.... dejlig dejlig tøs..... :0) men det er nogen år siden og man har jo et standpunkt til man tager et nyt.... jeg ville ikke være tryg ved at sende Nikoline til fødselsdag ved en kamphund med mindre den var væk fra børnene under festen... tror faktisk også hunden ville være gladest for det :0)

Ja, det er osse det jeg tænker.... Den kan jo let blive skræmt over et eller andet, når der er en masse larm osv, og så er det jo det kan gå hen og blive lidt farligt...

Uanset hvilken hund det er, synes jeg ikke de skal være i samme rum, hvor der er mange børn samlet ét sted. Og var det en muskelhund ville jeg ikke have Emma var der overhovedet. Jeg føler mig simpelthen ikke tryg ved de hunde, og det endda på trods af at flere af mine kusiner har disse hunde... Men jeg er skidebange for dem...ikke så meget for mig selv, men i fht. Emma, så jeg kan slet ikke have det...

Anmeld

9. august 2009

Slettet

Eva skriver:

Hej piger...

Ville I lade jeres barn tage til børnefødselsdag i et hjem hvor der er en kamphund??

Min søn går i klasse med en hvis forældre har en sådan hund og jeg har tænkt ocer hvad jeg ville gøre til evt fødselsdage...men hvad ville I??

Knus Eva..som har inviteret tre drenge til brunch om en time...

Jeg ville ikke tage nogle chancer på mine børns bekostning

Anmeld

9. august 2009

Na-Wi

Hvad med at stoppe med at kalde det en KAMPhund?
Med mindre at ejerne har opdraget hunden til kamp så er det ikke en kamphund, men derimod en muskelhund!!!!!!

En muskelhund med en ordenlig opdragelse, er nogle af de kærligste familiehunde man kan få.
Jeg bliver fandme så harm over folks fucking fordomme.. 

De uheld der har været på det sidste, har noget at gøre med at det er de forkerte der har haft hundene, hvilket et møg irriterende for os som faktisk kan finde ud af at opdrage og håndtere racen..

Anmeld

10. august 2009

mariamiss6

Jeg har stemt andet....

1. fordi som hovedregel er en hund, uanset race, aldrig en kamphund før nogen har lært den at være det, de kan til gengæld være af en race som gør den til en muskelhund.

2. du kan virkelig ikke bede nogen lukke en hund inde i et rum, hvor den ikke kan se hvad den hører og lugter, med mindre hundens adfærd har gjort dig skidt tilpas, på en eller anden måde. og her mener jeg ikke at racen alene kan lægges til grund for det.

3. Jeg ville prøve at tage en snak med ejeren af hunden, og evt. tage snakken op på hundens adresse, så jeg samtidig kunne møde den, og se om den nu også er så farlig som jeg har forestillet mig.

4. som hovedregel må man også gå ud fra at ejeren allerede har taget sine forholdsregler i betragtning. eller at hunden selvfølgelig er børnevant, og selskabsegnet, når nu ejeren vælger at invitere gæster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.