Børnefødselsdag i hjem med kamphund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2009

Vingummien

Eva skriver:

Spørgsmålet skulle måske også i stedet gå på om man ville lade sine børn lege et sted hvor der var kamphunde....
Og jeg må sige, at jeg tænker over det..præcis som jeg tænker over og sørger for det er sikkert og forsvarligt at sende børn alene ud i trafikken osv..
Knus..

Oki jeg vil ikke have noget imod det hvis der var en voksen som havde styr på hunden og at hunden er vantil børn, ikke bare vantil at bo med dem men vantil at lege med dem og vil finde sig i at de kan være lidt voldsomme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg ville ringe og høre dem ad... og høre om hunden er vant til en masse børn der render rundt og leger, råber og skriger
Man ved aldrig om hunden pludselig går amok netop i sådan en situation (uanset hvilken hund), så jeg synes det er rigtig vigtigt at vide hvordan hunden er og hvor den befinder sig til festen... Ville da være ærgeligt at skulle gå glip af fødselsdagen, men ja.. jeg ville høre ad!
knus

Anmeld

9. august 2009

lonemus

Jeg ville ikke turde sende dem afsted, på inge måde

Jeg syntes generalt mange IKKE har styr på deres hunde - jeg møder ofte en und der er stukket af, én var jeg ved at køre over fordi den pludselig krydsede vejbanen, nogle kommer løbende fra deres haver og springer over hegnet og lige ud på stien...jeg er hunderæd for de hunde. Og hvor jeg HADER, når en hund kommer løbende uden snor på en off. sti og ejeren går laangt væk....mine børn bliver skide bange, og ejeren råber: den gør ikke noget!!! Ja det er fint, men når jeg lærer mine børn, at de ikke må gå hen og ae en hund de ikke kender, så skal hunden da heller ikke bare rende hen til dem. - Ejeren skal jo have den i snor.

Jeg vil aldrig lade mine børn komme på besøg i et hjem med store kamphunde, jeg vil ikke en gang selv besøg hjemmet. No matter what!

Lone

Anmeld

9. august 2009

Stumpen

Den er lidt svær, men med alt det der er oppe for tiden, så er jeg ikke sikker på at jeg turde sende hende afsted.. Ved godt at der er langt flere kamphunde end forfærdelige tilfælde, men ja, jeg er blevet skræmt af alt det fokus der er..

Tog endda mig selv i få Mathilde til at holde ved barnevognen en dag vi gik forbi brugsen, fordi der stod en hund af ukendt race bundet i en meget lang snor.. (trist, når jeg ellers aldrig har været bange/nervøs for hunde, men altid har sagt til Mathilde at hun ikke må gå til dem, hvis de står alene, da hun ikke ved om de bliver bange for hende)

En anden ting er at jeg hørte en hundeopdrætter i nyhederne fortælle at så længe der kun er en kamphund så gør de ingenting, men så snart de er flere sammen, så får de jagtinstinket (staves??).... Så hans råd  var at hvis man havde flere kamphunde skulle de være i hver sin gård, og aldrig være ude af dem på samme tid.. Men ja, det er en anden debat...

Anmeld

9. august 2009

Mormilla

Eva skriver:

Spørgsmålet skulle måske også i stedet gå på om man ville lade sine børn lege et sted hvor der var kamphunde....
Og jeg må sige, at jeg tænker over det..præcis som jeg tænker over og sørger for det er sikkert og forsvarligt at sende børn alene ud i trafikken osv..
Knus..

Jeg ville ikke lade mit barn lege et sted hvor der går hund med børnene!

Min søn har været i en gæste dagpleje. Da jeg hentede ham gik han sammen med en kamphund. Jeg troede ikke at de måtte ha deres hunde sammen med børnene!
Har snakket med kommunen fordi han skal i gæste dagpleje snart og jeg kan kun få ham et sted hen hvor der er hund.
Fortalte så om hvor han var sidst og hun sagde at den er da meget sød den hund. Nu har man jo hørt så meget om søde familie kamphunde som bare vender og bider de små.  Men kommunen synes det er okay at den gik med børnene og at hun røg inde. Er bare så sur over at kommunen slet ikke tager hånd om sådan noget  Men de har tilbudt mig at de vil finde en gæste dagpleje uden hund.

Men mit svar er at du skal ringe og høre om hunden vil være lukket inde...

Undskyl alt det! Det skulle bare ud!!!

Anmeld

9. august 2009

Henni

Ved ikke om der er nogle der har vænt det, men her kommer det alligevel. Hvis en familie har en hund lige meget hva det er for en, invitere de vil ikke til børnefødselsdag hvis de ikke er sikre på at hunden kan forholde sig roligt.

Jeg stemte ja til at ville sende mit barn afsted for jeg mener det er ens pligt at holde styr på sine dyr. Har selv haft kamphund og den ville aldrig gøre nogle fortræd.

Anmeld

9. august 2009

Cris

Hej Eva, nu har jeg ikke læst hele tråden, så måske er der flere som har ment det samme. Men kamphund eller ej, synes jeg, at de skal altid være væk fra børnene. Hundene kender familien, men når der er så mange børn der pludseligt larmer, løber rundt, måske nogle finder på at drille den stakkels hund osv kan de reargerer lidt stresset og bide. Det er meget normalt i nogle hunde i så nogle situationer. Så jeg tror, at jeg ville have det bedst, hvis hunden er låst inde i et sted, hvor de ikke kan forstyrre hinanden... Hyg jer med brunch!

Anmeld

9. august 2009

MaleneG

Egentlig har jeg svaret at jeg bare ville sende ungen af sted, men alligevel er jeg nok lidt dobbelmoralsk, for det ville nok komme helt an på hvilke mennesker mit barn skulle ud til.
Hvis jeg ikke følte forældrene havde styr på tingene, virkede fornuftige mm. så nej så kunne jeg ikke drømme om at sende ungen afsted om der var hund eller ej.
Men ellers så jo, så skal en sød lille vuffer ikke forhindre barnet i at have en ellers hyggelig dag med andre børn

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

Tak for alle jeres svar.
Kh Eva.

Anmeld

9. august 2009

karina1980

ja det ville jeg, men når de har de der små sataner af gravhunde, cain terrie,pudler , mobser osv, så bliver jeg nervøs, godt være de andre er store men de små er jo direkte sindsyge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.