Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:
Der skal man nok lige huske kildekritik for der er masser af forskning der viser at det faktisk kan være rigtig lærerigt..
Vi har en Asus og er super glade for den, den bliver brugt MANGE gange om dagen.. Den er min kogebog, mit anlæg, min tv guide, min avis osv osv. Vi snakker om at vores datter måske ska ha sin egen nu hvor hun bliver 3 år. Både til at spille på men os til brug i bilen i stedet for de der små tv skærm banditter
Jeg læste en artikel for nylig, som fokuserede på at børn på den måde bliver mere vant til en 2D verden end en 3D verden. Hvordan de fx laver perleplader - men på deres tablet, så samler de ikke perlen op og sætter den på plads med fingrene, men skal kun bruge én finger. Og påklædningsdukker hvor man ikke selv skal klippe ud, alt er jo parat til brug. Børn har altså godt af at lege "rigtigt" 
Det virker ikke af meget, men der er altså en masse indlæring og motorik der går tabt, hvis de kun leger med deres tablet/Ipad... så tror man skal passe lidt på at det ikke bliver til "legetøj", men at de altså også får lov at lege rigtigt og ikke bare får stukket en tablet i hånden hvis de keder sig 
Anmeld