Har I en Ipad/tablet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2014

L&V

MissTas skriver:

Vi har ikke nogen og synes ikke vi savner en Har ofte set/hørt familier bruge den helt forkert til deres børn, så er lidt modstander af at småbørn skal ha en tablet.. Endda flere undersøgelser der har vist at det hæmmer barnets hjerne i at udvikle sig optimalt..

Ikke sagt at den ikke kan være god i nogle situationer, men herhjemme savner vi den ikke

Der skal man nok lige huske kildekritik for der er masser af forskning der viser at det faktisk kan være rigtig lærerigt..

Vi har en Asus og er super glade for den, den bliver brugt MANGE gange om dagen.. Den er min kogebog, mit anlæg, min tv guide, min avis osv osv. Vi snakker om at vores datter måske ska ha sin egen nu hvor hun bliver 3 år. Både til at spille på men os til brug i bilen i stedet for de der små tv skærm banditter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Enskønhed14

Isabella_mor skriver:

Ja. Nu vil jeg altså se om jeg har ret i at næsten ALLE familier har en Ipad/tablet. 

Vi har ikke nogen. Men jeg overvejer det da lidt  

Men for mig var det et krav til skole brug (VUC, man skal have sådan en, pga det styresystem de benytter sig af. Havde jeg selv fået lov til at vælge ville jeg have været fri) 

Anmeld

8. april 2014

Victoria2013

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Der skal man nok lige huske kildekritik for der er masser af forskning der viser at det faktisk kan være rigtig lærerigt..

Vi har en Asus og er super glade for den, den bliver brugt MANGE gange om dagen.. Den er min kogebog, mit anlæg, min tv guide, min avis osv osv. Vi snakker om at vores datter måske ska ha sin egen nu hvor hun bliver 3 år. Både til at spille på men os til brug i bilen i stedet for de der små tv skærm banditter

Jeg læste en artikel for nylig, som fokuserede på at børn på den måde bliver mere vant til en 2D verden end en 3D verden. Hvordan de fx laver perleplader - men på deres tablet, så samler de ikke perlen op og sætter den på plads med fingrene, men skal kun bruge én finger. Og påklædningsdukker hvor man ikke selv skal klippe ud, alt er jo parat til brug. Børn har altså godt af at lege "rigtigt"

Det virker ikke af meget, men der er altså en masse indlæring og motorik der går tabt, hvis de kun leger med deres tablet/Ipad... så tror man skal passe lidt på at det ikke bliver til "legetøj", men at de altså også får lov at lege rigtigt og ikke bare får stukket en tablet i hånden hvis de keder sig

Anmeld

8. april 2014

Dr. House

Vi har to Ipads.

Anmeld

8. april 2014

L&V

Victoria2013 skriver:

Jeg læste en artikel for nylig, som fokuserede på at børn på den måde bliver mere vant til en 2D verden end en 3D verden. Hvordan de fx laver perleplader - men på deres tablet, så samler de ikke perlen op og sætter den på plads med fingrene, men skal kun bruge én finger. Og påklædningsdukker hvor man ikke selv skal klippe ud, alt er jo parat til brug. Børn har altså godt af at lege "rigtigt"

Det virker ikke af meget, men der er altså en masse indlæring og motorik der går tabt, hvis de kun leger med deres tablet/Ipad... så tror man skal passe lidt på at det ikke bliver til "legetøj", men at de altså også får lov at lege rigtigt og ikke bare får stukket en tablet i hånden hvis de keder sig

Den har jo så bare valgt en indgangs vinkel til den type teknologi hvos masser af andre artikler og studier vælger en anden indgangs vinkel som så fokusere på alle de positive ting.. Rigtig mange børne spil henvender sig feks til alle vores intelligenser hvilket at sætte perler på en plade ikke gør for at bruge dit eget eksempel..

At bruge en tablet udelukker ikke at man klatre i træer, øver fin motorik osv osv.

Anmeld

8. april 2014

liten-mamma

Isabella_mor skriver:

Ja. Nu vil jeg altså se om jeg har ret i at næsten ALLE familier har en Ipad/tablet. 

Vi har ikke nogen (endnu), men vi skal ha' en iPad mini  

Anmeld

8. april 2014

*Pingvinen*

Isabella_mor skriver:

Vi har ikke en tablet, JEG har en tablet og jeg elsker den
Vi er ikke tilhængere/imponeret af Appel produkter, så det er helt naturligt, at jeg ønskede mig en tablet og meget gerne en Samsung Tab3 og det fik jeg. En smart lille 7'', som jeg har med i min taske. Bruger den som en bærbar, kalender, net osv.
De andre i familien har en computer/bærbar. Jeg skal bare have min Tab3.

Anmeld

8. april 2014

mogms

købte en tablet til wifi i sidste mdr.

Synes dem til g3/g4 er sygt dyre også hader jeg ipad.

Købte en Lenovo 8"

Anmeld

8. april 2014

Mother-love

Vi har 3 ipads.
(En hver) vi kan slet ikke undvære vores. Da det er dem vi bruger til at komme på nettet på.
Vi har dog en alm computer til når der skal laves noget på netbank eller ind på borger.dk og lign.
Isabella bruger hendes til netflix og at spille på. Men hun bruger den stortset kun om morgenen når hun spiser morgenmad.

Anmeld

10. april 2014

MissTas

Chris86 skriver:

Er det nye undersøgelser? For så forstår jeg ikke at du bruger dem i stor stil i børnehaver osv.

Ja, det er nye undersøgelser fra slut 2013 og nej, forstår jeg heller ikke de gør.. synes ikke børn skal sidde og glo i en ipad i børnehaven det er min holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.