„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
et-ønske skriver:
Jeg synes på ingen måde du kan sammenligne programmerne og denne situation - overhovedet!!
Programmerne handler jo om børnenes ret til deres forældre både mor og far.
Der var en kvinde der ikke så sine børn (tror hun hed Lonnie), hvor far havde en ny kæreste, som heller ikke selv havde børn. Måden hun talte til børnene på, og lagde ord i deres mund gjorde det kun tydeligt at bonusmor havde en finger med i spillet....
Bevares en bonus-forældre kan betyde rigtig meget for et barn - men hånden på hjertet så tvivler jeg på, at nogle børn - hvis de turde tale frit, ville vælge en bonus fremfor en bioforældre.
Min datters far gør intet for hende, i forhold til hendes bonusfar, hvilket hun til tider også selv sætter ord på - men til arrangementer på skole/SFO vil hun gerne have far og mig med, hvilket naturligvis respekteres! Også selvom biofar ikke dukker op - min nye mand er ikke hendes far, men rigtig god for hende at have 
Selvfølgelig vil der det... Der vil være børn, som ikke vil turde sige, at de netop vælger bonus frem for bio, idet det ikke er normen...
men frem for alt så handler tråden jo ikke om, at vælge den ene frem for den anden, men at der skal være plads til alle ved bordet og at bio må æde stoltheden og lade bonus deltage på lige fod, da det vil komme barnet til gode...
ja bevares det ikke vil komme bio til gode, men sådan er det jo, når man bliver skilt...
min bonus datter er lige blevet konfirmeret... Og stod det til hendes mor, så skulle jeg på inden måde sidde på bænken, men bonus bor under mit tag og kalder mig mor... Hun har et meget tæt bånd til mig, som hun ikke helt formår til hendes mor.. Hun ønsker det, men de formår det ikke... Og hun ville at vi alle skulle sidde der også hendes bonus far, som hun også har et tæt bånd til.. Så alle måtte æde kameler denne dag for at glæde hende og det er det, som det handler om... At gøre plads til alle, så barnet har det bedste i en situation, som barnet ikke har valgt..
Anmeld