SF hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

Jj1709

Jeg er selv både Bio Mor, og Bonus Mor, og helt ærligt, så synes jeg ikke at det er din ret at tage med, når Bio Mor ikke ønsker det, heller ikke selvom du er meget indover med dit Bonus barn.  

At du så alligevel gjorde det til den rundvisning, synes jeg faktisk er mangel på respekt overfor Bio Mor, når hun havde gjort klart at du ikke var velkommen. 

Hvis et af mine bonus børn, havde reageret som dit bonus barn, så havde jeg sagt at jeg godt kunne forstå at h*n synes det var rigtig træls at jeg ikke kunne komme med, men at sådanne ting kun var for ens mor og far, men at h*n rigtig gerne måtte vise mig stedet en anden dag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Nu er det ikke bio mor man skal tage hensyn til...

wauw fatter folk hat... Hun må sku æde hendes stolthed og lade barnet komme i centrum..

har folk ikke lige set de programmer der kører i tv.. Forældrene kommer altså ikke i første række på nogen måder... Hun skal sku ikke styre showet fordi hun har født barnet. 

Barnet har ikke bedt om skilsmisse.. Så hvis barnet er knyttet til bonus mor og ønsker hendes tilstedeværelse, så må bio mor altså indordne sig.. Færdig bum...

der følger altså nogen ting med, når man får børn... Og muligheden for skilsmisse er der, så må man skal acceptere at der kan følge bonus mor eller far med i billedet... Og de skal være der, hvis barnet ønsker dette... Længere er den ikke...

Anmeld

18. maj 2014

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

wauw fatter folk hat... Hun må sku æde hendes stolthed og lade barnet komme i centrum..

har folk ikke lige set de programmer der kører i tv.. Forældrene kommer altså ikke i første række på nogen måder... Hun skal sku ikke styre showet fordi hun har født barnet. 

Barnet har ikke bedt om skilsmisse.. Så hvis barnet er knyttet til bonus mor og ønsker hendes tilstedeværelse, så må bio mor altså indordne sig.. Færdig bum...

der følger altså nogen ting med, når man får børn... Og muligheden for skilsmisse er der, så må man skal acceptere at der kan følge bonus mor eller far med i billedet... Og de skal være der, hvis barnet ønsker dette... Længere er den ikke...

Mange tak..

Jeg har slugt mange kameler for bonus skyld, men når jeg ser et barn reagere på den måde, mere end en gang så overvejer jeg hvor holdbar en løsning det er at føje bio. Bio har fra dag 1 ville bestemme hvornår jeg måtte deltage i hvad, og jeg har måtte lyve for bonus op til flere gange fordi bio har modsat sig at jeg skulle være med til at aflevere fordi hun har ville diskutere mig med min kæreste (FORAN bonus!) Og jeg har fået nok.. Bonus ved udemærket hvem mor er.. Og alt hun gør er fordi hun ikke vil have jeg går ind i mor rollen.. Nu er det bare sådan at bonus og jeg har et meget meget tæt bånd og bonus vil have mig med lige så meget som ønsket om mor og far er der.. Og det er noget bonus har bekendt gjort med ord uden opfordring fra nogen... Og det er endda på trods af at jeg ved bio har talt negativt om mig til bonus..

Men er glad for jeg ikke er den eneste der kan se at man skal sætte barnets ønsker i centrum så vidt det er muligt..

Anmeld

18. maj 2014

melila

Anonym skriver:

Ja vi står nu i den situation at efter en hård kamp med bio mor om at jeg skulle have lov til at deltage i et førskole info møde på skolen (med henblik på at møde lærer, pædagoger og andre forældre + se skolen) nu har presset det igennem da det gør tingene lettere for os at jeg er med da jeg har et stort ansvar for bonus de næste mange måneder da min kæreste er i praktik, og det derfor er åndsvagt at jeg ikke skal med for der kommer mange vigtige oplysninger i løbet af det møde.. Det udviklede sig så meget at biomor nu mente at jeg slet ikke høre hjemme i nærheden af bonus uden for vores hjem og hvis vi ikke gør som hun siger, går hun i SF og sørger for at vi makker ret.. (skrevet i andre ord)

Jeg tænker så kan det passe at hun kan tillade sig at gøre som hun gør? Og hvad kan min kæreste forvente af SF, fru mor her har altid manipuleret ham til at tro SF er kun for dårlige mennesker.. Og har truet med det adskillige gange i løbet af de sidste snart 3 år.. Jeg har altid været med inde over bonus liv i børnehaven og af en eller anden grund tror hun at fordi bonus starter i skole så kan hun skærer mig af så jeg ikke længere er en del af det.. Sådan spiller klaveret sku ikke.. Eller er det os der er galt på den?

Vi har bonus meget flere dage hver uge og hendes løsnings forslag til det hele er at hun henter bonus hver dag vi skal have bonus og så kan farmand komme og hente bonus hos hende når han kommer hjem fra praktik kl 16-17... I stedet for at bonus kan blive hentet af mig fra SFH kl 14-15 og vi så kan have en eftermiddag hvor vi måske kan lave noget sammen fx trænings bøger eller hygge og hun så kan hygge sig med en far der kan slappe af fordi han ved jeg har styr på det hele når han kommer hjem..

Jeg kan godt følge dig i, at det er svært. Jeg har selv 2 bonus børn og heldigvis har moren altid været rimelig large med min tilstedeværelse. Det skal lige siges at vi ikke rigtig bryder os om hinanden, men det holder vi for os selv og vi taler sammen og er om børnene som alt er perfekt. For børnenes skyld. Jeg har været med fra de forlod vuggestuen og kom i BH og til første skoledag og intro møde, da vi har dem 7/7 og jeg har været i deres liv siden den mindste var 1/12 og den store 3 år. Så jeg er lige så stor en del af det. Dog er der nogle ting jeg er nødt til at respektere er mor og far. Nu venter mig og min mand vores egen til okt. Så jeg kan bedre forstå nu, hvorfor der er noget der kun er mor og far. Men husk at tænk på at når du bliver så frustreret, så det kun fordi du elsker dem så højt og vil så gerne deltage. Det er svært at finde bonus mødre der kan elske andres børn så højt, så din kæreste og hans børn har været heldige med dig :-)

Anmeld

18. maj 2014

et-ønske

Mathias Villads skriver:

Jeg synes på ingen måde du kan sammenligne programmerne og denne situation - overhovedet!!

Programmerne handler jo om børnenes ret til deres forældre både mor og far.
Der var en kvinde der ikke så sine børn (tror hun hed Lonnie), hvor far havde en ny kæreste, som heller ikke selv havde børn. Måden hun talte til børnene på, og lagde ord i deres mund gjorde det kun tydeligt at bonusmor havde en finger med i spillet....

Bevares en bonus-forældre kan betyde rigtig meget for et barn - men hånden på hjertet så tvivler jeg på, at nogle børn - hvis de turde tale frit, ville vælge en bonus fremfor en bioforældre.

Min datters far gør intet for hende, i forhold til hendes bonusfar, hvilket hun til tider også selv sætter ord på - men til arrangementer på skole/SFO vil hun gerne have far og mig med, hvilket naturligvis respekteres! Også selvom biofar ikke dukker op - min nye mand er ikke hendes far, men rigtig god for hende at have

Anmeld

18. maj 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
et-ønske skriver:

Jeg synes på ingen måde du kan sammenligne programmerne og denne situation - overhovedet!!

Programmerne handler jo om børnenes ret til deres forældre både mor og far.
Der var en kvinde der ikke så sine børn (tror hun hed Lonnie), hvor far havde en ny kæreste, som heller ikke selv havde børn. Måden hun talte til børnene på, og lagde ord i deres mund gjorde det kun tydeligt at bonusmor havde en finger med i spillet....

Bevares en bonus-forældre kan betyde rigtig meget for et barn - men hånden på hjertet så tvivler jeg på, at nogle børn - hvis de turde tale frit, ville vælge en bonus fremfor en bioforældre.

Min datters far gør intet for hende, i forhold til hendes bonusfar, hvilket hun til tider også selv sætter ord på - men til arrangementer på skole/SFO vil hun gerne have far og mig med, hvilket naturligvis respekteres! Også selvom biofar ikke dukker op - min nye mand er ikke hendes far, men rigtig god for hende at have

Selvfølgelig vil der det... Der vil være børn, som ikke vil turde sige, at de netop vælger bonus frem for bio, idet det ikke er normen...

men frem for alt så handler tråden jo ikke om, at vælge den ene frem for den anden, men at der skal være plads til alle ved bordet og at bio må æde stoltheden og lade bonus deltage på lige fod, da det vil komme barnet til gode...

ja bevares det ikke vil komme bio til gode, men sådan er det jo, når man bliver skilt...

min bonus datter er lige blevet konfirmeret... Og stod det til hendes mor, så skulle jeg på inden måde sidde på bænken, men bonus bor under mit tag og kalder mig mor... Hun har et meget tæt bånd til mig, som hun ikke helt formår til hendes mor.. Hun ønsker det, men de formår det ikke... Og hun ville at vi alle skulle sidde der også hendes bonus far, som hun også har et tæt bånd til.. Så alle måtte æde kameler denne dag for at glæde hende og det er det, som det handler om... At gøre plads til alle, så barnet har det bedste i en situation, som barnet ikke har valgt..

Anmeld

19. maj 2014

TNBC

Mathias Villads skriver:

Det er jo det der kan gøre at de ender som dem i tv, fordi at bonusmor træder bio-mor over tæerne.

Ja, det handler om pigen, men det handler også om at de skal kunne samarbejde i de eneste mange år, og hvis bonusmoren bare skider på hvad bio-moren ønsker, hvad kan det så ende ì? At de bliver uvenner, og det går udover pigen, fordi at man mener at det er ok at være ligeglade med andres ønsker.

De kunne også bare alle tre sætte sig ned og snakke om det, når pigen ikke er der.

Selvom at pigen er i centrum, må der være grænser. Og Jeg synes helt sikker at Bio har overtrådt den, når hun skider på hvad bio-mor pænt beder om.

Som en anden nævner, mor/datter ting i skolen, SKAL bio så med, fordi hun er bonusmor?
Skal hun med til ALT? Bare fordi at hun er en del af deres hver dag?

Anmeld

19. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg endte ikke at komme med til det møde, da bio skabte sig så meget.. Men det blev i hvert fald ikke til bonus bedste... For da de skulle til og afsted og jeg blev inde i stuen spurgte bonus om jeg ikke skulle med, og da jeg sagde nej, blev bonus vred og ked af det, og jeg stod uden en holdbar forklaring på hvorfor jeg ikke skulle med nu når bonus gerne ville have jeg kom.. Bonus begyndte endda at råbe af mig fordi jeg ikke skulle med....

Et møde senere på måneden hvor vi skulle hen til SFH'en og se den gjorde bio også klart at jeg ikke var velkommen.. Men denne gang tog jeg altså med og på trods af at bio ikke var tilfreds og gav min kæreste en sviner da de to var alene så lagde bonus ikke mærke til noget, fordi min kæreste og jeg godt kunne opføre os som voksne mennesker...

Bonus opfanger når jeg ikke deltager og tager det på sig, tror at jeg ikke gider at skulle med.. Og hvad siger man så lige?

Du forklarer pigen, at der er nogle ting, hvor I alle skal med, men andre ting, hvor det kun er mor og far. Sådan kommer tingene jo til at være, så hvorfor ikke forklarer hende det, så hun ikke reagere på den måde?
Det er jo klart at hun gør det, når du bare siger at du ikke skal med, når hun regner med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.