SF hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2014

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Jamen måske er det en anden situation, men vi har nu samarbejdet godt i mange mange år...

og jeg er af en helt anden mening, da jeg mener Mor må hoppe ned af sin høje hest og have sit barn i centrum... Og det er i barnets interesse, at bonus, som tager del i hverdagen er med til de ting i skolen, som har betydning for barnets hverdag...

Lige præcis! Det er ikke fordi jeg er træt af at være 3 hjul for det er jeg, det er jeg også selvom jeg er med. Jeg deltager i de ting min KÆRESTE synes er vigtigt og deltager IKKE i de ting han ikke mener er relevante i henhold til møder. Bonus har også en alder hvor hun begynder at ligge mærke til hvis jeg pludselig ikke er med til ting når jeg igennem hele tiden i børnehaven har været med til alt hvor der var andre end bare far, mor og bonus.

At jeg kommer med gør at vi har det samme udgangs punkt at gå ud fra, og i og med at jeg har STOR del af alt det her så synes vi at det ville være godt for mig, også fordi jeg også skal fungere som kontakt person sammen med faren til vores hjem.. Og ærlig talt så synes jeg biomor tænker meget på egne behov end hvad der kan være praktisk for bonus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Lige præcis! Det er ikke fordi jeg er træt af at være 3 hjul for det er jeg, det er jeg også selvom jeg er med. Jeg deltager i de ting min KÆRESTE synes er vigtigt og deltager IKKE i de ting han ikke mener er relevante i henhold til møder. Bonus har også en alder hvor hun begynder at ligge mærke til hvis jeg pludselig ikke er med til ting når jeg igennem hele tiden i børnehaven har været med til alt hvor der var andre end bare far, mor og bonus.

At jeg kommer med gør at vi har det samme udgangs punkt at gå ud fra, og i og med at jeg har STOR del af alt det her så synes vi at det ville være godt for mig, også fordi jeg også skal fungere som kontakt person sammen med faren til vores hjem.. Og ærlig talt så synes jeg biomor tænker meget på egne behov end hvad der kan være praktisk for bonus.

Kan godt være jeg er farvet af at have to børn i skole, men de der møder er altså ikke så vigtige så man er læst hvis man ikke er med - og ja i den ideelle verden sad I alle 3 (måske 4 hvis der også er en kæreste til moren) til mødet, men nu er det bare ikke den ideelle verden, så må det være den næstbedste og det er at mor og far deltager og du har det skønne barn hjemme og nyder en god aften hvor I kan tale om forventninger til det at starte i skole - jo super smart egentligt så I ikke skal have babysitter den aften.

Hvis jeg var bonusmoren og vi var ude i trusler så ville jeg vide at nu havde jeg trådt for langt og trække mig tilbage for husfreden som i den grad er lige så vigtig for barnet som at alle deltager i møder om skolen.

Derefter ville jeg tage snakken, okay hvor meget er jeg en del af det her med skole, må jeg komme til forældremøder, skole/hjem samtaler osv.? Og jeg ville respektere hvis mor sagde pænt nej tak. Og så er skole jo mangt og meget mere end officielle møder, det er at have kammerater med hjem, legegrupper osv og det er jo fantastisk du vil involvere dig i det og så lad mor have det andet. 

Der ville komme en del ting måske et mor/barn arrangement hvor det igen er dig der ikke skal med også selvom du er en stor del af skolelivet.

Anmeld

7. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Nu svare jeg bare lige alle..

Så det er en god ide at vores samvær skal gøres besværligt fordi jeg skal ende med at rende rundt og være forvirret når hele showet starter, med folk jeg skal rende og spørge om alt fordi jeg ikke ved hvem er hvem..

Det er jo ikke et forælder møde.. De kommer altså til at sidde cirka 60 voksne mennesker til det her infomøde.. Ud over lærer og pædagoger..

Min kæreste synes altså også det er rimelig relevant at jeg kommer med..

Det er en aften 1½ time og bonus er kun sammen med os i en ½ da børnene skal være sammen og lærer hinanden at kende.. Det er da lige så rart for bonus at jeg har styr på tingene i stedet for at være en høne uden hoved der går rundt.. Så må bio da lige bide i det sure æble det er jo ikke fordi jeg skal med til skolehjem samtaler - sprog pædagog samtaler eller lignende samtaler..

min søn bor hos sin far og kommer hos os hveranden weekend... Han skal starte i skole til sommer og de havde også inviteret os til et infomøde hvor vi skulle møde de voksne der skal passe på vores børn, se skolen osv. men desværre kunne jeg ikke komme og ringede derfor til dem... jeg fik lavet en aftale om at mig og min nye mand kan komme og møde læreren og se skolen på et andet tidspunkt inden han skal starte i skolen...

Så mit råd er; ring til skolen og hør om I kan få lavet et møde hvor du/I møder barnets lærer og ser skolen...

Anmeld

7. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Du tænker da ogsånpå dig selv, når du ikke kan forstår at træde lidt tilbsge, når biomor føler at du går for langt. Det er ET møde hvor biomor beder dig om ikke at komme, ET!, vil du heller møde op til et møde og så risikere at ødelægge Samarbejde eller blive hjemme med pigen og have et godt samarbejde?

Tror

Fordi du ikke er med til et møde, ændre jo ikke på at du er kontakt person for jeres hjem.

Jeg synes folk her i tråden er onde mod biomor, hun føler at du overskrider noget og ber dig ikke komme, men du forlanger st komme med fordi ellers kan du ikke finde rundt eller finde pædagogerne? 

Undskyld jeg synes det er barnligt. 

De vil jo have dit navn, så når du henter siger du bare hvem du er og hvem du skal hente. Eller hvis du aflevere, møder du dem der. Jeg synes du gør en større ud af det end det er. 

Sæt dig ned og snak med hende, i stedet for at bagtal hende.

Anmeld

7. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Du tænker da ogsånpå dig selv, når du ikke kan forstår at træde lidt tilbsge, når biomor føler at du går for langt. Det er ET møde hvor biomor beder dig om ikke at komme, ET!, vil du heller møde op til et møde og så risikere at ødelægge Samarbejde eller blive hjemme med pigen og have et godt samarbejde?

Tror

Fordi du ikke er med til et møde, ændre jo ikke på at du er kontakt person for jeres hjem.

Jeg synes folk her i tråden er onde mod biomor, hun føler at du overskrider noget og ber dig ikke komme, men du forlanger st komme med fordi ellers kan du ikke finde rundt eller finde pædagogerne? 

Undskyld jeg synes det er barnligt. 

De vil jo have dit navn, så når du henter siger du bare hvem du er og hvem du skal hente. Eller hvis du aflevere, møder du dem der. Jeg synes du gør en større ud af det end det er. 

Sæt dig ned og snak med hende, i stedet for at bagtal hende.

Anmeld

7. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Ja vi står nu i den situation at efter en hård kamp med bio mor om at jeg skulle have lov til at deltage i et førskole info møde på skolen (med henblik på at møde lærer, pædagoger og andre forældre + se skolen) nu har presset det igennem da det gør tingene lettere for os at jeg er med da jeg har et stort ansvar for bonus de næste mange måneder da min kæreste er i praktik, og det derfor er åndsvagt at jeg ikke skal med for der kommer mange vigtige oplysninger i løbet af det møde.. Det udviklede sig så meget at biomor nu mente at jeg slet ikke høre hjemme i nærheden af bonus uden for vores hjem og hvis vi ikke gør som hun siger, går hun i SF og sørger for at vi makker ret.. (skrevet i andre ord)

Jeg tænker så kan det passe at hun kan tillade sig at gøre som hun gør? Og hvad kan min kæreste forvente af SF, fru mor her har altid manipuleret ham til at tro SF er kun for dårlige mennesker.. Og har truet med det adskillige gange i løbet af de sidste snart 3 år.. Jeg har altid været med inde over bonus liv i børnehaven og af en eller anden grund tror hun at fordi bonus starter i skole så kan hun skærer mig af så jeg ikke længere er en del af det.. Sådan spiller klaveret sku ikke.. Eller er det os der er galt på den?

Vi har bonus meget flere dage hver uge og hendes løsnings forslag til det hele er at hun henter bonus hver dag vi skal have bonus og så kan farmand komme og hente bonus hos hende når han kommer hjem fra praktik kl 16-17... I stedet for at bonus kan blive hentet af mig fra SFH kl 14-15 og vi så kan have en eftermiddag hvor vi måske kan lave noget sammen fx trænings bøger eller hygge og hun så kan hygge sig med en far der kan slappe af fordi han ved jeg har styr på det hele når han kommer hjem..

Hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg moren bør tage sig sammen. For det handler sgu ikke on hende men datteren!  

Datteren har 2 familier og det må moren da vænne sig til. I min optik burde du skulle med selv om du ikke er biomor er du jo staden en slags mor -> bonusmor. 

Ærgerligt når forældre ikke husker deres vigtigste rolle. 

Når det så er sagt har du desværre ingen rettigheder men jeg synes din mand bør tage sig sammen og kontakte en advokat/rådgiver eller hvad man nu bruger og finde jeres retningslinjer. Så lillemusen er den der er fokus på. 

Hun bør være taknemlig for at der er nogen der elsker hendes barn så højt som dig. 

Anmeld

14. maj 2014

optimistmor

Anonym skriver:

Ja vi står nu i den situation at efter en hård kamp med bio mor om at jeg skulle have lov til at deltage i et førskole info møde på skolen (med henblik på at møde lærer, pædagoger og andre forældre + se skolen) nu har presset det igennem da det gør tingene lettere for os at jeg er med da jeg har et stort ansvar for bonus de næste mange måneder da min kæreste er i praktik, og det derfor er åndsvagt at jeg ikke skal med for der kommer mange vigtige oplysninger i løbet af det møde.. Det udviklede sig så meget at biomor nu mente at jeg slet ikke høre hjemme i nærheden af bonus uden for vores hjem og hvis vi ikke gør som hun siger, går hun i SF og sørger for at vi makker ret.. (skrevet i andre ord)

Jeg tænker så kan det passe at hun kan tillade sig at gøre som hun gør? Og hvad kan min kæreste forvente af SF, fru mor her har altid manipuleret ham til at tro SF er kun for dårlige mennesker.. Og har truet med det adskillige gange i løbet af de sidste snart 3 år.. Jeg har altid været med inde over bonus liv i børnehaven og af en eller anden grund tror hun at fordi bonus starter i skole så kan hun skærer mig af så jeg ikke længere er en del af det.. Sådan spiller klaveret sku ikke.. Eller er det os der er galt på den?

Vi har bonus meget flere dage hver uge og hendes løsnings forslag til det hele er at hun henter bonus hver dag vi skal have bonus og så kan farmand komme og hente bonus hos hende når han kommer hjem fra praktik kl 16-17... I stedet for at bonus kan blive hentet af mig fra SFH kl 14-15 og vi så kan have en eftermiddag hvor vi måske kan lave noget sammen fx trænings bøger eller hygge og hun så kan hygge sig med en far der kan slappe af fordi han ved jeg har styr på det hele når han kommer hjem..

.jeg vil egentlig give moren ret, sidder selv som enemor med barn på samvær. og jeg har den holdning at hvis "far" er interesseret i samvær, så er detogså ham der afhenter til samvær.

i denne situation er derdesværre også svigt indblandet... hmm.. måske du skulle bakke lidt ud og sige til far at han selv skal tage afsted hvis det er vigtigt, det viser jo gså for moren hvor højt faren prioritere disse ting. dvs kan han ikke selv tage fri til anledningen, er det ikke vigtigt nok for ham, ellers må han spørge moren ad.

jeg syndes ærligt, ved at du  vil tage alene afsted, tager for meget over. du kommer som kvinde ind og "skubber" moren væk. om du vil det elle ej...

Anmeld

14. maj 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er også helt fint der er nogle ting jeg ikke skal deltage i men her har vi faktisk haft kontakt med skolen som siger de meget GERNE ser bonusforældre deltage fordi det er godt lige at vide hvem, hvem er.. Og det er så den pædagogiske leder der har udtalt sig om det.. Havde de sagt noget andet så havde vi selvfølgelig rettet os efter det

Men hun tror hun kan true sig til alt hvis hun ikke kan hyle sig til sin vilje som et lille barn.. Det er bare ekstremt opslidende..

Hmmm.. det lyder altså som om at du har bestemt dig for at du vil med til det møde, uanset hvad moderen mener om det. Jeg synes du skal lade være med at tage afsted, hvis det betyder så meget for hende, det er trods alt ikke dit barn. Du skal nok få andre muligheder for at møde de personer på skolen, og tror helt ærligt det bliver nemmere for dig hvis du ikke trumfer moderen. 

Anmeld

14. maj 2014

Pikku Myy

Mathias Villads skriver:

Jamen måske er det en anden situation, men vi har nu samarbejdet godt i mange mange år...

og jeg er af en helt anden mening, da jeg mener Mor må hoppe ned af sin høje hest og have sit barn i centrum... Og det er i barnets interesse, at bonus, som tager del i hverdagen er med til de ting i skolen, som har betydning for barnets hverdag...

Måske er det netop det biomor prøver på. Hvis bonusmor kommer med, kan dagen ende med at handle om spændingerne de to mødre imellem. Det er vel heller ikke ønskværdigt en dag hvor barnet skal være i centrum ...

Anmeld

14. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg endte ikke at komme med til det møde, da bio skabte sig så meget.. Men det blev i hvert fald ikke til bonus bedste... For da de skulle til og afsted og jeg blev inde i stuen spurgte bonus om jeg ikke skulle med, og da jeg sagde nej, blev bonus vred og ked af det, og jeg stod uden en holdbar forklaring på hvorfor jeg ikke skulle med nu når bonus gerne ville have jeg kom.. Bonus begyndte endda at råbe af mig fordi jeg ikke skulle med....

Et møde senere på måneden hvor vi skulle hen til SFH'en og se den gjorde bio også klart at jeg ikke var velkommen.. Men denne gang tog jeg altså med og på trods af at bio ikke var tilfreds og gav min kæreste en sviner da de to var alene så lagde bonus ikke mærke til noget, fordi min kæreste og jeg godt kunne opføre os som voksne mennesker...

Bonus opfanger når jeg ikke deltager og tager det på sig, tror at jeg ikke gider at skulle med.. Og hvad siger man så lige?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.