SF hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.120 visninger
37 svar
111 synes godt om
7. april 2014

Anonym trådstarter

Ja vi står nu i den situation at efter en hård kamp med bio mor om at jeg skulle have lov til at deltage i et førskole info møde på skolen (med henblik på at møde lærer, pædagoger og andre forældre + se skolen) nu har presset det igennem da det gør tingene lettere for os at jeg er med da jeg har et stort ansvar for bonus de næste mange måneder da min kæreste er i praktik, og det derfor er åndsvagt at jeg ikke skal med for der kommer mange vigtige oplysninger i løbet af det møde.. Det udviklede sig så meget at biomor nu mente at jeg slet ikke høre hjemme i nærheden af bonus uden for vores hjem og hvis vi ikke gør som hun siger, går hun i SF og sørger for at vi makker ret.. (skrevet i andre ord)

Jeg tænker så kan det passe at hun kan tillade sig at gøre som hun gør? Og hvad kan min kæreste forvente af SF, fru mor her har altid manipuleret ham til at tro SF er kun for dårlige mennesker.. Og har truet med det adskillige gange i løbet af de sidste snart 3 år.. Jeg har altid været med inde over bonus liv i børnehaven og af en eller anden grund tror hun at fordi bonus starter i skole så kan hun skærer mig af så jeg ikke længere er en del af det.. Sådan spiller klaveret sku ikke.. Eller er det os der er galt på den?

Vi har bonus meget flere dage hver uge og hendes løsnings forslag til det hele er at hun henter bonus hver dag vi skal have bonus og så kan farmand komme og hente bonus hos hende når han kommer hjem fra praktik kl 16-17... I stedet for at bonus kan blive hentet af mig fra SFH kl 14-15 og vi så kan have en eftermiddag hvor vi måske kan lave noget sammen fx trænings bøger eller hygge og hun så kan hygge sig med en far der kan slappe af fordi han ved jeg har styr på det hele når han kommer hjem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

SandraXOXO

Jeg tror kun hun får noget ud af sf, hvis du er uegnet som omsorgsperson i barnets liv.
Men jeg kan ikke se hvorfor du skal med, hvis du gør biomor utilpas. Du ER trods alt ikke en af forældrene og det vigtigste må jo siges at være, at far og mor deltager. Så må far ta noter og give dig når ham kommer hjem. Selvfølgelig havde det været bedst om i alle bare kunne enes, men når det ikke er tilfældet, må du trække dig, far og mor skal være der, det behøver du ikke. Og det er da skidehårdt at erkende. Men sådaner livet. Du har ingen rettigheder.

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg tror kun hun får noget ud af sf, hvis du er uegnet som omsorgsperson i barnets liv.
Men jeg kan ikke se hvorfor du skal med, hvis du gør biomor utilpas. Du ER trods alt ikke en af forældrene og det vigtigste må jo siges at være, at far og mor deltager. Så må far ta noter og give dig når ham kommer hjem. Selvfølgelig havde det været bedst om i alle bare kunne enes, men når det ikke er tilfældet, må du trække dig, far og mor skal være der, det behøver du ikke. Og det er da skidehårdt at erkende. Men sådaner livet. Du har ingen rettigheder.

Jeg har måske ingen rettigheder men det handler ikke om notater det handler om at jeg skal møde de folk jeg skal have kontakt med løbende og se skolen, det er det eneste tidspunkt hvor jeg får mulighed for det og jeg har meget ansvar for bonus når hun er hos os da min kæreste er i praktik.. Og vi har indtil videre GODT kunne sammen, men bare fordi vi starter et nyt sted så skal jeg pludselig udelukkes fra alt.. Åbenbart fordi hun synes at billedet af deres lille familie bliver ødelagt ved at de andre ved jeg også er der..

Men tak for at fortælle hun nok ikke kan gøre så meget, jeg har et meget tæt bånd med min bonus så en skidt omsorgs person er jeg nok ikke

Anmeld

7. april 2014

et-ønske

Jeg vil starte med at skrive at jeg synes det er rigtig fint at du deltager aktivt i bonus liv, og gerne vil være en del af de ting der sker omkring barnet Jeg har selv to styk og det er ikke altid verdens nemmeste opgave.....

Jeg ville dog aldrig presse igennem at jeg skal med til nogle møder, hvor det reelt kun er meningen at mor og far skal være. Når min mands børn er her, er det også mig der står for stort set alt omkring institution og skole, men jeg deltager aldrig i nogle møder - jeg synes dog alligevel at jeg er meget ind over både med lærer, pædagoger og de andre forældre. Jeg er ikke deres mor, så nogle ting er bare ikke mit felt, selvom jeg da død gerne vil med

Jeg har selv en datter fra tidligere forhold, min ex har desværre ingen kæreste. Men hvis han en dag får det, vil der stadig være nogle ting hvor jeg vil fortrække at det kun er far og mig der deltager.

Det er så tarveligt at true med SF, for i bund og grund er de jo objektive De vil kigge på barnets bedste - og så kan begge forældre råbe skrige og slå på tromme. Heldigvis for det.

Håber det bedste for Jer alle - ikke mindst det barn som helt sikkert er fanget i midten af konflikterne

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg vil starte med at skrive at jeg synes det er rigtig fint at du deltager aktivt i bonus liv, og gerne vil være en del af de ting der sker omkring barnet Jeg har selv to styk og det er ikke altid verdens nemmeste opgave.....

Jeg ville dog aldrig presse igennem at jeg skal med til nogle møder, hvor det reelt kun er meningen at mor og far skal være. Når min mands børn er her, er det også mig der står for stort set alt omkring institution og skole, men jeg deltager aldrig i nogle møder - jeg synes dog alligevel at jeg er meget ind over både med lærer, pædagoger og de andre forældre. Jeg er ikke deres mor, så nogle ting er bare ikke mit felt, selvom jeg da død gerne vil med

Jeg har selv en datter fra tidligere forhold, min ex har desværre ingen kæreste. Men hvis han en dag får det, vil der stadig være nogle ting hvor jeg vil fortrække at det kun er far og mig der deltager.

Det er så tarveligt at true med SF, for i bund og grund er de jo objektive De vil kigge på barnets bedste - og så kan begge forældre råbe skrige og slå på tromme. Heldigvis for det.

Håber det bedste for Jer alle - ikke mindst det barn som helt sikkert er fanget i midten af konflikterne

Det er også helt fint der er nogle ting jeg ikke skal deltage i men her har vi faktisk haft kontakt med skolen som siger de meget GERNE ser bonusforældre deltage fordi det er godt lige at vide hvem, hvem er.. Og det er så den pædagogiske leder der har udtalt sig om det.. Havde de sagt noget andet så havde vi selvfølgelig rettet os efter det

Men hun tror hun kan true sig til alt hvis hun ikke kan hyle sig til sin vilje som et lille barn.. Det er bare ekstremt opslidende..

Anmeld

7. april 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Jeg har måske ingen rettigheder men det handler ikke om notater det handler om at jeg skal møde de folk jeg skal have kontakt med løbende og se skolen, det er det eneste tidspunkt hvor jeg får mulighed for det og jeg har meget ansvar for bonus når hun er hos os da min kæreste er i praktik.. Og vi har indtil videre GODT kunne sammen, men bare fordi vi starter et nyt sted så skal jeg pludselig udelukkes fra alt.. Åbenbart fordi hun synes at billedet af deres lille familie bliver ødelagt ved at de andre ved jeg også er der..

Men tak for at fortælle hun nok ikke kan gøre så meget, jeg har et meget tæt bånd med min bonus så en skidt omsorgs person er jeg nok ikke

Du skal nok lære pædagoger, lærere og de andre folk at kende hvis du er meget indeover, tro mig, det er umuligt at undgå. Vi har selv en pige i førskole :-)
Men det er bedst hvis du trækker dig, nogle ting er altså for Mor og Far og hvor gerne du end vil være det, er du ikke en af forældrene. Og groft sagt, så er det vigtigst at Mor og Far er tilstede, glade og afslappede, end at I alle tre er der og mor så føler sig utilpas.
Og så er det jo også bare Credit til dig hvis du siger til din kæreste at der ikke skal være problemer pga dig, så de bare skal ta afsted med god samvittighed. For der kommer mange ting du nok ikke rigtig behøver deltage i, forældremøder er for forældrene, som er Mor og Far, og jeg synes det er synd hvis du laver ballade hver gang over ikke at være velkommen. Mor er utilfreds og Far begynder nok at frygte møderne fordi han er lusen mellem de to negle. Det er et stort pres at lægge på ham.
Men du skal nok lære det hele at kende, jeg blev syg til første møde og Far tog afsted alene, jeg er ikke mindre involveret af den grund. Er ikke gået glip af noget vigtigt eller noget. :-)

Anmeld

7. april 2014

et-ønske

Det er også helt fint der er nogle ting jeg ikke skal deltage i men her har vi faktisk haft kontakt med skolen som siger de meget GERNE ser bonusforældre deltage fordi det er godt lige at vide hvem, hvem er.. Og det er så den pædagogiske leder der har udtalt sig om det.. Havde de sagt noget andet så havde vi selvfølgelig rettet os efter det

Men hun tror hun kan true sig til alt hvis hun ikke kan hyle sig til sin vilje som et lille barn.. Det er bare ekstremt opslidende..

Det er uden tvivl et lorte lod at være b-forældre, men desværre det lod man vælger, når man møder en mand der har børn i forvejen.

Mit yngste b-barn startede i skole efter sommerferien 13, åhhh jeg ville så gerne have været der, set stoltheden og tage et billede af det stolte barn på sin plads i klasselokalet. Men den dag er for mor og far - ikke for mig.

Personligt ville jeg stadig trække mig, hvis det går bio mor på. Vælg dine kampe med omhu

Anmeld

7. april 2014

Newsence

Hvad der sker under samvær kan hun ikke bestemme men loven er altså sådan at du som bonus ingen rettigheder har. Til sociale ting på skolen kan hun ikke forhindre at du kommer med da det er noget deres far bestemmer , men møder ol der hører du slet ikke hjemme hvis mor ikke ønsker det. Så tar I i SF vil I få afvide at du ikke skal deltage. Børnenes far kan ligeledes sige at mores nye mand heller ikke skal med. SF vil holde sig til loven der siger at du ikke skal med og slet ikke forlange den slags.

Syntes faktisk du træder langt over den fine grænse du bør holde dig bag ved at forlange den slags.

Her foregår det sådan at far tar til møde med mor og så får jeg et referat når far kommer hjem. Jeg deltager i alt socialt og er lige så meget ind over som far når vi har min bonus datter men jeg må også respektere at jeg ikke er hendes mor men kun bonus og det gør altså at jeg må træde lidt tilbage nogen gange. Men det er da frustrerende som en i helvede men det er ikke mit barn .

Mit råd er at I trækker kravet tilbage og forsøger at få et godt samarbejde op.

Har i øvrigt et fint forhold til pæd og lærer og kender alle Info. Desuden skal de nok hjælpe dig hvis der er noget så ro på. Mor har altså retten på sin side her.

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

Nu svare jeg bare lige alle..

Så det er en god ide at vores samvær skal gøres besværligt fordi jeg skal ende med at rende rundt og være forvirret når hele showet starter, med folk jeg skal rende og spørge om alt fordi jeg ikke ved hvem er hvem..

Det er jo ikke et forælder møde.. De kommer altså til at sidde cirka 60 voksne mennesker til det her infomøde.. Ud over lærer og pædagoger..

Min kæreste synes altså også det er rimelig relevant at jeg kommer med..

Det er en aften 1½ time og bonus er kun sammen med os i en ½ da børnene skal være sammen og lærer hinanden at kende.. Det er da lige så rart for bonus at jeg har styr på tingene i stedet for at være en høne uden hoved der går rundt.. Så må bio da lige bide i det sure æble det er jo ikke fordi jeg skal med til skolehjem samtaler - sprog pædagog samtaler eller lignende samtaler..

Anmeld

7. april 2014

Victoriasmor88

Min mening er så ret anderledes.. Jeg synes ikke "bare" man har trukket det lod fordi man finder sammen med en mand der har børn. Jeg synes man trækker et lod når man vælger at blive forældre. Vi ved jo på forhånd at al ting kan have en ende, også forholdet til den anden forældre. Vi er i dag et moderne samfund hvor rigtig mange børn er delebørn... Kom nu for pokker da videre.... Slug nu kamelen og find selvtilliden frem en fantastisk titel som mor forsvinder da ikke bare fordi at far finder en ny kæreste og det VED barnet godt - En mor vil altid være mor. 

Hvorfor er det lige at barnet ikke må have en ekstra "ven" med bare fordi at mor ikke kan håndtere det...

Jeg har en super sej veninde der blev forladt at sin mand.. Hun valgte at konfrontere sig selv med den nye for barnets skyld og inviterede hjem til kaffe.. Ikke noget hun havde det vildt godt med, men nu ved hun hvem barnet omgåes hver anden weekend og hun var faktisk rigtig sød  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.