SF hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2014

Anonym trådstarter

Prinsesse2ben skriver:

Min mening er så ret anderledes.. Jeg synes ikke "bare" man har trukket det lod fordi man finder sammen med en mand der har børn. Jeg synes man trækker et lod når man vælger at blive forældre. Vi ved jo på forhånd at al ting kan have en ende, også forholdet til den anden forældre. Vi er i dag et moderne samfund hvor rigtig mange børn er delebørn... Kom nu for pokker da videre.... Slug nu kamelen og find selvtilliden frem en fantastisk titel som mor forsvinder da ikke bare fordi at far finder en ny kæreste og det VED barnet godt - En mor vil altid være mor. 

Hvorfor er det lige at barnet ikke må have en ekstra "ven" med bare fordi at mor ikke kan håndtere det...

Jeg har en super sej veninde der blev forladt at sin mand.. Hun valgte at konfrontere sig selv med den nye for barnets skyld og inviterede hjem til kaffe.. Ikke noget hun havde det vildt godt med, men nu ved hun hvem barnet omgåes hver anden weekend og hun var faktisk rigtig sød  

Tak mange tak! Det er også sådan vi ser på det herhjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Nu svare jeg bare lige alle..

Så det er en god ide at vores samvær skal gøres besværligt fordi jeg skal ende med at rende rundt og være forvirret når hele showet starter, med folk jeg skal rende og spørge om alt fordi jeg ikke ved hvem er hvem..

Det er jo ikke et forælder møde.. De kommer altså til at sidde cirka 60 voksne mennesker til det her infomøde.. Ud over lærer og pædagoger..

Min kæreste synes altså også det er rimelig relevant at jeg kommer med..

Det er en aften 1½ time og bonus er kun sammen med os i en ½ da børnene skal være sammen og lærer hinanden at kende.. Det er da lige så rart for bonus at jeg har styr på tingene i stedet for at være en høne uden hoved der går rundt.. Så må bio da lige bide i det sure æble det er jo ikke fordi jeg skal med til skolehjem samtaler - sprog pædagog samtaler eller lignende samtaler..

Ej come on. Du kommer da ikke til at rende rundt uden hovede medmindre du selv vælger det. Så er det da heller ikke værre. Hvad tror du der sker ved at du ikke er med? Ingen verdens ting. Ta en slapper og lad forældrene klare det. BioMor er vigtigere end dig. Hun kan ikke pille dig ud af samvær, men hun kan godt forlange du ikke ta'r med til møder og det vil sf også sige. Og du burde acceptere det istedet for at brokke dig over du ikke kan få din vilje. Gu er det surt, men det er ikke dit barn :-)

Anmeld

7. april 2014

Elgaard73

Jeg må altså erklære mig enig med de fleste af de andre. Du har ikke ret til at deltage, hvis bio mor ikke er tilpas med det.

Herhjemme deltager min mand sjældent i info møder eller lignende, fordi at hans arbejde kræver at han væk flere dage af gangen. Men han har altså overhovedet ingen problemer med at hente/bringe og have kontakt/dialog med institution eller andet, de dage han så er her. Når der har været møder eller andet, informere jeg da bare ham og så tager han den derfra. Det er altså ikke hjernekirugi eller raket forskning. 

Det med at pædagoger/ledere GERNE ser at bonus deltager, betyder jo ikke at de kræver det, men at de gerne vil have det, hvis alle parter er indforstået og at det ikke skaber noget ballade.

Og så bryder jeg mig ikke ret meget om den tone du omtaler bio mor med (lige meget hvor træls hun end er). Det får dit indlæg til at "lugte" lidt af, at du vælger kampen bare for kampen's/balladen's skyld. 

Anmeld

7. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Så det er en god ide at vores samvær skal gøres besværligt fordi jeg skal ende med at rende rundt og være forvirret når hele showet starter, med folk jeg skal rende og spørge om alt fordi jeg ikke ved hvem er hvem..

Det er jo ikke et forælder møde.. De kommer altså til at sidde cirka 60 voksne mennesker til det her infomøde.. Ud over lærer og pædagoger..

Det er en aften 1½ time og bonus er kun sammen med os i en ½ da børnene skal være sammen og lærer hinanden at kende.. Det er da lige så rart for bonus at jeg har styr på tingene i stedet for at være en høne uden hoved der går rundt.. Så må bio da lige bide i det sure æble det er jo ikke fordi jeg skal med til skolehjem samtaler - sprog pædagog samtaler eller lignende samtaler..

Så fordi du ikke lige er med til det møde, vil du ikke ane hvem eller hvor du skal hen?. Spørg.. Nogen skoler får du en brochure fra skole med billeder af lærere. Man lære hurtigt, og du dør ikke af at du ikke er med til det møde.

Ja hun burde måske sluge kamelen, men du burde jo så også stoppe med at presse på at Du SKAL med. Så er i jo lige slemme.

lad far tage afsted, du skal nok lære det hele at kende.

Anmeld

7. april 2014

Newsence

Anonym skriver:

Jeg var da heller ikke med til møde og jeg kan sgu da godt finde ud af at aflevere, give beskeder og modtage beskeder. Helt ærligt når du har hentet eller bringer max 2 gange så er du helt med. Og så må far sgu give dig et ordenligt referat. Det må være hans ansvar og her må han så træde i karakter. Sikke et drama at gøre ud af det. Gu kan du spørge og finde ud af det. Hold nu op.

Ja det lyder ærlig talt som om det her mere handler om dig og dit behov for ikke at være nr. 3. Men det er du og uanset om du er enig eller ej så har mor retten og loven på sin side og hvis du ikke kan finde ud af at aflevere med mindre du er med, ja så må I finde en anden der kan finde ud af det. Godt være faren også ønsker dig med ( self gør han det for det betyder jo noget for dig) men det ønsker mor ikke og det bør du respektere.

Det er bedre at du bliver hjemme så mødet bliver positivt.

Kan sgu godt forstå at moren gerne vil have denne oplevelse uden dig. Det handler ikke om dig som person, det handler om at det er en særlig ting når ens barn skal starte i skole og den vil man gerne have for sig selv uden eks mandens nye kæreste.

Så kort sagt: du går langt over stregen og du maler fanden på væggen. Slap af og bak væk for det er ikke og bliver aldrig dit barn og mor har sin ret og har min fulde forståelse.

Du skriver herinde og langt de fleste siger nogenlunde som jeg så måske skulle du lytte ( som du sikkert havde gjort hvis vi havde givet dig ret)

Anmeld

7. april 2014

Newsence

Elgaard73 skriver:

Jeg må altså erklære mig enig med de fleste af de andre. Du har ikke ret til at deltage, hvis bio mor ikke er tilpas med det.

Herhjemme deltager min mand sjældent i info møder eller lignende, fordi at hans arbejde kræver at han væk flere dage af gangen. Men han har altså overhovedet ingen problemer med at hente/bringe og have kontakt/dialog med institution eller andet, de dage han så er her. Når der har været møder eller andet, informere jeg da bare ham og så tager han den derfra. Det er altså ikke hjernekirugi eller raket forskning. 

Det med at pædagoger/ledere GERNE ser at bonus deltager, betyder jo ikke at de kræver det, men at de gerne vil have det, hvis alle parter er indforstået og at det ikke skaber noget ballade.

Og så bryder jeg mig ikke ret meget om den tone du omtaler bio mor med (lige meget hvor træls hun end er). Det får dit indlæg til at "lugte" lidt af, at du vælger kampen bare for kampen's/balladen's skyld. 

Så enig

Anmeld

7. april 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Ej det er Altså noget krap, at man som bonus ikke har noget at gøre der... 

Jeg er bonus og jeg sidder i klasseråd i min bonus datter klasse, fordi mor har valgt at melde sig ud... Jeg deltager også i møder olign. Da mor igen har meldt fra, men vil da mene, at vi alle skal være der.. Også mor.. Uden tvivl, for som sagt, så er hun en ligeså stor del også selv om datter har valgt at bo her i hendes teenage år...

jeg har hverdage med hende, hvor jeg laver lektier og alt.. Jeg er omsorgspersonaler på lige fod som mor og far i hverdagen og jeg mener, at når man vælger, at blive forældre, må man tage det med, når man også bliver skilt... 

Tænker at må have et meget lille selvværd, hvis man ikke kan have bonus med... Man ved jo, at de er en stor del af barnet hverdag og det må da være i ens interesse, at gøre hverdagen så nem som muligt, så må man jo æde den kamel, hvis man skal tilbringe en time eller et kvarter til et skide møde... Dette gælder for begge parter... Her var vi alle med, inden datteren valgte at flytte til far... Jeg har været en kæmpe del i 12 /13 år nu... Og hun ser mig, som en af de vigtigste... Men hun ved uden tvivl hvem der er mor og far... Men vi bonusser er ligeså vigtige på begge sider for hende og det betyder noget for HENDE at vi alle er med...

Anmeld

7. april 2014

et-ønske

Mathias Villads skriver:

Ej det er Altså noget krap, at man som bonus ikke har noget at gøre der... 

Jeg er bonus og jeg sidder i klasseråd i min bonus datter klasse, fordi mor har valgt at melde sig ud... Jeg deltager også i møder olign. Da mor igen har meldt fra, men vil da mene, at vi alle skal være der.. Også mor.. Uden tvivl, for som sagt, så er hun en ligeså stor del også selv om datter har valgt at bo her i hendes teenage år...

jeg har hverdage med hende, hvor jeg laver lektier og alt.. Jeg er omsorgspersonaler på lige fod som mor og far i hverdagen og jeg mener, at når man vælger, at blive forældre, må man tage det med, når man også bliver skilt... 

Tænker at må have et meget lille selvværd, hvis man ikke kan have bonus med... Man ved jo, at de er en stor del af barnet hverdag og det må da være i ens interesse, at gøre hverdagen så nem som muligt, så må man jo æde den kamel, hvis man skal tilbringe en time eller et kvarter til et skide møde... Dette gælder for begge parter... Her var vi alle med, inden datteren valgte at flytte til far... Jeg har været en kæmpe del i 12 /13 år nu... Og hun ser mig, som en af de vigtigste... Men hun ved uden tvivl hvem der er mor og far... Men vi bonusser er ligeså vigtige på begge sider for hende og det betyder noget for HENDE at vi alle er med...

Det er så også en helt anden situation du er i - fordi mor har meldt sig ud. Det har moren som ts omtaler jo ikke!
Moren til barnet kan jo ikke sige mere tydeligt at hun ønsker at ts trækker sig lidt, og det synes jeg absolut er ok!!

Anmeld

7. april 2014

et-ønske

Prinsesse2ben skriver:

Min mening er så ret anderledes.. Jeg synes ikke "bare" man har trukket det lod fordi man finder sammen med en mand der har børn. Jeg synes man trækker et lod når man vælger at blive forældre. Vi ved jo på forhånd at al ting kan have en ende, også forholdet til den anden forældre. Vi er i dag et moderne samfund hvor rigtig mange børn er delebørn... Kom nu for pokker da videre.... Slug nu kamelen og find selvtilliden frem en fantastisk titel som mor forsvinder da ikke bare fordi at far finder en ny kæreste og det VED barnet godt - En mor vil altid være mor. 

Hvorfor er det lige at barnet ikke må have en ekstra "ven" med bare fordi at mor ikke kan håndtere det...

Jeg har en super sej veninde der blev forladt at sin mand.. Hun valgte at konfrontere sig selv med den nye for barnets skyld og inviterede hjem til kaffe.. Ikke noget hun havde det vildt godt med, men nu ved hun hvem barnet omgåes hver anden weekend og hun var faktisk rigtig sød  

Min mand forlod også sin kone til fordel for mig. Men hans ex og jeg har et fint forhold til hinanden! Kan besøge hinanden, holde børnenes fødselsdag sammen osv osv. Men jeg kender min "besøgstid"!! Og det mener jeg er utrolig vigtigt!!

I dette eksempel råber bio mor om plads, og gerne vil have at det kun er dem til podens skolestart, og det er i min verden HELT ok.

Bevares jeg laver også ting med mine b-børn som deres mor ikke kunne drømme om, og som de nyder - det synes dere mor er fint, fordi det ikke interesserer hende - så laver de andre ting sammen!

Men forældremøde, skole/hjem samtaler mv deltager jeg ikke i - der er i min optik mor og fars oplevelser med deres fælles barn.
Jeg ville have det på nøjagtig samme måde hvis det var min datter!!

Anmeld

7. april 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
et-ønske skriver:

Det er så også en helt anden situation du er i - fordi mor har meldt sig ud. Det har moren som ts omtaler jo ikke!
Moren til barnet kan jo ikke sige mere tydeligt at hun ønsker at ts trækker sig lidt, og det synes jeg absolut er ok!!

Jamen måske er det en anden situation, men vi har nu samarbejdet godt i mange mange år...

og jeg er af en helt anden mening, da jeg mener Mor må hoppe ned af sin høje hest og have sit barn i centrum... Og det er i barnets interesse, at bonus, som tager del i hverdagen er med til de ting i skolen, som har betydning for barnets hverdag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.